accelerometer slutar fungera när IPOD varit igång ett tag!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone accelerometer slutar fungera när IPOD varit igång ett tag!?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 383

som rubriken säger, är det fler som har detta “i-lands problem”??

Verkar som att om man har haft IPOD.appen igång ett tag och sen skiftar till ex. safari för att sedan gå tillbaka till IPOD.
    Då verkar accelerometern sluta fungera (fungerar varken i safari eller ipod)

Om man sedan startar IPOD och håller home ´knappen’ nertryckt i 6-10 sekunder (för att DÖDA applikationen som jag förstått det) så börjar accelerometern att fungera igen.

någon som har samma symptom?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Gick ut för att verkligen kötta den så jag gjorde några 360-spinns i båda applikationerna och bytade fram och tillbaka mellan applikationerna.

Inga problem här. Säkert bara en “bugg”. hahahaha 😀

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@mossarelli 6119 wrote:

Gick ut för att verkligen kötta den så jag gjorde några 360-spinns i båda applikationerna och bytade fram och tillbaka mellan applikationerna.

Inga problem här. Säkert bara en “bugg”. hahahaha 😀

de gånger det har hänt är när jag haft hörlurarna i och skulle ut och gå. Efter ca. 30 minuter skulle jag testa lite och då fungerade inte accelerometern. Efter att ha totaldödat ipod:en så fungerar allt precis som det skall (ink. i ipod läget)

nu har det inte hänt sen igår, får väl se vad som händer under dagen.

liten sidofråga: vad exact är det som säkerhetskopieras?

EDIT: tydligen är detta en del i ett antal buggar för iphone 2.0 : Apple – Support – Discussions – iPhone 3G Accelerometer …

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.