Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Air Video
-
AuthorPosts
-
Jag måste faktiskt skapa en tråd om detta, i mina ögon, helt fantastiska program.
Installera ett minimalt Air Video serverprogram på macen eller PCn och peka ut din filmkatalog. Starta gratis appen och börja streama allsköns avi, wmv, mpg, mkv, mov, m4v, ts, flv, rmvb filmer med subs över wireless och 3G. All konvertering sker on the fly på servern och fördröjningen vid start är nästintill 0.
Så sjukt smidigt att detta slår min PS3 Media Server ocj om jag orkar köpa en Pico projje kastar jag även ut Epson emp-tw700n =)
@freebo 45254 wrote:
Jag måste faktiskt skapa en tråd om detta, i mina ögon, helt fantastiska program.
Installera ett minimalt Air Video serverprogram på macen eller PCn och peka ut din filmkatalog. Starta gratis appen och börja streama allsköns avi, wmv, mpg, mkv, mov, m4v, ts, flv, rmvb filmer med subs över wireless och 3G. All konvertering sker on the fly på servern och fördröjningen vid start är nästintill 0.
Så sjukt smidigt att detta slår min PS3 Media Server ocj om jag orkar köpa en Pico projje kastar jag även ut Epson emp-tw700n =)
Vafan, kan inte köpa den i iTunes. This item is no longer available:mad2:
@utalker 45257 wrote:
Vafan, kan inte köpa den i iTunes. This item is no longer available:mad2:
PMa mig din mailadress så mailar jag över den fria IPAn.
😡 Får samma meddelande som du Utalker. GRR. Säkert så att dom tagit bort det för att man kan streama över 3G.. Samma som EyeTV: EyeTV har plockats bort från App Store – MacWorld
Hoppas att det beror på nåt annat..@freebo 45264 wrote:
Snook får avgöra om jag bryter mot ngn paragraf…
Tackar!
Vad är skillnaden på Free och den vanliga?
Det står:
Compared to full version Air Video Free Limits the number of displayed items in each folder.
Tyvärr så går det inte att få över Air Video från iTunes till iPhonen. Inte för mig i alla fall :/
Börjar fan tröttna på Apple. Vilka jävla kontrollfreaks!@utalker 45268 wrote:
Tyvärr så går det inte att få över Air Video från iTunes till iPhonen. Inte för mig i alla fall :/
Börjar fan tröttna på Apple. Vilka jävla kontrollfreaks!weird, jag kunde synka in den igen under ett annat namn så det måste vara din installation som ballar ur…
Hur som haver, häng på låset om och när Apple öppar upp portarna igen
Nu funkar den att ta hem från AppStore igen!:D Måste varit något tillfälligt..
Jävlar i mig vilket jävla mongobra program
@carpe 45314 wrote:
Hur ställde du in detta? Hittar inga sådana val i inställningar på servern. Kan inte connecta, kanske har o göra med portar osv.?
du finner det under en av flikarna i serverprogramvaran. Sitter inte där just nu men du har t.o.m en feature som automatiskt identifierar din router och verkar mappa portarna på rätt sätt. Vette f-n hur det fungerar men det måste vara något japanskt… Du kan inte missa det men för säkerhets skull:
Remote Accesstackar för denna tråd, har undvikit att läsa här under hela dagen, för tänkte bara att det var någon skit. men fan så pra app! 7kr ingenting som gör mobilen till ett media center i sovrummet :p
Skönt lång tid det tar att konvertera via 3G =. Men sen så sitter jag ju på 0.384Mbit/s oxå =
@zili 45386 wrote:
Lyckas ni få igång undertexter också?
My bad, enligt utvecklaren är soft sub support tydligen på väg. Filmen jag testade hade hårdkodade subs och jag trodde i min enfald att det var SRT på den. Jaja, på väg som sagt och glöm inte att den kommersiella appen nu reas ut för7:- !
Ah va f*n.. det funkar.. shit.. sitter nu i afrika o kollar på filmer som jag har på datorn hemma i Sverige..
Inte ofta man blir så här glad att man nästan får fram en tår i ögat..
Tack trådskaparen, tack
@freebo 45308 wrote:
Glöm inte att aktivera 3G och Internetstöd i servern. Jag satt och kollade på Arga Snickaren idag i bilkön =)
Drive safely 😮
är nyfiken på hur du gjorde det? Laddade du ner programet och la det i mappen som du delar ut med airvideo och sedan conectade luren mot den mappen via 3g eller?
@ason 45562 wrote:
är nyfiken på hur du gjorde det? Laddade du ner programet och la det i mappen som du delar ut med airvideo och sedan conectade luren mot den mappen via 3g eller?
Installera serverprogramet var du vill på datorn, starta det och klicka på fliken Shared Folders, klicka på ‘Add Disk Folder’ och välj de kataloger som innehåller dina filmfiler
Klicka sedan på fliken Remote. Kryssa i ‘Enable Access from internet…’ och Automaticall Map Port…’ du måste ha router som stödjer UPnP eller NAT-PMP och det är väl bara min mormor som saknar den möjligheten idag (ja hon kör wireless….)
Lägg in din routers IP-nummer som en server i din iPhoneklient och du är redo att rocka loss i bilkön med TVrippar av Mammas Pojkar eller kanske Playboy Nights?
@freebo 45571 wrote:
Lägg in din routers IP-nummer som en server i din iPhoneklient
Det är där de skiter sig för mig, vad betyder det och hur tusan gör ja?
gå till Kolla Din IP-Adress & Andras IP-Adresser | Nätverkstjänster | Fildelning | Virusvarningar
anteckna ditt IP-nummer
lägg in IP-numret som en server i din iPhone
@freebo 45574 wrote:
gå till Kolla Din IP-Adress & Andras IP-Adresser | Nätverkstjänster | Fildelning | Virusvarningar
anteckna ditt IP-nummer
lägg in IP-numret som en server i din iPhone
Ok, det får jag att funka så tillvida att jag hittar mapparna jag lagt till, vad jag fortfarande inte fattar är hur du kollar på tex arga snickarn tex? Ja jag känner mig rätt korkad… Ha ha. Supertack för snabba och förklarande svar…
@ason 45576 wrote:
Ok, det får jag att funka så tillvida att jag hittar mapparna jag lagt till, vad jag fortfarande inte fattar är hur du kollar på tex arga snickarn tex? Ja jag känner mig rätt korkad… Ha ha. Supertack för snabba och förklarande svar…
Ummmm… Du kanske skall ta och placera några filer/filmer i din katalog. Pongo och valptjuvarna eller Arga Snickaren, du väljer 🙂
@freebo 45581 wrote:
Ummmm… Du kanske skall ta och placera några filer/filmer i din katalog. Pongo och valptjuvarna eller Arga Snickaren, du väljer 🙂
Ha ha… Jag missuppfattade dig från början, jag trodde att du kunde titta på typ SVTplay eller nått annat med hjälp av airvideo och den funktionen har jag ju aldrig hittat, inte så konstigt… Tack för att du engagerade dig iaf
Vad fan, jag är hemma hos mina föräldrar nu och Air Video vägrar att funka för mig. Filmerna bara buffrar och buffrar, dom vägrar att funka. Det har funkat helt klockrent förut. Jag kör inte med router utan direkt från min PC, och som sagt det har funkat klockrent förut. Någon som vet vad felet kan vara?
det funka ju inte via 3G nätet :S? bara via wifi ju…
För mig funkar det inte allste just nu. Oavsett ifall det är via WI-FI eller 3G, fattar
inte varför@jokerm 45733 wrote:
Någon som vet vad felet kan vara?
Öppna serverprogramvaran, klicka på fliken Logs och titta på “Remote Support” loggen. Vad säger den?
Att 3G inte rockar beror med största sannolikhet på att du inte mappat rätt portar i din Router, detta bör kunna ske automatiskt under fliken Remote
Tjena jag undrar bara om det spelar någon roll om jag har laddat ner en crackad version av air video på ins*****us?
vf får jag det inte o funka via 3g nätet?, krävs en router lr vad säger ni?
@oliverdino 45832 wrote:
Tjena jag undrar bara om det spelar någon roll om jag har laddat ner en crackad version av air video på ins*****us?
Klart det spelar roll, den raderar ju plist-filerna som är kopplade till din operatör och Apple samt, om du har riktig otur – uppdaterar ditt baseband stegvis
Eller inte men det är jävligt korkat att inte inse att här snackas det inte crackade apps, läs paragraf 8 igen
@noplaren 45838 wrote:
vf får jag det inte o funka via 3g nätet?, krävs en router lr vad säger ni?
Observera att för fjärråtkomst behövs en UPnP eller NAT-PMP kompatibel router. Om routern inte stödjer dessa protokoll måste du konfigurera port forwarding själv – forward:a port 45631 från din router till datorn som kör Air video server.
Slå även av Air Video WiFi Check i Air Video Settings.
Och för er som inte såg den tveksamma ironin i mitt föregående inlägg; markera hela mitt inlägg
@oliverdino 45832 wrote:
fyy..
@oliverdino 45832 wrote:
Så grymt som programmet faktiskt är så tycker jag du ska betala för det. Själv är jag en stolt pirat, men jag kan stolt säga att jag betalt för Air Video:)
@freebo 45839 wrote:
Klart det spelar roll, den raderar ju plist-filerna som är kopplade till din operatör och Apple samt, om du har riktig otur – uppdaterar ditt baseband stegvis
Eller inte men det är jävligt korkat att inte inse att här snackas det inte crackade apps, läs paragraf 8 igen
Det är väl inte sp jävla självklart! Så det kommer inte att fungera med den crackade versionen?
@oliverdino 45932 wrote:
Jaa, det är sant på ett sätt.. Men applesnubbarna är inte värda det!
Applesnubbarna? Du vet inte vad du talar om
@oliverdino 45973 wrote:
Du behöver inte spexa med alla dina ord utan ge mig bara en förklaring på om det funkar eller inte med den nedladdade versionen?
Uhhmm… nej det tänker jag inte 😀
@oliverdino 45973 wrote:
Du behöver inte spexa med alla dina ord utan ge mig bara en förklaring på om det funkar eller inte med den nedladdade versionen?
Klart det funkar, men varför inte betala för sig?
Och det Freebo menade var väl att det inte ens är Apple som har gjort programmet Air Video .. ?
GRYMT bra program asså, funkar hur bra som helst. Faktiskt förvånad över att något kan fungera såhär bra 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.