åka utomlands

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone åka utomlands

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 360

Jag åker till England på fredag och jag undrar vad jag bör tänka på att stänga av på telefonen för att slippa få onödiga kostnader? ..

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om den är jailbroken så ladda ned sbsettings och stäng av EDGE. Annars får du ändra APN-inställningar i inställningar>allmänt>nätverk. Där ska du också stänga av data-roaming 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om den är jailbroken så ladda ned sbsettings och stäng av EDGE. Annars får du ändra APN-inställningar i inställningar>allmänt>nätverk. Där ska du också stänga av data-roaming 🙂

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@ludii 23417 wrote:

Jag åker till England på fredag och jag undrar vad jag bör tänka på att stänga av på telefonen för att slippa få onödiga kostnader? ..

Är du osäker hur du skall göra så kan Telia om du nu har dom hjälpa dig med att stänga av det som behövs just för du inte skall få onödiga kostnader. Men du måste göra det i Sverige och så måste du ringa dom igen när du kommer hem.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@ludii 23417 wrote:

Är du osäker hur du skall göra så kan Telia om du nu har dom hjälpa dig med att stänga av det som behövs just för du inte skall få onödiga kostnader. Men du måste göra det i Sverige och så måste du ringa dom igen när du kommer hem.

LuDii
    Member

Jag har tele2 🙂 .. stänger väl av dataroamingen sen tar bort internetadressen!

LuDii
    Member

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@ludii 23509 wrote:

räcker att stänga av dataroaming, då kan den inte surfa eller liknande.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@ludii 23509 wrote:

räcker att stänga av dataroaming, då kan den inte surfa eller liknande.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.