Aktivera iphonefrågor.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Aktivera iphonefrågor.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 130

Tja alla

Jag har precis köpt en iphone 4 låst till tele2/comviq men jag har inget microsim men försökte klippa till ett eget enligt en guide men tror jag misslyckats tyvär =)

För när jag sätter in kortet och skall aktivera telefonen för första gången står det Insert a valid sim with no PIN lock och det ser jag som ett misslyckande?=)

Men varför står det att man skall sätta i ett kort UTAN pin? Jag skall beställa ett microsim imorgon av tele2 som jag nog får i veckan men dem är det ju alltid kod på men det skall väl inte spela nån roll skall väl bara vara att skriva in rätt kod och aktivera den? Stod liksom lite konstigt i luren bara tyckte jag, spelar väl ingen roll om man har pinkod eller inte bara det är rätt kod och ett tele2kort till luren.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Mitt simkort jag beställde från tele2 tog runt 2 veckor att få hem i brevlådan. Så du är medveten över det.
    Det är bara att ringa in till tele2 eller gå ner till något ställe som representerar tele2, så kan de ta bort pin-koden på kortet.

Smisken
    Member

@muffins 74775 wrote:

Mitt simkort jag beställde från tele2 tog runt 2 veckor att få hem i brevlådan. Så du är medveten över det.
    Det är bara att ringa in till tele2 eller gå ner till något ställe som representerar tele2, så kan de ta bort pin-koden på kortet.

Ofan såpass lång tid att få det. Oki så det är bara ringa dem be dem ta bort pinkoden såfall, men det går väl aktivera telefonen med ett simkort med pinkod också bara det är tele2 då?

Men jag klippte kanske sönder kortet när jag gjorde d till microsim? Trots att det var snyggt och passade jävla bra eller går det inte aktivera iphonen bara för att kortet har en pinkod? Hmm

Timpppa
    Member
    Post count: 72

Klart du kan aktivera fast du har pinkod på. Du måste ha klippt fel. Gå ner till närmaste Tele2 butik och be dom fixa ett nytt sim-kort. Jag gjorde samma procedur och fick ett nytt på en gång, fast med Telia då.

Smisken
    Member

@timpppa 74785 wrote:

Klart du kan aktivera fast du har pinkod på. Du måste ha klippt fel. Gå ner till närmaste Tele2 butik och be dom fixa ett nytt sim-kort. Jag gjorde samma procedur och fick ett nytt på en gång, fast med Telia då.

Bra man kan aktivera fast man har pinkod borjade undra om det var problemet fōr vill ju ha igång den snarast.

Får beställa ett nytt microsim imorgon då så skall det väl bara bara att aktivera utan problem hoppas jag 🙂

Telefonen är ju låst till tele2 som jag har, antar att det inte är några problem att aktivera den med vilket tele2simkort som helst???=) Rätta mig om jag har fel…

Smisken
    Member

@smisken 74787 wrote:

Bra man kan aktivera fast man har pinkod borjade undra om det var problemet fōr vill ju ha igång den snarast.

Får beställa ett nytt microsim imorgon då så skall det väl bara bara att aktivera utan problem hoppas jag 🙂

Telefonen är ju låst till tele2 som jag har, antar att det inte är några problem att aktivera den med vilket tele2simkort som helst???=) Rätta mig om jag har fel???

muffins
    Member

@smisken 74787 wrote:

Telefonen är ju låst till tele2 som jag har, antar att det inte är några problem att aktivera den med vilket tele2simkort som helst???=) Rätta mig om jag har fel…

Det går att använda vilket microsim-kort som är från tele2 för att aktivera telefonen om det är en telefon som är låst till tele2.

Det är bara tuta och köra på!

Smisken
    Member

@muffins 74836 wrote:

Det går att använda vilket microsim-kort som är från tele2 för att aktivera telefonen om det är en telefon som är låst till tele2.

Det är bara tuta och köra på!

Tackar för svaret! =) Skall inte störa dig med pm =)

muffins
    Member

@smisken 74837 wrote:

Tackar för svaret! =) Skall inte störa dig med pm =)

Ingen fara.
    Sålänge det inte rör frågor gällande iPhone etc så är det lugnt.
    Får en drös frågor som egentligen hör hemma i forumet och inte i PM, och för att min PM-box inte ska bli full hela tiden så hänvisar jag hellre vänligt till forumet :).

Ha en fortsatt trevlig dag!

Smisken
    Member

@muffins 74839 wrote:

Ingen fara.
    Sålänge det inte rör frågor gällande iPhone etc så är det lugnt.
    Får en drös frågor som egentligen hör hemma i forumet och inte i PM, och för att min PM-box inte ska bli full hela tiden så hänvisar jag hellre vänligt till forumet :).

Ha en fortsatt trevlig dag!

Hehe förstår dig, fan väntar på mitt micronsim nu vill aktivera min nya iphone 4 =)

När jag skall aktivera min telefon står det ju : Insert a valid sim with no PIN lock

Är det någon som vet om det brukar stå så när den inte hittar kortet eller om det kan vara det att jag har en kod på kortet? Har klippt till kortet till microsim från vanligt sim kanske bara är trasigt?

Smisken
    Member

Har läst att man får problem med ett klippt microsim om man inte har tagit bort pinkoden innan man klippte till det och det glömde ju jag, skulle behöva en microsim adapter men hittar ingen nånstanns jag kan köra i fysik butik idag bor i Uddevalla området.

Däremot undrar jag exempelvis nu kan tele2 ta bort pinkoden åt mig så kanske det funkar om man ringer dem? OK att det är lördag men en väntetid på 30 – 40 min till tele2 support är åt helvete för lång tid! Vad brukar väntetid på 3 och telia vara tro? Byter nog snart till annan operatör asså.

Smisken
    Member

Äääääntligen!!! Fick jag mitt microsim och allt funkar utan problem tack! Nu skall jag pilla på den nya iphone 4 fan vad skönt efter 1 veckas väntetid på microsim med sönderklippt originalsim! =)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.