Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › aktivera min 3gs utan rätt simkort?!?
-
AuthorPosts
-
hejsan jag har en 3gs som jag måste aktivera.. och för att kunna göra de måste jag ha original simkort och de har jag inte! så jag kommer inte in i telefonen överhuvudtaget! men jag har sett att man kan köpa ett ONESIM kort till dom för att komma förbi den delen å komma in i själva telefonen vet nån att detta fungerar med ett sånt simkort ? och vet någon hur man göra för att få detta att fungera ? för jag undrar vilket simkort kan man använda sig utav efter de måste man ha rätt simkort efter de eller kan man stoppe i vilket som helst?
Sen undrar jag om jag nu väl har kommit i telefonen kan jag jailbreaka den och låsa upp den även om jag inte har något simkort till den som funkar ?
och vilka program ska man använda sig utav när de gäller jailbreaking och upplåsning? vilka är dom bästa me bäst guider osv?
Mvh Fredrik
Välkommen till iPhoneinfo.se!
Du kan aktivera den med hjälp av detta kortet iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD DisplaybyteDu har förmodligen version 4.1 på den som
I dagsläget inte går att låsa upp, kommer troligtvis snart. Men när du aktiverat den kan du kolla i Inställningar->Allmänt->Om på telefonen och ange din version i denna tråd.@steffeiphone 79546 wrote:
Välkommen till iPhoneinfo.se!
Du kan aktivera den med hjälp av detta kortet iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD DisplaybyteDu har förmodligen version 4.1 på den som
I dagsläget inte går att låsa upp, kommer troligtvis snart. Men när du aktiverat den kan du kolla i Inställningar->Allmänt->Om på telefonen och ange din version i denna tråd.Hejhej jag hade version 4.0 vad ska jag ladda hem för att kunna jailbreaka den pch låsa upp telefonen så jag kan använda tele2 kort i den för visst fungerar de ?
Mvh Fredrik
@persson 79628 wrote:
Hejhej jag hade version 4.0 vad ska jag ladda hem för att kunna jailbreaka den pch låsa upp telefonen så jag kan använda tele2 kort i den för visst fungerar de ?
Mvh Fredrik
Om du har 4.0 idag så kan du jailbreaka med jailbreakme.com… Jailbreaka din iPhone som kör iOS 4.0 & 4.0.1 | iMedia
Efter det öppnar du cydia och lägger till repo`n ultrasn0w.com och installerar ultrasn0w.
Vet du inte hur du lägger till en ny repo kan du läsa om hur du går tillväga här: Hur man lägger till nytt Repo i Cydia | iMedia
@muffins 79629 wrote:
Om du har 4.0 idag så kan du jailbreaka med jailbreakme.com… Jailbreaka din iPhone som kör iOS 4.0 & 4.0.1 | iMedia
Efter det öppnar du cydia och lägger till repo`n 3G unlock – official ultrasn0w devteam site och installerar ultrasn0w.
Vet du inte hur du lägger till en ny repo kan du läsa om hur du går tillväga här: Hur man lägger till nytt Repo i Cydia | iMedia
okejokej tack så mycket!
men jag undrar hur jag ska göra jag aktivera den ju med ett phonebook card och nu när jags ka jailbreaka den och låsa upp den ska jag ta ur aktiverings kortet ? eller ska jag låta de sitta i eller hur ska jag göra där ska den vara helt tom på somkort ?
mvh Fredrik
@persson 79631 wrote:
okejokej tack så mycket!
men jag undrar hur jag ska göra jag aktivera den ju med ett phonebook card och nu när jags ka jailbreaka den och låsa upp den ska jag ta ur aktiverings kortet ? eller ska jag låta de sitta i eller hur ska jag göra där ska den vara helt tom på somkort ?
mvh Fredrik
Spelar ingen roll. Du måste dock ha wifi-täckning eftersom du inte ännu kan använda ditt simkort för att komma åt jailbreakme.com med safari från telefonen.
@persson 79637 wrote:
jag får itne någon wi-fi täckning… kan man göra på något annat sätt ?
Du måste ha tillgång till internet, antingen via ditt simkort eller wifi.
Simkortet kan du ju inte använda säger du själv då det inte är det simkortet som telefonen är låst till.Wifi kan du få tillgång genom om du har trådlös Accesspunkt hos dig eller om någon i din närhet där du är har öppet wifi du kan sno av.
Internet är ett måste eftersom du surfar på nätet till jailbreakme.com med telefonen.
@muffins 79641 wrote:
Du måste ha tillgång till internet, antingen via ditt simkort eller wifi.
Simkortet kan du ju inte använda säger du själv då det inte är det simkortet som telefonen är låst till.Wifi kan du få tillgång genom om du har trådlös Accesspunkt hos dig eller om någon i din närhet där du är har öppet wifi du kan sno av.
Internet är ett måste eftersom du surfar på nätet till jailbreakme.com med telefonen.
jag har trådlöst i huset och jag hittar det men den där lilla stapeln som ska lysa grönt beroende på hur stor signalstyrka man har på mobilen är helt svart verkar som min wifi inte fungerar… kan man inte jailbreak med något annat program som man kan ladda in via itunes eller dylikt ?
Muffin!
nu när jag har lyckats lägga in cydian osv å sen har jag installerat ultrasnow så den ligger där vid när man går in manage>Sources å sen la jag till ultrasnow och installera de så när man går in på Sources så står de att jag har installerat ultrasnow men de funkar inte att använda iphonen med nått annat simkort eller nånting… ska man göra nånting annat också ?
tacksam för svar!
@persson 79649 wrote:
Muffin!
nu när jag har lyckats lägga in cydian osv å sen har jag installerat ultrasnow så den ligger där vid när man går in manage>Sources å sen la jag till ultrasnow och installera de så när man går in på Sources så står de att jag har installerat ultrasnow men de funkar inte att använda iphonen med nått annat simkort eller nånting… ska man göra nånting annat också ?
tacksam för svar!
Testat att starta om enheten?
Edit: Vad har du för baseband? Du hittar det i inställningar > Om
@muffins 79655 wrote:
Testat att starta om enheten?
Edit: Vad har du för baseband? Du hittar det i inställningar > Om
ja jag har provat att starta och det funkar inte bättre! det står direkt när jag stoppar i de andra simkortet att “sim är låst aktivera iphonen me original sim” å sen tar man ut fel simkort så funkar den att komma in i menyerna igen, och är aktiverad åså
och baseband om de är firmware så har jag 5.13.04
va ska vara felet tror du ?
Vad mysko. Det basebandet funkar med ultrasn0w iaf vet jag om. Men kan inte komma på vad problemet kan vara :S
@muffins 79663 wrote:
Vad mysko. Det basebandet funkar med ultrasn0w iaf vet jag om. Men kan inte komma på vad problemet kan vara :S
det här kanske kan hjälpa dig, jag fick upp ett fel medelande nu när jag gick in i cydian igen, de står ” Error: refreshing Data. gpg error: repo666.ultrasnow.com [8] ./ release: the following signatures were invalid:NODATA 1 NODATA 2
Failed to fetch.
http:/repo666.ultrasnow.com… blabla va ska jag göra åt de
? har du vart me om de fel meddelandet nångågn tidigare?@persson 79661 wrote:
ja jag har provat att starta och det funkar inte bättre! det står direkt när jag stoppar i de andra simkortet att “sim är låst aktivera iphonen me original sim” å sen tar man ut fel simkort så funkar den att komma in i menyerna igen, och är aktiverad åså
och baseband om de är firmware så har jag 5.13.04
va ska vara felet tror du ?
Om du köpte kortet från oss följ guiden..
Du ska installara aktiveringspatch så du kan byta kort.@persson 79664 wrote:
det här kanske kan hjälpa dig, jag fick upp ett fel medelande nu när jag gick in i cydian igen, de står ” Error: refreshing Data. gpg error: repo666.ultrasnow.com [8] ./ release: the following signatures were invalid:NODATA 1 NODATA 2
Failed to fetch.
http:/repo666.ultrasnow.com… blabla va ska jag göra åt de
? har du vart me om de fel meddelandet nångågn tidigare?Ska inte vara ett o… Ska vara en nolla ( 0 ) 😉
@iPhoneReservdelar.se 79667 wrote:
Om du köpte kortet från oss följ guiden..
Du ska installara aktiveringspatch så du kan byta kort.hah juste tack för att du sa de hade helt glömt bort det! nu funka allt 😀
fyfan va glad jag är ::D:D:D takc så myckte för all hjälp ni har gett mig !!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.