Aktivera (via operatör) telefon ifrån Kina

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Aktivera (via operatör) telefon ifrån Kina

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Tjena,

Köpte min iPhone 3G i Peking i Januari 2009, lite mer än 1 och ett halvt år sen.

Nu har jag börjat undersöka om det går att låsa upp telefonen via operatören på officiellt sätt och inte använda jailbreak.
    Har sökt runt och kollat om det finns någon onlinesida där jag kan knappa in mitt lilla IMEI nr och möjligen betala en slant för att få den upplåst. Har dock inte hittat nåt som liknar det jag söker, därav denna forum post 🙂

Någon som vet hur jag kan gå tillväga för att få den upplåst via operatören i Kina? Jag tror att jag har telefon låst till China Mobile som operatör, är inte 100% dock. Nån som kanske vet hur jag kan få reda på det?

/ D

bozz
    Member
    Post count: 1199

Är bara China Mobile som kan låsa upp den åt dig. Att ge ut dit imei till random site är verkligen inte att rekomendera. Skulle det finnas en sida där man kan låsa upp den på sättet du beskriver skulle det inte va någon mening med att göra upplåsningar via jailbreak. Så tyvärr får du nog ta en snabbkurs i mandarin 😛

duja
    Member
    Post count: 2

Nej det är jag med på. Det jag letat efter är en sida på operatörens hemsida som skulle kunna hjälpa mig. Alternativt nån mailadress eller FAQ som beskriver hur processen går till.

Så länge det är webb och email så klarar jag mig med GoogleTranslate 😉

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.