Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Aktivera/Låsa upp Iphone 3gs?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har ett stort problem som jag verkligen behöver hjälp med!
Häromdan så kopplade jag datorn till itunes, som ville att jag skulle uppgradera min telefon. Dum som jag var tryckte jag på okej. Efter ett tag stod det att något hade gått fel och min telefon var efter det i recovery mode. Laddade ner 4.2.1 och återställde den, jailbreakade sen med greenpoison. Mitt problem nu är att jag kan inte göra någonting. Har recovery mode skärmen, men står “slide for emergency” och jag kan inte aktivera den på itunes för det står att jag inte har ett giltligt sim-kort. Vad ska jag göra för att kunna aktivera den?
Mvh/EliasGå in till butiken och lås upp den för 500 kr så är den upplåst för alltid!
Har inte ens 500 kr för tillfället. Vet inte om man ens kan låsa upp den än, har för mig att min syster (som jag fick mobilen av) sa att den var låst till telenor i ett år till. Hon hade lämnat in den någonstans och fått den upplåst och jailbreakad med greenpoison(Vilket jag såg på logan när man startar upp telefonen) Så det måste ju finnas något annat sätt att aktivera den?
vad har du för baseband?
vet du inte ladda ner tyiniumbrela och kör den med telefonen inkoplad så ser du, om du har 4.2.1 eller 4.3.1 samt vilken baseband.Okej, ska göra det snart, inte hemma för tillfället. Men har restorat telefonen med 4.2.1 vet jag i alla fall
Mitt baseband enligt tinyumbrella är
06.15.00-6.4_M3S2
och firmware som jag sa innan 4.2.1ladda ner snowbreeze och gör en egen 4.2.1 då för du den både jailbrekat och activerat sedan låser du upp den bara med ultrasnow.
det rääcker om du väljer simple mode i snowbreeze sedan blir du guidad hela vägen.Skulle du kunna hitta en länk där jag kan ladda ner snowbreeze? De länkar jag hittat har inte funkat för nerladdningsfilerna har blivit borttagna, gör jag sedan en egen 4.2.1 i snowbreeze? Och varför måste jag göra en egen 4.2.1?
Mvh/EliasSnowBreeze 2.2.1 Download iPhone 4 Jailbreak 4.2.1 | Iphone 4 Jailbreak.org
då uppgraderar inte du baseband.
och eftersom du har ipad baseband så slipper du få 1015 error i itunes.som sagt ladda ner snowbreeze 2.2.1 samt ios 4.2.1(om du inte har den redan) kör snowbreeze i simple mode och följ anvisningar så fixar det sig. när den har byggt en egen ipsw som den lägger på skrivbordet kör då bara itunes med shift restore.Jag har ju precis restorat min telefon med ett 4.2.1 firmware, och varför ska jag ladda ner ännu ett 4.2.1 ifall snowbreeze ska göra ett eget?
Det var inget, förstod varför jag behövde ladda ner 4.2.1 nu, hör av mig senare ifall det funkade! Tackar för hjälpen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.