Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Aktivering av en amerikansk iphone 3g med Telia SIM
-
AuthorPosts
-
Idag är det den 29 december 2009 och jag behöver hjälp.
Jag undrar om någon snabbt kan hjälpa mig med mitt dilemma. Morsan är i USA just nu och kan köpa en iphone 3g 16 gb till mig för 300 dollar men problemet är som vanligt att den är låst till AT&T. Hon åker hem på torsdag den 1 januari 09 och jag behöver därför ett snabbt svar.
Kommer jag kunna aktivera det i Sverige med hjälp av ett Telia sim eller behöver jag ett sim från AT&T? Kan nämligen tänka mig att köra med ett kontantkort från Telia om det fungerar men vill inte pröjsa så mycket som det kostar i Sverige för telefonen. Så fungerar aktiveringen och att ringa med ett Telia sim med Iphonen så är jag nöjd.
Kommer den vara uppdaterad automatiskt till den nyaste modellen dvs 2.2 som gör att jag inte kommer kunna låsa upp den eller är det något som görs manuellt sen?
Är det något som jag behöver tänka på i övrigt vad det gäller aktivering eller dylikt.
Snälla ge mig säkra svar.
Tack på förhand för all hjälp
Jag åker själv till New York imorron och har samma fråga. Skulle vara perfekt att kunna köpa en iphone där om det är billigare.
Jag åker själv till New York imorron och har samma fråga. Skulle vara perfekt att kunna köpa en iphone där om det är billigare.
Om telefonen är låst till AT&T och har 2.2 med uppdaterat baseband så kan ni glömma att få den att funka med nåt fakesim,då funkar den bara med ursprungsoperatören.
Om telefonen är låst till AT&T och har 2.2 med uppdaterat baseband så kan ni glömma att få den att funka med nåt fakesim,då funkar den bara med ursprungsoperatören.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.