Aktivering av iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Aktivering av iPhone

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Hej alla!

Efter flera månader lek med kompisens 3G bestämde jag mig att slå till själv och nu är jag en stolt ägare av en iPhone 3GS 16Gb (svart) :D. Den kom igår och jag har bara hunnit öppna paketet och kolla att allting är med.
    Jag har porterat mitt nummer till halebop och portering skall genomföras nu på måndag (25/1). SIM kortet från halebop har jag också fått.
    Nu till min fråga… Kan jag aktivera telefonen med halebop kort innan det blir aktivt (på måndag)? Jag skulle vilja överföra alla mina kontakter från min gamla tele till iPhone nu i helgen så att jag inte behöver göra det på måndag. Kan jag göra det? Eller krävs inte aktivering för att göra detta?
    Jag kommer antagligen jailbreaka telefonen men inte just nu då jag endast kan göra en tethered jailbreak (min tele har serie nr. xxx51xxxxxx) och vill inte behöva koppla telefonen till dator varje gång jag startar om den. Jag skall köra “original” tills möjligheten till untethered jailbreak kommer eller tills jag tröttnar på att Apple vill bestämma på vilket sätt jag skall använda telefonen. Får se vilket av dessa två kommer först ;).
    BTW tack för en underbar forum, kommer nog hänga här mycket oftare nu när jag själv är en iPhone ägare…:D

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Testa att koppla in den i datorn (installera iTunes först).
    Tror att du kommer att få ett meddelande om att du ska aktivera den. Får du inte detta meddelande så får du testa på måndag, typ.

Ang. jailbreak. Jag har inte startat om min sedan jag jailbreakade den. Varför tror du att du ska behöva starta om den? 🙂
    Min förra SE den stängde jag av helt ibland. Har inte känt att det behövs med en iPhone. Man ger den ett lätt tryck på knappen uppe till höger på kortsidan, det räcker.

Om du skulle behöva starta om den så är det inte så avancerat att få den att funka igen. Finns utförligare trådar om detta. Men jag tror, säger, tror att man bara behöver köra blackra1n från ikonen i telefonen då.

Vet någon bättre, rätta mig gärna. 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Zoro, det kan ju aldrig skada att försöka. Som Ron säger, installera iTunes och koppla in telefonen. Den kommer då be dig att stoppa i rätt SIM kort för att starta aktiveringen av din telefon. Fungerar kortet så gör det, annars inte utan du får vänta till måndag.

Du kommer inte in i telefonen med mindre än att du har ett fungerande Telia eller Halebop SIM att leka med. Visst, du kan ju jailbreaka dig in men då är det bättre att invänta SIM-kortet =)

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

Jag porterade också mitt kort från comviq till halebop. Jag fick telefonen 15 januari, satte in kortet som halebop hade skickat med och vipps så funkade allt trots att porteringen skulle ske 19 januari. Så att aktivera iPhone är inga problem. Det enda du inte kan göra är att ringa, sms, mms, surf och ta emot samtal innan den 25 januari. Du kan ju surfa genom Wifi om du har det hemma 🙂

Regga iPhonen 😉

Zoro
    Member
    Post count: 29

@yugoboy 52797 wrote:

Jag porterade också mitt kort från comviq till halebop. Jag fick telefonen 15 januari, satte in kortet som halebop hade skickat med och vipps så funkade allt trots att porteringen skulle ske 19 januari. Så att aktivera iPhone är inga problem. Det enda du inte kan göra är att ringa, sms, mms, surf och ta emot samtal innan den 25 januari. Du kan ju surfa genom Wifi om du har det hemma 🙂

Regga iPhonen 😉

Perfekt!!! Samma sak här, porterade från tele2. Jag vet inte om jag annars hade kunnat hålla mina fingrar borta från iPhonen under helgen :P.

Tack för alla svar… 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@zoro 52815 wrote:

Perfekt!!! Samma sak här, porterade från tele2. Jag vet inte om jag annars hade kunnat hålla mina fingrar borta från iPhonen under helgen :P.

Tack för alla svar… 🙂

Hacktivera den med blackra1n och använd den under helgen, återställ när du har fått ditt sim-kort.
    Du kan ju använda den även om du inte aktiverar den, men endast som en ipod touch.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.