Aktivering av iPhone – får inte igång Abbonemanget

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Aktivering av iPhone – får inte igång Abbonemanget

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 50

Okey så efter att suttit och klurat lite nu med iphonen bestämde jag mig för att be om hjälp.
    Jag har gjort allt som jag ska (tror jag)
    Men sitter fortfarande på min kontantkort som de sa att de skulle göra om till abonnemanget jag valde i butiken.

Men inte har de gjort det, kan man göra om aktiveringen om jag har gjort fel på något sätt eller är det meningen att det ska ta tid?
    Jag kan logga in på mina sidor och byta abonnemang om jag vill manuellt, men jag tror inte man ska göra så.

Någon som har lust att ge mig en hjälpande hand och förklara varför jag inte fått igång mitt abonnemang än?

geezarn
    Member
    Post count: 197

@damightytom 5898 wrote:

Okey så efter att suttit och klurat lite nu med iphonen bestämde jag mig för att be om hjälp.
    Jag har gjort allt som jag ska (tror jag)
    Men sitter fortfarande på min kontantkort som de sa att de skulle göra om till abonnemanget jag valde i butiken.

Men inte har de gjort det, kan man göra om aktiveringen om jag har gjort fel på något sätt eller är det meningen att det ska ta tid?
    Jag kan logga in på mina sidor och byta abonnemang om jag vill manuellt, men jag tror inte man ska göra så.

Någon som har lust att ge mig en hjälpande hand och förklara varför jag inte fått igång mitt abonnemang än?

Telia har väldigt mycket att göra idag som alla kanske förstår, fö mig dröjde det till 15.45 innan mitt abonnemang började fungera och jag var i butiken 10.15, skrev abonnemanget ca 10.30. Som sagt, det KAN ta tid men dröjer det för länge tycker jag att du ska kontakta kundtjänst.

damightytom
    Member

Tack, skönt att höra att någon annan också fick vänta, ger mig lite lugn.
    Jo jag stod nog vid disken vid 10:45.
    Var lite orolig för min aktivering då

Serienumret på kvittot skilde 1 siffra från mitt telefonnummer. Vet inte om det var meningen, men hursomhelst, om det är ett problem orsakat från någon i kassan så är det ju bara att tralla dit.

Har Wlan hemma så jag är inte så jättedrabbad så jag kan dona med musik och filmer över USB och sitta i soffan och leka över mitt egna internet.
    Men det skulle ju vara kul att kunna ringa någon också =)

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Det är feta problem med att aktivera iPhone just nu.

geezarn
    Member

@iPhoneinfo.se 5909 wrote:

Det är feta problem med att aktivera iPhone just nu.

Jo, alla Apples servrar ligger nere nu så inte en kotte på hela klotet kan aktivera sina nya fina lur 🙁 😡

Jaymz
    Member
    Post count: 1

Är det därför det står att det “är något nätverkfel” när jag ansluter iPhonen till Itunes och då den försöker ansluta till iTunes store?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@jaymz 5922 wrote:

Är det därför det står att det “är något nätverkfel” när jag ansluter iPhonen till Itunes och då den försöker ansluta till iTunes store?

Japp. Precis. Man får en timeout 🙁 När ska dom fixa det?! Vill ju använda min nya iPhone 3G 😉

damightytom
    Member

Ok, tjejen som sålde mobilen till mig ringde tidigare idag och bekräftade att mitt abonnemang var aktiverat.
    Vilket såklart det inte verkar vara.

Men jag undrar inte om det beror på när jag aktiverade produkten när jag skrev in serienummer osv, vilket man ska skriva in sitt telefon nummer.

Tjejen hade skrivt en 0:a istället för en 6:a, jag som är dum nog att tro att det ska vara så skriver ju in 0:an och i slutändan skriver in fel mobilnummer.
    Allt verkar fungera, förutom att mitt abonnemang inte är aktiverat, men då kör jag iofs på Wlan också.

JAg håller på med en total återställning nu av telefonen, samt avinstallerat itunes i hopp att kunna återaktivera telefonen, tror ju inte det kommer gå men värt ett försök.

Finns det något man kan göra så jag kan skriva in rätt telefonnummer?

geezarn
    Member

@damightytom 5961 wrote:

Ok, tjejen som sålde mobilen till mig ringde tidigare idag och bekräftade att mitt abonnemang var aktiverat.
    Vilket såklart det inte verkar vara.

Men jag undrar inte om det beror på när jag aktiverade produkten när jag skrev in serienummer osv, vilket man ska skriva in sitt telefon nummer.

Tjejen hade skrivt en 0:a istället för en 6:a, jag som är dum nog att tro att det ska vara så skriver ju in 0:an och i slutändan skriver in fel mobilnummer.
    Allt verkar fungera, förutom att mitt abonnemang inte är aktiverat, men då kör jag iofs på Wlan också.

JAg håller på med en total återställning nu av telefonen, samt avinstallerat itunes i hopp att kunna återaktivera telefonen, tror ju inte det kommer gå men värt ett försök.

Finns det något man kan göra så jag kan skriva in rätt telefonnummer?

Telefonnumret ditt har inget med saken att göra! Servrarna har legat nere, kl. 21.10 ( först efter ca 6 timmar) har jag lyckats få igång min lur. Det är alltså inte Telia som ligger bakom felet utan Apples servrar som däckat av allt tryck. Tänk på att telefonen släppts över hela världen idag. Hur många tror ni försökt aktivera luren samtidigt?

geezarn
    Member

@iPhoneinfo.se 5930 wrote:

Japp. Precis. Man får en timeout 🙁 När ska dom fixa det?! Vill ju använda min nya iPhone 3G 😉

Har du fått igång den nu admin?

damightytom
    Member

@geezarn 5964 wrote:

Telefonnumret ditt har inget med saken att göra! Servrarna har legat nere, kl. 21.10 ( först efter ca 6 timmar) har jag lyckats få igång min lur. Det är alltså inte Telia som ligger bakom felet utan Apples servrar som däckat av allt tryck. Tänk på att telefonen släppts över hela världen idag. Hur många tror ni försökt aktivera luren samtidigt?

Absolut jag förstår det, därför jag inte postat detta tidigare då jag visste att det var problem med deras servrar förräns nu när det rapporterades att det verkade funka igen.

geezarn
    Member

@damightytom 5970 wrote:

Absolut jag förstår det, därför jag inte postat detta tidigare då jag visste att det var problem med deras servrar förräns nu när det rapporterades att det verkade funka igen.

har du fått igång den nu? jag håller tummarna i alla fall!

xb0w
    Member
    Post count: 6

Fick min igår vid runt 13.30 tiden, dom signerade den i butiken och jag gjorde klart sista i itunes när jag kom hem.
    Men problemet är att abbonemanget inte gått igång så jag har en telefon som har stått och sökt efter nät sedan 14.00 igår så man får väl hoppas att dom får igång det idag i alla fall.
    Här i eskilstuna var ju databasen nere så dom fick göra allt pappersarbete manuellt (säkert så på fler ställen) så slapptaskarna får väl inte det gjort nu under helgen utan man får väl kallt vänta tills nästa vecka för att man ska kunna leka med den på riktigt.

Synd att man inte kan skicka iväg pungsparkar för då skulle det åkt iväg några här under helgen :p

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Har ungefär samma problem. Fick byta till kontantkort innan releasen för att kunna behålla mitt nummer. Sen aktiverades numret inte förräns kl 04:00 på fredagen, så kassörskan kunde inte göra mer än att vänta på att ändra abonemanget ungefär nu kl 8.
    Jag lyckades tydligen ha tur med Itunes med, fast att jag fick tanka återställningspaketet och allt så hade jag min lur på stan proppad med musik. Jobbigast var när jag hade panik för att jag trodde det var simlås i vägen. Men det är tydligen skit samma bara man har telia och Itunes.
    Lycka till med numret…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.