Aktivering av Iphone.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Aktivering av Iphone.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Hej! Jag upplevde problem med ljud men min gamla Iphone 3G och fick genom garantin en ny för dom inte kunde laga det äldre problemet.

Tidigare använde jag RebelSIMcard med Tele2 abonnemang med firmware 2.2.1 vilken fungerade mindre bra, men det tänkte jag iaf lösa när jag fick tillbaka telefonen från Telia.

MEN nu stötte jag på ett värre problem.
    Vanligtvis måste telefonen aktiveras EN gång med ett fungerande Telia kort vilket jag gjort och det fungerade. MEN när jag sen vill stoppa in min andra kort med RebelSIMcard behöver jag aktivera telefonen IGEN med det nya kortet, vilket självklart inte fungerar, därför sitter jag fast..

Vad kan jag göra?
    tack
    Robin

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Kör QuickPwn. Då aktiveras den, och du får jailbreak på köpet 😛

ollesmamma
    Member

@mekke 30055 wrote:

Kör QuickPwn. Då aktiveras den, och du får jailbreak på köpet 😛

Jo det lutar väll mot det nu, börjar bli lite less på det här..

Har dock inte läst några andra “step by step – guider” än den som är postad bland “Upplåsning och jailbreak” trådarna. Steget till 3G täckning och surf därav upplåsning av telefonen.. är det långt eller är jag några enkla guider därifrån?

Och har jag en helt ny telefon så antar jag att telia och apple har lagt in massa nya saker som gör att jag absolut inte kan köra några nedgraderings program för modem firmware osv vilket gör att den bli lika oanvändbar nu som jailbreakad?? mitt hopp är hos rebel..

steffe
    Member
    Post count: 2452

Rebelsim har tyvärr som de flesta fakesim en viss förmåga att jävlas.

ollesmamma
    Member

Inget som fått samma problem med dubbel aktivering??
    ..och löst det? 🙂

ollesmamma
    Member

NÄ men va bra forum! tack för hjälpen.. verkligen.. kul att man kan komma med ett problem ingen jävel kan lösa iaf!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.