Aktivering, en omöjlig nöt att knäcka :(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Aktivering, en omöjlig nöt att knäcka :(

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej!

Jag har precis köpt en beg Iphone 3G 16gb som är låst till Telia. FW 2.2.1
    och 02.30.03.

Jag har själv ett 3G Refill från Telia som jag tänkt använda, jag har återställt telefonen via ITunes, vilket gått felfritt.

När jag startar telefonen så vill den ha “rätt” simkort, jag sätter i mitt telia-refill och det dyker upp en ruta “avvaktar aktivering mm”

Ingenting händer, har haft den på i 2 dagar, men inget händer. Det står ingen signal uppe till vänster hela tiden. Jag tänker – spärrad??

Jag har kontaktat Telia och den är inte spärrad via IMEI hos dem, den står som svensk köpt Iphone 3G och ska vara ok för att citera Telia KC.

Jag har pratat med polisen, den är inte anmäld stulen eller borttappad.

Vad gör jag?

Jag har provat Jailbreak med PWnage Tool för att aktivera, det funkar men får bara Carrier: (null) (null) och inga möjligheter till att välja operatör alls.

Några förslag?

snook
    Member
    Post count: 2190

@acquiesce 27773 wrote:

Hej!

Jag har precis köpt en beg Iphone 3G 16gb som är låst till Telia. FW 2.2.1
    och 02.30.03.

Jag har själv ett 3G Refill från Telia som jag tänkt använda, jag har återställt telefonen via ITunes, vilket gått felfritt.

När jag startar telefonen så vill den ha “rätt” simkort, jag sätter i mitt telia-refill och det dyker upp en ruta “avvaktar aktivering mm”

Ingenting händer, har haft den på i 2 dagar, men inget händer. Det står ingen signal uppe till vänster hela tiden. Jag tänker – spärrad??

Jag har kontaktat Telia och den är inte spärrad via IMEI hos dem, den står som svensk köpt Iphone 3G och ska vara ok för att citera Telia KC.

Jag har pratat med polisen, den är inte anmäld stulen eller borttappad.

Vad gör jag?

Jag har provat Jailbreak med PWnage Tool för att aktivera, det funkar men får bara Carrier: (null) (null) och inga möjligheter till att välja operatör alls.

Några förslag?

Du kan ta Quickpwn i stället.

acquiesce
    Member

Hej, har testat det, men efter att det står success så stänger telefonen av sig. Den rebootar inte. När man sätter på den är den INTE jailbreakad 🙁 Ingenting har hänt…

🙁 tack för tipset ändå..

Ingen som har en jailbreakad, aktiverad, firmware 2.2.1 som supportar 02.30.03 som man kan få? Som funkar med Telia

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@acquiesce 27781 wrote:

Hej, har testat det, men efter att det står success så stänger telefonen av sig. Den rebootar inte. När man sätter på den är den INTE jailbreakad 🙁 Ingenting har hänt…

🙁 tack för tipset ändå..

Ingen som har en jailbreakad, aktiverad, firmware 2.2.1 som supportar 02.30.03 som man kan få? Som funkar med Telia

Kolla här 🙂

acquiesce
    Member

Tack Mekke, vad jag förstår har du gjort den? Är den gjord för att behålla det baseband som går att köra yellowsnow på?

Isf kommer den inte funka eftersom jag har baseband 02.30.03. 🙁

Testar…

Mekke
    Member

@acquiesce 27796 wrote:

Tack Mekke, vad jag förstår har du gjort den? Är den gjord för att behålla det baseband som går att köra yellowsnow på?

Isf kommer den inte funka eftersom jag har baseband 02.30.03. 🙁

Testar…

Jag har gjort den, ja, och det den gör är att inte uppdatera basebandet. Det betyder att det kommer funka och du kommer ha 02.30.03 😉

acquiesce
    Member

Tja, fick error 21 vid DFU 🙁

generuss
    Member
    Post count: 285

@mekke 27798 wrote:

Jag har gjort den, ja, och det den gör är att inte uppdatera basebandet. Det betyder att det kommer funka och du kommer ha 02.30.03 😉

Ja den kan ju inte uppdatera till en högre baseband än …..03 än iaf så det spelar ju ingen roll.

Så yellowsn0w kommer inte funka med andra ord.

acquiesce
    Member

@generuss 27810 wrote:

Ja den kan ju inte uppdatera till en högre baseband än …..03 än iaf så det spelar ju ingen roll.

Så yellowsn0w kommer inte funka med andra ord.

Jag tycker de skumt att den inte går att aktivera med Telia Refill när den är låst till Telia…

Mekke
    Member

Ja… Ang. error vid DFU, prova köra QuickPwn och låt den sätta i DFU 🙂

acquiesce
    Member

@mekke 27821 wrote:

Ja… Ang. error vid DFU, prova köra QuickPwn och låt den sätta i DFU 🙂

Precis så jag gjorde, för att va på den säkra sidan…Men icke!

acquiesce
    Member

Nu fick jag (1600)

acquiesce
    Member

Fick en idé. Vad tror ni om att köra pwnage tool, göra en custom FW activated och köra in den på min Iphone. Sedan skaffa ett turbo-sim eller liknande stoppa i? Eller måste jag få bort carrier (null) (null) för att kunna använda turbo simkortet?

generuss
    Member
    Post count: 285

Nej, den ska du kunna köra Out-of-the-box.

acquiesce
    Member

@generuss 27841 wrote:

Nej, den ska du kunna köra Out-of-the-box.

Ok, så jag borde altså kunna köra den med mitt telia refill? Iphonen måste vara aktiverad iaf vad jag förstått, så de får bli via pwnage tool. Återkommer när jag testat den varianten.

Alex73
    Member
    Post count: 103

Går det inte att springa ner till närmsta telia butik och be dem aktivera den?

acquiesce
    Member

@alex73 27843 wrote:

Går det inte att springa ner till närmsta telia butik och be dem aktivera den?

Hej, ja det har jag funderat på också, men jag ha ringet kvitto på skiten! Kanske kan testa ändå :rolleyes: Enligt deras system är den ju teliaköpt och inte spärrad så…

carpe
    Member
    Post count: 904

Det är inte stöldgods du har köpt då? :P..jag menar….du nämnde “spärrad”…och nu att du inte har nå kvitto

acquiesce
    Member

@carpe 27848 wrote:

Det är inte stöldgods du har köpt då? :P..jag menar….du nämnde “spärrad”…och nu att du inte har nå kvitto

Hej, enligt Telia är den inte spärrad och är ok. Pratade med polisen idag och dom kollade den via IMEI och den är inte anmäld stulen eller borttappad. Så, nej jag har inte köpt en snodd telefon vad jag vet.

snook
    Member
    Post count: 2190

Gör om proceduren och testa ett annat Telia simkort.

Alt en annan dator också.

sweanisse
    Member
    Post count: 1

@mekke 27788 wrote:

Kolla här 🙂

Jag testar firmwaren du gjorde iaf har för mej att jag testat den en gång förut testade även jailbreka 😀

nerreswe
    Member
    Post count: 9

Tjenare, ville bara kolla med dig ifall du fått igång din Iphone jag hade samma problem som dig. jag gjorde detta

1. Ladda hem iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw (bara att googla)
    2. Starta Itunes synca telefonen så den hittas
    3. Håll in SHIFT och tryck på återställa sen väljer du filen du laddade hem
    4. När den återställt telefonen kommer du få en felkod i itunes tryck OK
    5. Sen trycker du HOME knappen och POWER knappen tills den startar om

Lycka Till!

mikemadness
    Member
    Post count: 13

Hej, ja de är löst! Jag lämnade in den, det var ett hårdvaru-fel. Vet inte så mkt mer, bara nöjd att den funkar!

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.