Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Aktivering, en omöjlig nöt att knäcka :(
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har precis köpt en beg Iphone 3G 16gb som är låst till Telia. FW 2.2.1
och 02.30.03.Jag har själv ett 3G Refill från Telia som jag tänkt använda, jag har återställt telefonen via ITunes, vilket gått felfritt.
När jag startar telefonen så vill den ha “rätt” simkort, jag sätter i mitt telia-refill och det dyker upp en ruta “avvaktar aktivering mm”
Ingenting händer, har haft den på i 2 dagar, men inget händer. Det står ingen signal uppe till vänster hela tiden. Jag tänker – spärrad??
Jag har kontaktat Telia och den är inte spärrad via IMEI hos dem, den står som svensk köpt Iphone 3G och ska vara ok för att citera Telia KC.
Jag har pratat med polisen, den är inte anmäld stulen eller borttappad.
Vad gör jag?
Jag har provat Jailbreak med PWnage Tool för att aktivera, det funkar men får bara Carrier: (null) (null) och inga möjligheter till att välja operatör alls.
Några förslag?
@acquiesce 27773 wrote:
Hej!
Jag har precis köpt en beg Iphone 3G 16gb som är låst till Telia. FW 2.2.1
och 02.30.03.Jag har själv ett 3G Refill från Telia som jag tänkt använda, jag har återställt telefonen via ITunes, vilket gått felfritt.
När jag startar telefonen så vill den ha “rätt” simkort, jag sätter i mitt telia-refill och det dyker upp en ruta “avvaktar aktivering mm”
Ingenting händer, har haft den på i 2 dagar, men inget händer. Det står ingen signal uppe till vänster hela tiden. Jag tänker – spärrad??
Jag har kontaktat Telia och den är inte spärrad via IMEI hos dem, den står som svensk köpt Iphone 3G och ska vara ok för att citera Telia KC.
Jag har pratat med polisen, den är inte anmäld stulen eller borttappad.
Vad gör jag?
Jag har provat Jailbreak med PWnage Tool för att aktivera, det funkar men får bara Carrier: (null) (null) och inga möjligheter till att välja operatör alls.
Några förslag?
Du kan ta Quickpwn i stället.
Hej, har testat det, men efter att det står success så stänger telefonen av sig. Den rebootar inte. När man sätter på den är den INTE jailbreakad 🙁 Ingenting har hänt…
🙁 tack för tipset ändå..
Ingen som har en jailbreakad, aktiverad, firmware 2.2.1 som supportar 02.30.03 som man kan få? Som funkar med Telia
@acquiesce 27781 wrote:
Hej, har testat det, men efter att det står success så stänger telefonen av sig. Den rebootar inte. När man sätter på den är den INTE jailbreakad 🙁 Ingenting har hänt…
🙁 tack för tipset ändå..
Ingen som har en jailbreakad, aktiverad, firmware 2.2.1 som supportar 02.30.03 som man kan få? Som funkar med Telia
Kolla här 🙂
Tack Mekke, vad jag förstår har du gjort den? Är den gjord för att behålla det baseband som går att köra yellowsnow på?
Isf kommer den inte funka eftersom jag har baseband 02.30.03. 🙁
Testar…
@acquiesce 27796 wrote:
Tack Mekke, vad jag förstår har du gjort den? Är den gjord för att behålla det baseband som går att köra yellowsnow på?
Isf kommer den inte funka eftersom jag har baseband 02.30.03. 🙁
Testar…
Jag har gjort den, ja, och det den gör är att inte uppdatera basebandet. Det betyder att det kommer funka och du kommer ha 02.30.03 😉
@mekke 27798 wrote:
Jag har gjort den, ja, och det den gör är att inte uppdatera basebandet. Det betyder att det kommer funka och du kommer ha 02.30.03 😉
Ja den kan ju inte uppdatera till en högre baseband än …..03 än iaf så det spelar ju ingen roll.
Så yellowsn0w kommer inte funka med andra ord.
Ja… Ang. error vid DFU, prova köra QuickPwn och låt den sätta i DFU 🙂
Fick en idé. Vad tror ni om att köra pwnage tool, göra en custom FW activated och köra in den på min Iphone. Sedan skaffa ett turbo-sim eller liknande stoppa i? Eller måste jag få bort carrier (null) (null) för att kunna använda turbo simkortet?
Nej, den ska du kunna köra Out-of-the-box.
Går det inte att springa ner till närmsta telia butik och be dem aktivera den?
Det är inte stöldgods du har köpt då? :P..jag menar….du nämnde “spärrad”…och nu att du inte har nå kvitto
@carpe 27848 wrote:
Det är inte stöldgods du har köpt då? :P..jag menar….du nämnde “spärrad”…och nu att du inte har nå kvitto
Hej, enligt Telia är den inte spärrad och är ok. Pratade med polisen idag och dom kollade den via IMEI och den är inte anmäld stulen eller borttappad. Så, nej jag har inte köpt en snodd telefon vad jag vet.
Gör om proceduren och testa ett annat Telia simkort.
Alt en annan dator också.
Tjenare, ville bara kolla med dig ifall du fått igång din Iphone jag hade samma problem som dig. jag gjorde detta
1. Ladda hem iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw (bara att googla)
2. Starta Itunes synca telefonen så den hittas
3. Håll in SHIFT och tryck på återställa sen väljer du filen du laddade hem
4. När den återställt telefonen kommer du få en felkod i itunes tryck OK
5. Sen trycker du HOME knappen och POWER knappen tills den startar omLycka Till!
Hej, ja de är löst! Jag lämnade in den, det var ett hårdvaru-fel. Vet inte så mkt mer, bara nöjd att den funkar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.