Aktivering, uppdatering och rebelsim.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Aktivering, uppdatering och rebelsim.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Jag har köpt en låst Iphone 3G från halebop och har tänkt använda mig av Rebelsim tillsammans med mitt Tele2 sim.

OM jag har förstått det rätt så måste jag aktivera telefonen först med halebop-sim. Ska jag göra det, sen uppdatera Telefonen till 2.2 sen använda mig av rebelkortet+tele2-sim?

Eller är 2.2 fortfarande den senaste uppdateringen?

(Har läst många gamla trådar)

tack på förhand

Raste

snook
    Member
    Post count: 2190

@raste 30637 wrote:

Jag har köpt en låst Iphone 3G från halebop och har tänkt använda mig av Rebelsim tillsammans med mitt Tele2 sim.

OM jag har förstått det rätt så måste jag aktivera telefonen först med halebop-sim. Ska jag göra det, sen uppdatera Telefonen till 2.2 sen använda mig av rebelkortet+tele2-sim?

Eller är 2.2 fortfarande den senaste uppdateringen?

(Har läst många gamla trådar)

tack på förhand

Raste

Hej

Först innan du gör någonting kolla vilken firmware och baseband du har i iPhonen.

Inställningar -> Allmänt -> Om __ Sedan Version och modemfirmware.

Om du har baseband 02.28.00 kan du låsa upp den enkelt, det är basebandet från 2.2.

Men har du senaste basebandet från senaste firmwaren 2.2.1 som är 02.30.03 kan du kanske inte låsa upp den.

Och med rebelsim på senaste basebandet är det kanske 5-10 % chans att det fungerar.

När köpte du den?

Är den köpt tidigt och bara uppdaterad till senaste firmwaren så kan man nedgradera den, men är den köpt med 2.2.1 så är det värre.

Raste
    Member

@snook 30639 wrote:

Hej

Först innan du gör någonting kolla vilken firmware och baseband du har i iPhonen.

Inställningar -> Allmänt -> Om __ Sedan Version och modemfirmware.

Om du har baseband 02.28.00 kan du låsa upp den enkelt, det är basebandet från 2.2.

Men har du senaste basebandet från senaste firmwaren 2.2.1 som är 02.30.03 kan du kanske inte låsa upp den.

Och med rebelsim på senaste basebandet är det kanske 5-10 % chans att det fungerar.

När köpte du den?

Är den köpt tidigt och bara uppdaterad till senaste firmwaren så kan man nedgradera den, men är den köpt med 2.2.1 så är det värre.

Hej.

Jag beställde den i fredags och den har inte kommit än (idag söndag) så jag måste vänta tills jag kan kolla upp det.

Men om den nu kommer med 2.2.1, vilka fler alternativ har jag för att kunna låsa upp den och använda mitt Tele2-sim?

steffe
    Member
    Post count: 2452

I detta fall är det bara rebelsim eller liknande att välja på om du inte ska byta operatör.
    Du kommer troligen mest att få en massa problem om du inte helt enkelt skaffar ett halebopabbonnemang.
    Inte så kul,men hade du läst på innan så kanske du inte hade beställt iphonen,en iPod touch är billigare och om du inte byter operatör kan det emellanåt bli en del problem med telefonfunktionen.
    De telefoner halebop säljer har FW 2.2.1 och BB 02.30.03.

Raste
    Member

@steffe 30645 wrote:

I detta fall är det bara rebelsim eller liknande att välja på om du inte ska byta operatör.
    Du kommer troligen mest att få en massa problem om du inte helt enkelt skaffar ett halebopabbonnemang.
    Inte så kul,men hade du läst på innan så kanske du inte hade beställt iphonen,en iPod touch är billigare och om du inte byter operatör kan det emellanåt bli en del problem med telefonfunktionen.
    De telefoner halebop säljer har FW 2.2.1 och BB 02.30.03.

Med andra ord är det bara att skicka tillbaka telefonen?
    Såg att isolution säljer mjukvarupplåsta Iphones.
    Betyder inte det att det borde gå att göra själv?

Ursäkta mina dumma frågar

mvh Raste

steffe
    Member

Nej,med senaste BB kan man inte fixa mjukvaruupplåsning själv.
    Vad gäller diverse erbjudanden på internet så ska du nog kolla upp dom,låter det j*****t bra så finns oftast nån hake,kolla upp vad andra har skrivit om leverantören,en del tar betalt utan att skicka nåt,en del ger värdelösa garantier,ett företag skröt med “fria uppdateringar i ett år” till iPhone,vad jag vet har alla tidigare och alla planerade uppgraderingar från apple varit gratis.
    Det bästa om du verkligen vill ha en iPhone är att byta operatör.

Raste
    Member

@steffe 30648 wrote:

Nej,med senaste BB kan man inte fixa mjukvaruupplåsning själv.
    Vad gäller diverse erbjudanden på internet så ska du nog kolla upp dom,låter det j*****t bra så finns oftast nån hake,kolla upp vad andra har skrivit om leverantören,en del tar betalt utan att skicka nåt,en del ger värdelösa garantier,ett företag skröt med “fria uppdateringar i ett år” till iPhone,vad jag vet har alla tidigare och alla planerade uppgraderingar från apple varit gratis.
    Det bästa om du verkligen vill ha en iPhone är att byta operatör.

Hej.
    OM nu telefonen har FW 2.2.1 och BB 02.30.03 finns det möjlighet att nedgradera?

Apple lanserar ju snart sin nya iphone. ( OM jag förstått rätt)
    Då kanske jag ska skicka tillbaka denna och vänta på att den kommer ut. För då lär väl priserna sjunka på dagens modeller?

steffe
    Member

Om du har rätt bootloader kanske den kan nedgraderas,men det kräver kunskap!
    (vet du inte vad bootloader är så kanske det är bäst att inte försöka)
    Njae,priserna blir sannolikt inte lägre,och upplåsning lär nog bara bli svårare på kommande versioner.Det bästa är nog att byta operatör eller köpa en annan telefon.

Raste
    Member

@steffe 30673 wrote:

Om du har rätt bootloader kanske den kan nedgraderas,men det kräver kunskap!
    (vet du inte vad bootloader är så kanske det är bäst att inte försöka)
    Njae,priserna blir sannolikt inte lägre,och upplåsning lär nog bara bli svårare på kommande versioner.Det bästa är nog att byta operatör eller köpa en annan telefon.

Finns det möjligheter att låta någon annan göra det?
    jag menar folk som gör det ofta och kanske tar en slant för det?

Hittade detta klipp:

YouTube – IPHONE 3G Unlock SIM 2.2.1 & 2.30 Modem Hacked – 2009 Jan NEW

Enligt den så går det att ordna. Men dom visar bara direkt när dom gjort det.
    Har hört flera som det fungerat för i början för att sen börja strula för efter ngr veckor.

tror du att det gäller samm här?

tack för dina svar

MVH raste

steffe
    Member

Sanning eller fejk är svårt att avgöra.Att be nån annan kan gå om du har en äldre bootloader,men det är inte så troligt i ditt fall.
    Om man ska köra med hackad telefon så är det naturligtvis bäst att be nån bevisligen kunnig person som man känner att hjälpa till,och samtidigt lära sig själv!De enda iphoner som verkligen bara tickar på utan onödigt krabb då och då är de som används med samma operatör som sålt dom(telia/halebop,telenor),så som jag tidigare skrivit så får du antagligen byta operatör eller tjacka en annan telefon.

Raste
    Member

@steffe 30703 wrote:

Sanning eller fejk är svårt att avgöra.Att be nån annan kan gå om du har en äldre bootloader,men det är inte så troligt i ditt fall.
    Om man ska köra med hackad telefon så är det naturligtvis bäst att be nån bevisligen kunnig person som man känner att hjälpa till,och samtidigt lära sig själv!De enda iphoner som verkligen bara tickar på utan onödigt krabb då och då är de som används med samma operatör som sålt dom(telia/halebop,telenor),så som jag tidigare skrivit så får du antagligen byta operatör eller tjacka en annan telefon.

Får nog skaffa mej en olåst från fabrik känner jag.
    Tack så mycket alla svar!

mvh Raste

steffe
    Member

Ja,det är ett i ditt fall väldigt bra alternativ.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.