Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › aktivering utan original Sim
-
AuthorPosts
-
Hej!
Ngn som vet vad Sherif menar med phonebook sim och kan ge ett konkret exempel på vad man ska köpa för ngt? Tacksam för direkt länk 🙂Use any phonebook sim card, they are there in radioshak, mobile phone shops or any mobile tech moles , any phone book simcard will do the trick, no need for programmable sims, all those phonebook sims used to save ur contacts and transfer them have a universal ICCIDs preprogrammed so they all work
I USA finns det tydligen, simkort vars syfte är att spara telefonboken på och spara eller överföra till annan telefon.
Dessa fungerar tydligen med alla operatörer och lurar iphone till aktiveringOk så inget man får tag på i svea med andra ord?
Vi håller på och tittar efter leverantör för dessa…
så de kommer till sverige innom kortBeställde mitt på det stora internet och nu är de aktiverade.. 🙂
Vi får in våra nästa vecka kommer ligga på ca 199 ink frakt
OBS Begrensat antal, förhandsboka via forumetNi som behöver sånna kort, köp inte för 199 :-!!! finns för fan överallt på nätet kostar typ 3 dollar med FRI frakt…
en polare köpte något liknande över ebay för 40 spänn har ja för mig 🙂
DealExtreme: $5.80 Universal Activation Sim Card for iPhone 2G/3G/3GS/4 kan funka, dock får du klicka om du ska ha till iPhone 4.
Japp den som Linus länkar funkar, men det finns många många sidor, google är din bästa vän;)
Jag skulle återställa iphonen och missade helt att jag var tvungen att ha simkortet i. Telefonen är låst till telenor, räcker de då att jag fixar ett telenor simkort för att aktivera eller måste jag köpa ett sånt telefonboks sim?
någon som vet?Fixa bara ett telenor kort, de här universalkort är mer för de som köpt sina älsklingar utomlands.
QUOTE=Renecito;72877]Jag skulle återställa iphonen och missade helt att jag var tvungen att ha simkortet i. Telefonen är låst till telenor, räcker de då att jag fixar ett telenor simkort för att aktivera eller måste jag köpa ett sånt telefonboks sim?
någon som vet?Enligt @sherif_hashim har denna metod nu patchats av Apple :/ (ja, patchen ligger serverside och är oberoende av vilken fw du kör…)
En möjlig väg runt detta är fortfarande easy way to solve diff sim detected (emergency mode ) after jailbreak – GSM-Forum
Tack för den freebo,
phonebook simcard ihop med guiden du postade fungerar fortfarande.Phonebook card aktiverar din telefon fortfarande, så du kan jb den.
Problemet kommer när du byter till ditt vanliga kort, telefonen går tillbaka till anslut till itunes för att aktivera.
Med guiden som Freebo postade, kan du efter jb patcha lockup foldern på telefonen, och då är det fritt fram att använda alla kort.Jag börjar fundera på om inte samma sak kommer hända även om du aktiverar telefonen med öperatörskort och byter kort sedan…
Det nya aktiveringssystemet skriver ner vilket kort telefonen aktiverades med i lockdown folder, och återgår till connect to itunes to activate om man byter ut kort.Nån som har aktiverat med operatörskort som får detta problem ?
@iPhoneReservdelar.se 73297 wrote:
Jag börjar fundera på om inte samma sak kommer hända även om du aktiverar telefonen med öperatörskort och byter kort sedan…
Det nya aktiveringssystemet skriver ner vilket kort telefonen aktiverades med i lockdown folder, och återgår till connect to itunes to activate om man byter ut kort.Nån som har aktiverat med operatörskort som får detta problem ?
Jag är ganska säker på att du har rätt, det är väl det @sherif_hashim refererar till som “hooking the activation wildcard ticket to the ICCID of the used sim”
Byter du SIM-kort efter jailbreak bryter du även aktiveringen (filen lockdownd skrivs över). Detta kan bli riktigt spännande 😛
Jag undrar om den kollar upp iccid vid uppstart, kan man inte starta upp telefonen med t.ex. phonebook card, och byta kort sedan.
Jag måste testa detta så fort jag får in korten 🙂Jag lägger ihop en guide för de som inte vet hur man lägger till i cydia.
postar den i tråden senNågon som vet vart man kan köpa sånt där kort i Stockholm?
Vi har några kvar dock för 199:-
Hejsan!
Har en Iphone 3G som jag köpte av en polare och den var Jailbreakad, dock irriterade jag mig på den under senare tid då den blivit så seg och laddar heller inte ner några apps längre s åtänkte därför återställa den o strunta i jailbreaken o bara låsa upp den för 3 (tre) som jag använder. Nu till kruxxet, trodde det var Telia den var låst till men tydligen var den låst till AT&T så är rätt körd, därför hör jag med er asså måste verkligen få min mobil att fungera redan imorgon då jag nu varit utan den i snart 3 dagar, undrar därför om det finns någon här som kan fixa detta, typ som jag kan komma hem till eller mötas upp och fixa så min Iphone fungerar igen, liksom bara så att den låses upp behöver ingen jailbreaking eller så om det inte behövs för upplåsningen. och har inget mobil nummer att nås på nu men kommer uppdatera forumet hela tiden. Så snälla om det finns nån med sim kortet därute så ger jag dig hellre 200kr om du fixar det åt mig än väntar 3-4 dagar för att få hem det för 60kr…
Alexander
EDIT! no need lyckades fixa det nu så att den fungerar igen! genom denna tråd 😀 https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8383-%5Bguide%5D-nedgradera-iphone-3g-och-ev-3gs-fran-4-0-till-3-1-2-a.html
Bästa forumet, tackar =)
Vi har aktiveringskort hemma. Skickar så fort betalningen kommit (om du betalar med visa så skickar vi samma dag)
Telefonen måste dock jailbrakas, dels för att aktiveringen ska fungera, och dels för att du ska kunna använda 3.
På 3G ska du helst inte ha 4.01 många klagar på att telefonen blir seg.@skogis 73830 wrote:
Hejsan!
Har en Iphone 3G som jag köpte av en polare och den var Jailbreakad, dock irriterade jag mig på den under senare tid då den blivit så seg och laddar heller inte ner några apps längre s åtänkte därför återställa den o strunta i jailbreaken o bara låsa upp den för 3 (tre) som jag använder. Nu till kruxxet, trodde det var Telia den var låst till men tydligen var den låst till AT&T så är rätt körd, därför hör jag med er asså måste verkligen få min mobil att fungera redan imorgon då jag nu varit utan den i snart 3 dagar, undrar därför om det finns någon här som kan fixa detta, typ som jag kan komma hem till eller mötas upp och fixa så min Iphone fungerar igen, liksom bara så att den låses upp behöver ingen jailbreaking eller så om det inte behövs för upplåsningen. och har inget mobil nummer att nås på nu men kommer uppdatera forumet hela tiden. Så snälla om det finns nån med sim kortet därute så ger jag dig hellre 200kr om du fixar det åt mig än väntar 3-4 dagar för att få hem det för 60kr…
Alexander
Tycker att du bör ta kontakt med reservdelssnubben, han verkar vara rätt insatt i hur det där fungerar. Men, du som har 3G kan ju också jailbreaka den med redsn0w och behöver då inte aktivera den med ett giltigt sim.
Mac: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.0, 4.0.1]
Windows: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0, 4.0.1]
Aktiverings Guide
Detta är för DITS phonebook sim
Detta dokument beskriver hur man kommer runt den nya aktiveringen
1. Återställ din iPhone till 4.0.1 via iTunes
2. Sätt i DITS phonebook card i din iPhone och anslut den till iTunes för att aktivera
3. När du ser “Slide To Unlock” så är aktiveringen färdig ta ut dit DITS kort. den har gjort sitt jobb
Sätt inte i ett annat simkort än!
4. Öppna Safari i din iphone och slå in följande adress Jailbreakme.modmyi.com (du måste ha tillgång till w-lan) dra slide to jailbreake för att installera cydia
5. Öppna cydia, du måste uppdatera cydia först sedan ska du öppna cydia igen och Installera Ultrasn0w för att låsa upp din telefon
6. Öppna cydia igen och tryck på Manage i nedre raden, tryck sedan på Sources
7. Tryck på på Edit, och sedan på Add
8. Skriv in cydia.pushfix.info, Tryck på Add Source
9.Tryck på Done
10. Tryck på Search i nedre raden, och skriv in Hacktivation Patch
11. Installera Hacktivation Patch
12. Stängav din iPhone
13. Slå på din iPhone
14. Stängav din iPhone igen
15. Slå på din iPhone igen
16. Nu kan du sätta i öperatörskort du vill använda.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.