Aktiveringsproblem iPhone 4 med 4.2.1, från England.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Aktiveringsproblem iPhone 4 med 4.2.1, från England.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 45

Jo.. jag köpte för ett tag sedan en iPhone 4 som är från England och låst till operatören Orange.

Jag fick med 3 stycken simkort, ett Orange, O2 samt Vodafone. Då jag själv använder Tele2 och läst mig till att Upplåsningskoder till alla mobiler. – http://www.Gnylf.com ska kunna låsa upp telefonerna helt så beställde jag deras tjänst. Efter mycket om och men så skall tydligen min beställning vara klar och telefonen således vara upplåst.

Hej

Nu är din Iphone klar. Iphone fungerar på ett lite annorlunda sätt än övriga märken. Följ nedan instruktioner så är snart din Iphone upplåst.

• Installera senaste versionen av Itunes.

• Sätt i ett icke godkänt simkort med inaktiverad pinkod i telefonen.

• Starta telefonen.

• Koppla telefonen till Itunes.

• Vänta tills Itunes har identifierat din telefon.
    • Koppla ur din telefon.

• Vänta 10-15 sekunder och koppla in telefonen igen.

• Itunes kommer att visa en ruta där det står” Congratulations, Your iPhone is now unlocked”.

• Klart.

Har provat att följa deras anvisning om hur man gör men lyckas inte då iTunes säger ifrån att mitt Tele2-kort inte är accepterat.

tele2r.jpg

Sätter jag i mitt Orange-kort så kommer jag in i iTunes, då vill den även aktivera telefonen.

Den drar igång aktiveringen men inget händer, den står och tuggar och går inte vidare och jag vet ärligt talat inte vad jag gör fel.

Jag har provat att sätta ett # framför 74.208.10.249 gs.apple.com i hosts-filen som ligger under C:WindowsSystem32driversetc

Men som sagt, inget hjälper.

Är det något som jag gör som är fel eller är det just Upplåsningskoder till alla mobiler. – http://www.Gnylf.com som inte gjort klart upplåsningen?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du gör nog inget fel utan klaga till gnylf för att de inte utfört sit jobb
    Hosts filen som du ändrade har inget med aktivering att göra utan enbart med signering av mjukvara.
    Apple kan ha ändrat nåt igen. Så sätt gärna # framför raden men starta om datorn efter det för att systemet ska ta till sig ändringen.

Scootie
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85611 wrote:

Du gör nog inget fel utan klaga till gnylf för att de inte utfört sit jobb
    Hosts filen som du ändrade har inget med aktivering att göra utan enbart med signering av mjukvara.
    Apple kan ha ändrat nåt igen. Så sätt gärna # framför raden men starta om datorn efter det för att systemet ska ta till sig ändringen.

Starta om datorn har jag ju ICKE gjort, skall prova det så kanske det lirar. Tack för tipset.

Scootie
    Member

En galen fråga, men simkortet kanske inte är aktivt, det funkar inte i min 3G som jag kör mitt Tele2 i. Funderar på att beställa ett nytt kontantkort från England bara för att se om det lirar bättre.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Du ska kunna aktivera telefonen med dit tele2 kort, altså när de har låst upp den så kan du aktivera den med villket kort som helst.
    Låter som att de inte utfört upplåsningen alt att det tar lite tid.
    Ta kontakt med de igen och säg att det inte fungerar att aktivera

Scootie
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85622 wrote:

Du ska kunna aktivera telefonen med dit tele2 kort, altså när de har låst upp den så kan du aktivera den med villket kort som helst.
    Låter som att de inte utfört upplåsningen alt att det tar lite tid.
    Ta kontakt med de igen och säg att det inte fungerar att aktivera

Ja då har det blivit ordentligt fel. Beställde den 4’e december och det blev klart i måndags, 1 månads väntetid är direkt vad jag hade väntat mig men vad skall man göra när de verkar vara de enda aktörerna på marknaden som erbjuder denna typ av upplåsning.

Om det nu inte är som så att dom blåser folk.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Jag har hört att det fungerar, samtidigt som jag har sätt missnöje från vissa.
    Har ingen personlig erfarenhet av företaget, jag har erbudit de att de låser upp en av våra telefoner för att vi ska kunna rekomendera de, vi har ej fått svar på det, antar att de inte var intresserade.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.