AKUT BEHOV AV HJÄLP! uppdatering 3.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone AKUT BEHOV AV HJÄLP! uppdatering 3.0

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • Ajlisen
    Member
    Post count: 7

    SNÄLLA HJÄLP!!!

    jag får följande felmeddelande i iTunes efter 3.0 uppdateringen

    “vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran, ett okänt fel uppstod (-9807)”

    jag kan bara ringa sos-samtal och det står att mitt sim-kort är låst.

    vad göra ?

    Jonas
    Member
    Post count: 116

    @ajlisen 34786 wrote:

    SNÄLLA HJÄLP!!!

    jag får följande felmeddelande i iTunes efter 3.0 uppdateringen

    “vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran, ett okänt fel uppstod (-9807)”

    jag kan bara ringa sos-samtal och det står att mitt sim-kort är låst.

    vad göra ?

    koppla in telefonen till itunes ?

    snook
    Member
    Post count: 2190

    Vilken operatör ringer du med?

    fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

    du skall ta ut usb sladden och stoppa in den igen 😉 och felmeddelandet beror väl på att du inte är inne på något nätverk?

    Ajlisen
    Member
    Post count: 7

    @jonas 34787 wrote:

    koppla in telefonen till itunes ?

    gjort det i tre dagar nu samt startat om och samma resultat.

    Ajlisen
    Member
    Post count: 7

    @snook 34788 wrote:

    Vilken operatör ringer du med?

    Jag har telenor :/

    snook
    Member
    Post count: 2190

    @ajlisen 34804 wrote:

    Jag har telenor :/

    Är din iphone fabriksupplåst, eller köpt hos Telia osv…

    Så du kanske måste låsa upp den? Det kanske tar ett par dagar innan upplåsningen (Ultrasnow) kommer.

    jolinjom
    Member
    Post count: 818

    Stoppa in ett telia sim!

    Ajlisen
    Member
    Post count: 7

    @snook 34806 wrote:

    Är din iphone fabriksupplåst, eller köpt hos Telia osv…

    Så du kanske måste låsa upp den? Det kanske tar ett par dagar innan upplåsningen (Ultrasnow) kommer.

    Den är köpt hos telenors. Fungerade allt perfekt innan. har haft i en månad. Så kom 3.0 upptaderingen och ville testa. Men som sagt samma problem. Har ÅTERSTÄLLT den och allt men den vill ff bara ringa sos-samtal.

    snook
    Member
    Post count: 2190

    @ajlisen 34820 wrote:

    Den är köpt hos telenors. Fungerade allt perfekt innan. har haft i en månad. Så kom 3.0 upptaderingen och ville testa. Men som sagt samma problem. Har ÅTERSTÄLLT den och allt men den vill ff bara ringa sos-samtal.

    Ah just det Telenor säljer ju också 😀 Glömde det.

    “Gör om gör rätt” Pröva gärna igen.

    iphonekillen
    Member
    Post count: 129

    @ajlisen 34820 wrote:

    Den är köpt hos telenors. Fungerade allt perfekt innan. har haft i en månad. Så kom 3.0 upptaderingen och ville testa. Men som sagt samma problem. Har ÅTERSTÄLLT den och allt men den vill ff bara ringa sos-samtal.

    Då är det bara att traska iväg till närmaste Telenor-butik på måndag och be dem hjälpa dig:)

    dibb
    Member
    Post count: 379

    starta om iphonen utan att vara inkopplad å sen försök några ggr att koppla in usbsladden

    Jonas
    Member
    Post count: 116

    prova köra home + power i 10 sek sen power i 2 sek.

    matteh80
    Member
    Post count: 150

    När jag fick så där var det bara att ha iTunes igång, dra ur o sätt i USB-sladden igen…sen låsa upp SIM…

    Ajlisen
    Member
    Post count: 7

    @jonas 34841 wrote:

    prova köra home + power i 10 sek sen power i 2 sek.

    Jag har försökt allt det men det funkar ej. 🙁
    FInns det ingen som har haft liknande problem och löst det ? :O

    TwiZteD
    Member
    Post count: 238

    Hoppas inte jag får samma problem, ska uppgradera min JB 2.2.1 till 3.0 JB imorgon tänkte jag, kan uppdatera dig hur det går, min är telenorlåst och kör kort från telenor.

    // TwiZteD

    chrisrock
    Member
    Post count: 2

    Jag fick också detta meddelande. Tog ut SIM-kortet och tog bort sim-kod i en annan telefon. Efter det tillbaka till Itunes och sedan funkade det

    Ajlisen
    Member
    Post count: 7

    @jonas 34841 wrote:

    prova köra home + power i 10 sek sen power i 2 sek.

    Försökt men det funkar ej 🙁 ska snart på semester och kommer behöva den och har inte mycket tid kvar till att fixa problemet :/

    carpe
    Member
    Post count: 904

    Antar att det är hög belastning nu. får “nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns”, felkod 3259

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.