Akut hjälp 4.0 beta gone wrong!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Akut hjälp 4.0 beta gone wrong!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Hej! Behöver akut hjälp med min iPhone! Skulle uppdatera till 4.0 beta. dum nog var jag inte UDID aktiverad fastän jag trodde jag var det! 🙁

Nu när jag kopllar in den i iTunes står det:

We’re unable to complete your activation.
    This device is not registered as part of the iPhone developer program.
    If you are a member of the Program, please register your device
    in the iPhone developer Portal.

Vad ska jag göra? 🙁 Jag vill bara återställa till 3.1.3 igen! Men det går inte, allt som finns i iTunes är den texten.

jag beeer verkligen om hjälp! 🙁

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Sätt den i DFU och mata den med fw 3.1.3

steffeiphone
    Participant

@freebo 62602 wrote:

Sätt den i DFU och mata den med fw 3.1.3

Fel 1600, what do i do?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Sätt den i DFU igen och försök tills du lyckas. Jag är lite sugen på att säga sök…=)

steffeiphone
    Participant

@freebo 62604 wrote:

Sätt den i DFU igen och försök tills du lyckas. Jag är lite sugen på att säga sök…=)

Antar att jag är för gammal medlem här på forumet för att slippa undan en “sök”-varning. Så varna på du, jag ska testa. Brukar göra fel när jag får panik, och panik har jag nu! 😛

steffeiphone
    Participant

Nu är det problem 13! Freebo snälla hjälp mig! 🙁

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

försöker du installera 4.0 igen via windows? (tänkte på problem 13)
    bara undrar

steffeiphone
    Participant

@pongo 62607 wrote:

försöker du installera 4.0 igen via windows? (tänkte på problem 13)
    bara undrar

Nej, försöker installera 3.1.3 på min windows 4.0 installerade jag på min Mac.
    Just nu håller min iPhone på att återställa till 3.1.3 i min mac dator och hittils verkar det fungera!:o

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@steffeiphone 62608 wrote:

Nej, försöker installera 3.1.3 på min windows 4.0 installerade jag på min Mac.
    Just nu håller min iPhone på att återställa till 3.1.3 i min mac dator och hittils verkar det fungera!:o

okey, önskar dig lycka till!

steffeiphone
    Participant

@pongo 62609 wrote:

okey, önskar dig lycka till!

Tack men jag får felmeddelande 1015 precis när iPhonen snart är klar med restore. Då ska man tydligen köra blackra1n även fast man har 3.1.3 då bootar den upp åt mig. Hoppas verkligen det funkar!

steffeiphone
    Participant

MIN LÖSNING:
    Återställ iphonen till en orginal 3.1.3 ipsw via iTunes Shift+återställ. När du får felmeddelande 1015 i slutet av återställningen, få inte panik! Klicka OK på felmeddelandet och öppna upp blackra1n. Make it Rain och din skärm kommer vara svart. Låt den vara svart i 1 minut. Sedan håller du nere Home+Powerbuttons så den startas om. iPhonen startas då om med 3.1.3.

Tack för eran hjälp grabbar och sorry för att jag fick panik och inte sökte!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@steffeiphone 62611 wrote:

MIN LÖSNING:
    Återställ iphonen till en orginal 3.1.3 ipsw via iTunes Shift+återställ. När du får felmeddelande 1015 i slutet av återställningen, få inte panik! Klicka OK på felmeddelandet och öppna upp blackra1n. Make it Rain och din skärm kommer vara svart. Låt den vara svart i 1 minut. Sedan håller du nere Home+Powerbuttons så den startas om. iPhonen startas då om med 3.1.3.

Tack för eran hjälp grabbar och sorry för att jag fick panik och inte sökte!

Gick det bra att aktivera den i iTunes efter att du använt blaacka1n för att komma ut ur ecovery mode? Nergrderar man från 3.1.3 till 3.1.2 får man error 1015 också men då ska man inte använda blackra1n utan Quicpwn eller iRecovery. Gör man inte det så aktiveras inte iphone ordentligt och operatörs menyn försvinner helt från inställningarna.

steffeiphone
    Participant

@ponyboy 62617 wrote:

Gick det bra att aktivera den i iTunes efter att du använt blaacka1n för att komma ut ur ecovery mode? Nergrderar man från 3.1.3 till 3.1.2 får man error 1015 också men då ska man inte använda blackra1n utan Quicpwn eller iRecovery. Gör man inte det så aktiveras inte iphone ordentligt och operatörs menyn försvinner helt från inställningarna.

Jasså? Hade jag inte en aning om, det funkar iallafall som det ska nu. Men på något sätt när jag ska återställa till en custom ipsw så är det “Förbereder programvara” i iTunes som laddar och sedan ska den ju börja återställa. Men det gör den inte, den bara förbereder och förbereder och tillslut får jag någon error? Någon som vet hur detta åtgärdas? Har testat återställa till custom ipsw på 2 datorer (PC&Mac) men inget funkar.

Belkin
    Member
    Post count: 52

@steffeiphone 62618 wrote:

Jasså? Hade jag inte en aning om, det funkar iallafall som det ska nu. Men på något sätt när jag ska återställa till en custom ipsw så är det “Förbereder programvara” i iTunes som laddar och sedan ska den ju börja återställa. Men det gör den inte, den bara förbereder och förbereder och tillslut får jag någon error? Någon som vet hur detta åtgärdas? Har testat återställa till custom ipsw på 2 datorer (PC&Mac) men inget funkar.

Hade samma problem som du 1015 följde denna guide å allt funkade.

1. If you are currently on 4.0 this is good and makes my directions simple.
    Firstly shut off your iPhone completely but leave it plugged in to your
    computer (Mac or PC).
    2. Press and hold the power and home buttons together for about 10 second.
    (You will see the apple logo pop up then the device shut off) Once it shuts off
    after the brief pop-up apple release power and hold home. Your iTunes will
    recognize your iPhone in recovery while it appears to be off (AKA Black
    Screen)
    3. Option-Click Mac / Shift-Click Windows restore and select your 3.1.3 (or
    3.1.2 if you wish to jailbreak).
    4. Let iTunes do it’s thing. If you got to use the bathroom or get a drink do it
    now.
    5. Come back to your computer and most likely you will have a 1015 iTunes
    error. Just hit okay we don’t give a flying fart are 3.1.(2/3) is already
    restored.
    6. iTunes will state the iPhone is in recovery just hit okay and leave that
    screen up.
    7. Download this package iHackintosh iRecovery Package for Windows & Mac.rar
    8. Unrar the package then unzip the required files for your OS.
    Notice: You Must Leave iTunes Open the Entire Time While doing this.
    9. For Mac open up Terminal and drag the iRecovery file to Terminal. It will
    show the path to this script file. After you do this drag type “-s” (no quotes)
    and hit enter. Following this enter type the following 3 commands in this
    order:
    setenv auto-boot true (enter)
    saveenv (enter)
    /exit (enter)
    9.5. For Windows run iRecovery.exe as an Administrator. Then use the above
    commands.
    10. Now press and hold power and home until the screen shuts off and your
    3gs will boot normally.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

iReb kan trycka in iPhonen i Whitescreen of death också som tydligen är väldigt effektivt sätt att installera både custom ipsw och andra ipsw.

Tur att det löst sig.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.