Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › akut hjälp med iphone
-
AuthorPosts
-
tjenare alla…
jag har ägt en iphone 2g sen förra våren som har varit upplåst osv… men nu på senare dagar har den börjat krångla och jag beslöt mig för att återställa den och samtidigt uppgradera… läst i en guide att man skulle koppla in i itunes och trycka på uppgradera och återställa, och att man inte skulle bry sig om att den skulle bli låst.. så det gjorde jag.
antar att jag har den nya programvaran nu men har stora problem för att låsa upp den. har testat med pwnagetool och quickpwn. det verkar köra ihop sig när jag väljer ipsw-fil… just den filen jag har försökt att använda heter iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipswså jag har kört fast… tacksam för all hjälp
Det här har tagits upp många gånger…..
Följ denna guide för Windows iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Och för Mac OSX 😎 iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone (Mac) [Updated 2.2.1]
det är precis den guiden jag har använt.. precis dom filerna jag har nere.. men när jag väl ska välja ipsw-fil står det wrong firmware bundle selected…
@drskalman 28932 wrote:
det är precis den guiden jag har använt.. precis dom filerna jag har nere.. men när jag väl ska välja ipsw-fil står det wrong firmware bundle selected…
Om du verkligen läst och gjort allt enligt guiden så tror jag dig inte, för då skulle du inte befinna dig i den här situationen 😉
Så ta och gör om och gör rätt! Läs igen och följ allt till punkt och pricka. Kolla noga också så du verkligen kan låsa upp just din telefon (så du inte har för ny firmware/baseband).
@miche 29294 wrote:
Om du verkligen läst och gjort allt enligt guiden så tror jag dig inte, för då skulle du inte befinna dig i den här situationen 😉
Så ta och gör om och gör rätt! Läs igen och följ allt till punkt och pricka. Kolla noga också så du verkligen kan låsa upp just din telefon (så du inte har för ny firmware/baseband).
hur vet jag att jag är rätt firmware/baseband då?… kan det hela ha något att göra med att jag uppdaterade direkt från 1.1.4. till 2.2.X?
tack för hjälpen:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.