Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › (AKUT) Utlandsresa, Fixa APN så det inte kostar skjortan
-
AuthorPosts
-
Tja, jag ska till Frankrike imorgon och undrar hur jag ska fixa APN så mobilen inte kopplar upp sig mot internet, samt vad jag ska skriva in igen om jag vill surfa medvetet..
jag är skitupptagen och hinner inte googla det nu, skulle vara underbart om någon kunde skriva något enkelt <3
EDIT.. hittade det själv nu 😛
när jag åker ska jag sudda ut “online.telia.se” och när jag vill surfa så skriver jag bara in det igen 🙂
Du vill inte surfa utomlands. 800 kr i räkning.
jag har redan 800 i räkning (fastpris+surf) min kollega åkte på en räkning på 2500 spänn efter en usa-resa i 10dagar..
ska också till frankrike…på fredag en vecka…om man bara vill ta emot samtal ..då ska man väl …stänga av platstjänster. roaming om jag förstått rätt? hoppas dom har wi fi så man kan koppla upp sig. har den mest med mig så ja gkna titta på film o spela lite om man får tråkigt på kvällen.
Juste, Roaming; hur ska man göra? På eller av när man är utomlands?
Om du går in i inställningar och läser om data-roaming så kan du ju bilda dig en egen uppfattning.
Behöver man något lösenord när man har suddat ut online.telia.se och ska skriva in den igen??
Svar nej.
Skriv upp allt du suddar på en lapp först,det blir lättare att komma ihåg då.
@zike 33979 wrote:
Tja, jag ska till Frankrike imorgon och undrar hur jag ska fixa APN så mobilen inte kopplar upp sig mot internet, samt vad jag ska skriva in igen om jag vill surfa medvetet..
jag är skitupptagen och hinner inte googla det nu, skulle vara underbart om någon kunde skriva något enkelt <3
EDIT.. hittade det själv nu 😛
när jag åker ska jag sudda ut “online.telia.se” och när jag vill surfa så skriver jag bara in det igen 🙂
vart går man in för att sudda bort det?
inställningar > allmänt > nätverk > Mobilt datanätverk
Jag bumpar en gammal tråd med ett nytt tips; iClarified – iPhone – How to Disable Edge/3G Data on Your iPhone
hur kan man “stänga av” data, epost och almanacka uppdatering när man åker utomlands. Jag vill bara kunna ringa annars blir det dyrt. Hjälp!:confused:
Tråd flyttad /Ponyboy
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.