Akuthjälp iOS4.01 3gs!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Akuthjälp iOS4.01 3gs!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Hejsan! JBade nyss min 3GS (nytt bootrom) och cydia vägrade installera ********** m.m, så tänkte starta om men då fastnar jag vid apple-loggan! Går inte hitta iphonen i iTunes, har försökt hålla ner hemknappen och stängav i 10sek men inget händer! Den bara blinkar vid apple-loggan och startas om.
    Den börjar bli rätt varm nu, så hjälp uppskattas..

EDIT1: Nu slutade den blinka efter ~5minuter, vad ska jag göra? Ska jag koppla in den i datorn och dra återställning via iTunes eller?

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Jag hade nog försökt att sätta den i DFU mode och återställa den via itunes?
    iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

// TwiZteD

raekaN
    Member
    Post count: 139

hade me tänkt jba min 3gs me nya bootroomet men tänkte ja väntar en stund och ser hur det utvecklas

vurtnero
    Member

@twizted 72467 wrote:

Jag hade nog försökt att sätta den i DFU mode och återställa den via itunes?
    iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

// TwiZteD

Hur gör jag detta?

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Ha kabeln inkopplad, samt ha itunes igång.
    Håll inne knappen där uppe samt homeknappen, i ca 10 sek, sen släpp knappen där uppe och håll endast in homeknappen tills du får upp en ruta i itunes.

Hoppas de löser sig

// TwiZteD

vurtnero
    Member

@twizted 72475 wrote:

Ha kabeln inkopplad, samt ha itunes igång.
    Håll inne knappen där uppe samt homeknappen, i ca 10 sek, sen släpp knappen där uppe och håll endast in homeknappen tills du får upp en ruta i itunes.

Hoppas de löser sig

// TwiZteD

Funkar inte :-/ Kommer ju liksom inte förbi apple-loggan till “Connect to iTunes”-loggan om du fattar vad jag menar 🙁
    iTunes hittar inte telefonen.
    EDIT: Hinner få upp en iTunes-logga på mobilen men sen direkt så stängs den av.

VIKTIG EDIT: Höll in knapparna när iPhonen var helt död, sen släppte jag home-knappen när iTunesloggan kom fram! Då ploppade allt upp och nu är den återställd 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.