Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Akuthjälp iOS4.01 3gs!
-
AuthorPosts
-
Hejsan! JBade nyss min 3GS (nytt bootrom) och cydia vägrade installera ********** m.m, så tänkte starta om men då fastnar jag vid apple-loggan! Går inte hitta iphonen i iTunes, har försökt hålla ner hemknappen och stängav i 10sek men inget händer! Den bara blinkar vid apple-loggan och startas om.
Den börjar bli rätt varm nu, så hjälp uppskattas..EDIT1: Nu slutade den blinka efter ~5minuter, vad ska jag göra? Ska jag koppla in den i datorn och dra återställning via iTunes eller?
Jag hade nog försökt att sätta den i DFU mode och återställa den via itunes?
iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode// TwiZteD
hade me tänkt jba min 3gs me nya bootroomet men tänkte ja väntar en stund och ser hur det utvecklas
@twizted 72467 wrote:
Jag hade nog försökt att sätta den i DFU mode och återställa den via itunes?
iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode// TwiZteD
Hur gör jag detta?
Ha kabeln inkopplad, samt ha itunes igång.
Håll inne knappen där uppe samt homeknappen, i ca 10 sek, sen släpp knappen där uppe och håll endast in homeknappen tills du får upp en ruta i itunes.Hoppas de löser sig
// TwiZteD
@twizted 72475 wrote:
Ha kabeln inkopplad, samt ha itunes igång.
Håll inne knappen där uppe samt homeknappen, i ca 10 sek, sen släpp knappen där uppe och håll endast in homeknappen tills du får upp en ruta i itunes.Hoppas de löser sig
// TwiZteD
Funkar inte :-/ Kommer ju liksom inte förbi apple-loggan till “Connect to iTunes”-loggan om du fattar vad jag menar 🙁
iTunes hittar inte telefonen.
EDIT: Hinner få upp en iTunes-logga på mobilen men sen direkt så stängs den av.VIKTIG EDIT: Höll in knapparna när iPhonen var helt död, sen släppte jag home-knappen när iTunesloggan kom fram! Då ploppade allt upp och nu är den återställd 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.