Albumbilder samt låt efter omstart

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Albumbilder samt låt efter omstart

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Är det någon som kan svara på varför flera av mina album visar samma bild trots att bilden bara finns inbäddad i ett enda album? Samma problem både bland ljudböcker och musik.

Efter omstart av Iphonen samt efter synkning så startar inte spelaren där den var när jag stängde av den. Är det så det fungerar eller är det något fel? Trodde att om jag t.ex. lyssnar på en låt eller en ljudbok så startar den automatiskt där jag var när jag slutade lyssna. Det funkar bra om jag inte startar om telefonen. Jag använder alltså headsetets knapp.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

För att det finns olika artister i samma album? Det lättaste sättet att få en bild för 20 låtar är att radera all information om artister och artistnamn ner till att bara dela albumnamnet. Tråkigt nog gör det att man inte kan se vilken skapare det är när musiken väl spelas.

Någon med en bättre lösning kan kanske hjälpa lite med.

Pröva redigera 20 filer tillsammans och ändra albumbild med, det kan hjälpa.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@mossarelli 29616 wrote:

För att det finns olika artister i samma album? Det lättaste sättet att få en bild för 20 låtar är att radera all information om artister och artistnamn ner till att bara dela albumnamnet. Tråkigt nog gör det att man inte kan se vilken skapare det är när musiken väl spelas.

Någon med en bättre lösning kan kanske hjälpa lite med.

Pröva redigera 20 filer tillsammans och ändra albumbild med, det kan hjälpa.

ett program “gratis” som heter MP3TAG
    dra alla låtar till den, ändra bara ALBUM namnet på alla låtar, lägg bild…
    om det är samma artist med olika namn typ här “lil wayne, Lil’ Wayne” så välj en av dem. och adda bild “google is your friend”
    ja har alla mina album såhär
    242200972204Aa4bd.jpg
    1f2200972234A48bd.jpg
    482200972310A4379.jpg

så ser det ut i mobilen
    ad2200972535Ac4d7.jpg032200972608A1945.jpg
    a52200972618Aed7a.jpgae2200972626A619c.jpg

jasifil
    Member

Tack för svaren men trots att jag har olika albumnamn inbäddat i varje låt så hamnar fel albumbild framför titeln i Iphonen. Även i de fall där jag har en inbäddad albumbild. Vissa är rätt andra är fel. Har även dubbelkollat så att det inte ligger fel albumbild inbäddad.

jasifil
    Member

Kan tillägga att jag raderade all musik och lade in album efter album alltså ett i taget. Nu funkar det med bilderna. Det är säkert Itunes som blandar ihop bilderna om man synkar rubbet på en gång.

Alltså kvarstår problemet med att Iphonen inte startar med den låt jag lyssnar på vid omstart. Kanske är det likadant med alla??

steffe
    Member
    Post count: 2452

När du startar om rensas tempfilerna i ipodmappen,det är fullt normalt.Prova att inte starta om/synka så ofta,så blir problemet mindre iaf.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.