albumbilder

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone albumbilder

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Har lite problem när jag lägger in album i min iphone 3gs. Har lagt in album med med tex. artisten Bruce Springsteen sedan har jag i itunes lagt till ett skivomslag och allt ser jättefint o gulligt ut när jag bläddrar i album på iphonen. Då finns det bara ett album i bläddringen och klickar man på albumet så kommer alla låtar fram som det ska vara men när jag lägger in ett samlingsalbum med olika artister så blir det så många album med bilder som det finns låtar på just den skivan. Vill ju bara att det är en bild. Hur gör man det?

bozz
    Member
    Post count: 1199

Antar att du skapat detta samlingsalbum själv? Om ja så beror det på att alla olika låtar har olika info (album, artist osv..) om du högerklickar på en låt och trycker visa info får du fram allt detta.
    Tyvärr måste ALLA låtar i dit samlingsalbum ha samma info. Annars får du en albumsbild/låt

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du kan ha olika artister i ett album men för att få dem under samma cover bild så måste album och albumartister ha samma namn.

djjuha
    Member
    Post count: 3

markerade alla låtar i itunes och högerklickade och gick in på visa info. sedan var jag tvungen att markera del av en samling i alternativfliken. Då funkade det 😀

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.