Allmän tråd om Icy

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2271

Hur kan det komma sej att ingen har skapat en tråd om Icy? 🙂

För er som inte vet det så är alltså Icy ett alternativ till Cydia. Det använder samma princip som Cydia (apt, dvs deb-paket ;)) men är mycket snabbare, smidigare och snyggare. Enda nackdelen är att det finns en liten minnesläcka nånstans, så det kraschar ibland 🙁 Enda trösten för det är att Cydia har samma läcka 😛

Icy finns i Installer 🙂

Så mitt tips är att skaffa Icy! 😀 Men se till att ha kvar Cydia nånstans i bakgrunden, för Icy kan sakna några viktiga funktioner! (Jag har inte hittat nått det saknar, men man kan aldrig veta… :P)

Jag kanske är den enda som tycker detta, men visst har Cydia blivit instabilt på senaste tiden?

Iaf, här kan vi ställa allmänna frågor om just Icy! 😀

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Jag testade Icy men fick inga apps eller något i den, förstod inte varför inget kom fram :/

MeXii
    Member
    Post count: 69

@mirre 30304 wrote:

Jag testade Icy men fick inga apps eller något i den, förstod inte varför inget kom fram :/

Du måste lägga till “source”.

Klicka på sources och “add all”, kommer inte riktigt ihåg hur det var.

generuss
    Member
    Post count: 285

en limit på 2 smilys / post borde kanske införas?

eriik
    Member
    Post count: 23

Jag får det inte att funka. Jag klickar på icy, och sedan på install. Då kommer jag tillbaka dit jag var innan. Eller så kommer en ruta där det står: recuired dependency (com.ripdev.installerd). Men när jag lägger in den adressen på sourcena så kommer det upp att det är något fel med sourcen. Vad gör jag för fel?
    Jag är en nybörjare med sånt här så de kan ju va något nybörjarfel :p
    Tack på förhand

EDIT: nu funkade det plötsligt

Pear
    Member
    Post count: 322

eriik: vad gjorde du? skulle vilja installera icy på flickans telefon, å det kmr upp samma meddelande där. Det funkade klockrent på min telefon dock…

Jag har ett litet problem, ibland när jag säger åt telefonen att gå igenom alla sources efter nya apps i icy så stänger det ner. Aldrig hänt för mig på cydia, ngn som vet varför?

Funkar förresten både installer-sources och cydia-sources i icy?
    och om man råkat ta bort installer, hur får jag tillbaka det? O.o

utalker
    Member
    Post count: 403

Jag kan inte installera Icy. Får upp “Error Requiered dependency (com.ripdev.installerd) was not found”

eriik
    Member
    Post count: 23

@utalker 30650 wrote:

Jag kan inte installera Icy. Får upp “Error Requiered dependency (com.ripdev.installerd) was not found”

det var exakt detta meddelande som kom upp för mig med. Jag kommer faktist inte ihåg vad jag gjorde, utan det funkade plötsligt :S

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.