Amerikansk app-store i Sverige

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Amerikansk app-store i Sverige

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Tjena!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle göra denna posten så jag la den i Problem.

Som rubriken lyder, går det att fixa ett Amerikanskt app-store om man bor i Sverige på något vis? Jag antar att man måste ha ett Amerikanskt kontokort, t.ex Visa eller Mastercard, för att kunna “verifiera” att man är från USA. Men går det att fixa på något vis även om man inte har det?
    Funderar liksom på att köpa mig en iPad men det känns inte så jätte lönt om man inte kan få tillgång till de speciella iPad appsen..

bozz
    Member
    Post count: 1199

In i itunes, gå till fliken Affär, logga in. På första sidan finns en knapp som heter Change country.

Tror det är den. 🙂

Mer här: iPhone och iPod touch: Ändra ett inloggat iTunes Store-konto

k1piee
    Member

@bozz 61521 wrote:

In i itunes, gå till fliken Affär, logga in. På första sidan finns en knapp som heter Change country.

Tror det är den. 🙂

Mer här: iPhone och iPod touch: Ändra ett inloggat iTunes Store-konto

Jaså det är så lätt i alla fall? Så man behöver inte ett kontokort från USA? 😀 Hade för mig jag testade det med min iPhone innan fast jag lyckades inte, kan dock ha gjort fel! :p

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du kan lätt byta land i iTunes genom att antingen välja Change Country eller trycka på flaggan längst ner i höger sida i iTunes. Detta är dock väldigt meningslöst för att du kan fortfarande inte köpa/ladda ner saker som inte finns tillgängligt för ditt land ändå, iTunes kommer att be dig ändra tillbaka till ditt ursprungsland när du ska ladda ner nåt. Du är med andra ord tvungen att skapa ett US-Account.

Finns olika metoder för att skapa ett falsk US-Account det ena är att skaffa iTunes gift certificates och sen aktivera dem i iTunes genom att välja Redeem i högra spalten. Sen ska du ange ett falsk US-Adress, ditt email adress måste dock stämma.

Du kan också göra som i denna videon och inte ange något betalnings sätt alls.
    [YOUTUBE]TO7vKasYsgQ[/YOUTUBE]

k1piee
    Member

Tack så jätte mycket för svaren!
    Ska testa detta och hoppas på att det fungerar 😀

k1piee
    Member

Det fungerade hur bra som helst!
    Kommer åt alla apps i USA både för iPhone och iPad 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@k1piee 61571 wrote:

Det fungerade hur bra som helst!
    Kommer åt alla apps i USA både för iPhone och iPad 🙂

Snyggt,, 🙂

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.