"An update to the carrier settings for your iPhone is available."

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone "An update to the carrier settings for your iPhone is available."

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 213

Får det här meddelandet när jag dockar min pwnade 2g iPhone med 2.0 mjukvaran. Väljer man “Download and update” får man ett unknown error med felkod 1630. Någon som vet hur man blir av med det här?

iphone77
    Member

Efter lite närmare undersökningar verkar det finnas fix men inte för svenska operatörer än så länge.

iphone-notes.de|Suchergebnis!
    carrier bundle generator

Om man ber skaparen av CarrierBundle snällt så löser han det säkert?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Jag tror nog att du ska undvika uppdateringar efter du pwnat din lur. Testa lägga om telefonen och kör “cancel” vid frågan om download and update. Har för mig att det är någon systemfil som spökar i uppdateringen, gäller bara för jailbreakade lurar. Kan inte sätta fingret på exakt vad det är. Ska hålla koll i alla fall!

geezarn
    Member
    Post count: 197

@iphone77 7713 wrote:

Efter lite närmare undersökningar verkar det finnas fix men inte för svenska operatörer än så länge.

iphone-notes.de|Suchergebnis!
    carrier bundle generator

Om man ber skaparen av CarrierBundle snällt så löser han det säkert?

Haha, ja vi har tittat på samma site 🙂 Som sagt, avvakta med uppdatering XD

Kexan
    Member
    Post count: 49

hej!

Det paketet du pratar om “carrier settings” är specifika inställningar för operatören du har, t.ex Telia. Eftersom Apple har tagit bort EDGE inställningarna för vissa carriers behöver dom infon från annat håll, och det kommer i carrier settings updates.

Du ska kunna installera denna utan problem på en jailbreakad eftersom den bara ändrar lite settingsfiler.

Vilken operatör har du? Kanske är därför du får felkod?

iphone77
    Member

Jo jag har Universal Telecom så där lär de knappast få några carrier settings ifrån? 🙂

Kexan
    Member
    Post count: 49

dåså, säkert därför den ger felmeddelande.

det finns en fil du kan redigera själv med hjälp av SSH för dom inställningar om du vill ha de.

iphone77
    Member

Gjorde en egen carrier bundle för universal telecom som jag la in och nu kommer inte det där jobbiga carrier update meddelandet upp. Dessutom har jag lagt in universals logga och länkat visual voicemail-knappen till röstbrevlådan. Bifogar den här, läs readme för instruktioner om hur du installerar den. OBS! Jag tar inget ansvar för eventuella fel eller problem som uppstår i samband med att du försöker installera carrier bundle.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.