Ändra "dock" bilderna?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ändra "dock" bilderna?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 69

Sitter på en jailbreakad iPhone 3G 2.1 med SSH tillgång samt Winterboard.

Vill ha ett cleant tema, eller rättare sagt orginal temat men vill ändra dock bilden, alltså den gråa “listen” där Telefon, Email, Safari och iPod ligger.

Har själv gjort en och vill kunna använda den, vet dock inte hur jag kan använda den, googlat en massa och hitta något om “DockSwap”, men hittar inte detta verken i installer eller Cydia.

Någon som kan säga hur jag ska bär mig åt? Vill inte ladda ner MASSA onöödia program, customize är dock ok om det behövs.

Tacksam för hjälp! :confused:

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Du ska kunna lägga in så att du kan ändra dockan i Winterboard. Vet inte vilken katalog winterboard-teman ligger in, men den här ska läggas i samma.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Vågar man ladda ner winterboard?? På infon står det att mobilen kan hänga sig och starta om varje minut. Finns det nåt sätt att slippa det??

fjompa666
    Member
    Post count: 400

Winterboard fungerar utmärkt på 2.1 firmwaren. Dock.png filen lägger du i samma mapp som Temat ligger i, löst så att säga.

JohnFa
    Member

@ponyboy 12735 wrote:

Vågar man ladda ner winterboard?? På infon står det att mobilen kan hänga sig och starta om varje minut. Finns det nåt sätt att slippa det??

Var har du läst det? Aldrig hört det och jag har aldrig haft några problem.

jocke
    Member
    Post count: 189

@johnfa 12746 wrote:

Var har du läst det? Aldrig hört det och jag har aldrig haft några problem.

Det står när du installerar winterboard att det kan krascha en gång, vilket det oftast gör. Men bara 1 gång!

ONTOPIC – Jag kör Deep, sen bytte jag ut dock o wallpaper.png till dem jag ville ha. Blir skitsnyggt!

Vad hette programmet man tar screenshot på springboarden med?

JohnFa
    Member

@jocke 12759 wrote:

Det står när du installerar winterboard att det kan krascha en gång, vilket det oftast gör. Men bara 1 gång!

ONTOPIC – Jag kör Deep, sen bytte jag ut dock o wallpaper.png till dem jag ville ha. Blir skitsnyggt!

Vad hette programmet man tar screenshot på springboarden med?

Den kan “randomly restart one time” står det 🙂

För att ta screenshot på springboard håller du inne home-knappen och sen trycker på sleep/wake-knappen. Behövs inga program 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@mexii 12722 wrote:

Sitter på en jailbreakad iPhone 3G 2.1 med SSH tillgång samt Winterboard.

Vill ha ett cleant tema, eller rättare sagt orginal temat men vill ändra dock bilden, alltså den gråa “listen” där Telefon, Email, Safari och iPod ligger.

Har själv gjort en och vill kunna använda den, vet dock inte hur jag kan använda den, googlat en massa och hitta något om “DockSwap”, men hittar inte detta verken i installer eller Cydia.

Någon som kan säga hur jag ska bär mig åt? Vill inte ladda ner MASSA onöödia program, customize är dock ok om det behövs.

Tacksam för hjälp! :confused:

Du laddar ner Winterboard på Cydia. Du använder DiskAid eller iPhoneBrowser för att gå in på telefonen och lägga in filen.

katalogen är root/Library/Themes

Finns hjälp att finna i min temaguide:https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1752-skapa-iphone-tema-guide.html

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.