Ändring av bakgrundsbild

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ändring av bakgrundsbild

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 181

hej alla
    Jag har sökt på forumet utan att hitta ett svar till hur man tar bort bakgrundsbilden och inte ha något alls, ändra kan jag men jag vill inte ha nåt alls pga att jag upplever att batteritiden håller inte länge och därför ska jag testa utan bakgrundsbild och sen ska jag bedöma om det är fel på luren eller ej.

om jag inte gör når alls under dagen med den och luren är 100%laddat så efter 6-8tim så har den gått ner till 86-75% utan att ha program öppet i mult.:confused:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om en vecka ska ditt batteriproblem vara löst. Annars yrkar du på garantin.

Att ta bort bakgrundsbilden hjälper inte mycket eftersom den svarta bakgrunden också är en bild bara lite mindre.

Ladda mobilen ordentligt och använd den flitigt och sen kolla om du förbrukar ström.

86% efter 8 timmar är lagom annars.

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Batteritiden har väl också väldigt mycket att göra med hur bra mottagningen är där man är. Vid dålig mottagning går batteriet åt väldigt fort och detta är inte specifikt för Iphone utan gäller alla fabrikat.

imported_Iphone
    Member

Okey! varför just om en vecka?
    Nalle55a jag tror på det du har skrivit eftersom jag är oftast där det är ganska dåligt mottagning och det kan orsaka minskningen.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@iphone 77512 wrote:

Okey! varför just om en vecka?
    Nalle55a jag tror på det du har skrivit eftersom jag är oftast där det är ganska dåligt mottagning och det kan orsaka minskningen.

Det tar oftast en vecka efter det att man haft dåliga battericyklar som det återställs eller bli bättre. Lithiumbatteriet lider inte utav någon minneseffekt, men mjukvaran i mobiltelefonen tar en vecka innan den fattar att batteriet förändrat sig.
    Det kan vara allt ifrån kyla, värme till överdrivet användande. Om du dessutom har dålig täckning i ditt område kan du pröva ha mobilen i flygplansläge hela dagen och sen kolla hur mycket batteri du har.

Själv har man 2 dagars batteri oftast. Bli bara förvånad om du har mer än det.

imported_Iphone
    Member

Ska prova och använda den som alla andra lurar jag har haft o se vad som händer.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.