Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › ang låsa upp
-
AuthorPosts
-
Hejsan,
Jag har en liten fråga.
Har i dagsläget en ihpne 3gs (32gb) som i mars 2011 är 1 år.
Den är köpt på phonehouse och låst till telia. Har jailbreakat den så att jag har kunnat använda telenor men känner nu att jag skulle vilja låsa upp den för att kunna uppdatera den och få senaste versionen.
Räcker det med att man går in till telia med telefon och kvitto? Har det någon betydelse att den är jailbreakad när man väl ska koppla in den till itunes för att få den upplåst?
Kommer alla mina appar försvinna? samt kommer alla mess och telefonnummer att försvinna?
Är så rädd att om jag låser upp den så står jag kanske utan en fungerande telefon.
Ska inte spela nån roll att den är jailbreakad när man låser upp den. Appar etc försvinner inte när du låser upp den. Ska inte heller försvinna i samband med uppdateringen. Rätta mig gärna om jag har fel.
Hej igen,
Eftersom telefonen är låst till telia undrar jag om man måste ha ett telia simkort i telefonen när man gör själva upplåsningen i itunes?
Har i dagsläget endast telenor simkort eftersom telefonen är jailbreakad…..
@aja 91012 wrote:
Hej igen,
Eftersom telefonen är låst till telia undrar jag om man måste ha ett telia simkort i telefonen när man gör själva upplåsningen i itunes?
Har i dagsläget endast telenor simkort eftersom telefonen är jailbreakad…..
Nej funkar bättre med ett kort som telefonen inte är låst till.
Tack snälla för svaret !
Då ska jag besöka närmsta telia butik under dagen och låsa upp telefonen.
Däremot så undrar jag om alla appar kommer att försvinna ifall jag uppdaterar telefonen till senaste firmware? Är därför som jag känner att jag vill låsa upp telefonen. Sitter i dagsläget med firmware 3.1.2.
Ja när du uppdaterar så försvinner allt i telefonen. Men om du kör en säkerhetskopia i iTunes så tror jag att du kan få tillbaka alla appar sen.
Uppdaterar man mjukvaran stannar precis allting kvar.
Jag låste upp min telefon hos telia i måndags och har ännu inte fått nått meddelande i itunes.
Har läst att man många gånger måste återställa telefonen för att få inställningarna att fungera.
Mitt problem är bara att om jag återställer telefonen och inställningarna inte gått igenom så kommer den låsas till telia igen.
Kommer mitt jailbreak att försvinna då? har nämligen telenor….
Snälla finns det någon som kan hjälpa mig?
Vågar inte återställa telefonen förens ja vet om den kommer låsas igen.
Nu är det 8 dagar sedan ja låste upp den hps telia och ingenting har hänt än så länge. Har synkat den i itunes varje dag.
Jsg har prövat att synka med mitt telenor sim kort samt utan något kort alls.
Har tyvärr inget telia sim kort men det borde väl inte spela någon roll….eller?
Har du iPads baseband ? Mina jag låst upp har inte varit mjukvarupplåsta och då går det inte att synca förrän den blivit upplåst. Tror man måste återställa i så fall.
Men om det gått 10 dagar, kan man då vara säker på att upplåsningen gått igenom hos itunes?
Jag tänker ifall att jag skulle våga återställa telefonen för att få upplåsningen att gå igenom.
Är bara livrädd att telefonen blir helt låst….
Du måste troligtvis ta återställ iPhone i iTunes för att det ska komma upp ett meddelande att den är upplåst.
Det kommer Telia säga till dig att göra.@mrcabelguy 91399 wrote:
Du måste troligtvis ta återställ iPhone i iTunes för att det ska komma upp ett meddelande att den är upplåst.
Det kommer Telia säga till dig att göra.Håller med. Kommer nog inte visa sig upplåst annars som jag skrev tidigare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.