Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Angående bluetoothen i iPhone..
-
AuthorPosts
-
Jag vet att bluetooth inte stödjer stereo eller att skicka filer. Men är det hårdvaran eller mjukvaran som begränsar?
Samma fråga för multitasking och att den ej går att använda som modem.
Finns det möjlighet att det kommer uppdateringar i mjukvaran som ändrar detta?bra fråga, jag vill gärna veta det där med bluetooth.
angående multitasking så är det mjukvara, men frågan är om apple kommer vakna eller om det måste komma 3rd party stöd för nåt sånt.man vill ju kunna lyssna på musik samtidigt som man håller på med vad som helst. eller tala i telefon när man spelar nåt spel eller sufar ect.
ska finnas bas grejer som funkar ihop med nåt mer avancerat imo.fungera som modem, tekniken borde finnas där. men jag är långt ifrån säker.
@trub 7591 wrote:
bra fråga, jag vill gärna veta det där med bluetooth.
angående multitasking så är det mjukvara, men frågan är om apple kommer vakna eller om det måste komma 3rd party stöd för nåt sånt.man vill ju kunna lyssna på musik samtidigt som man håller på med vad som helst. eller tala i telefon när man spelar nåt spel eller sufar ect.
ska finnas bas grejer som funkar ihop med nåt mer avancerat imo.fungera som modem, tekniken borde finnas där. men jag är långt ifrån säker.
det är mjukvaran som begränsar bluetooth. Apple har bara implementerad headset profilen, inte a2dp eller ftp profilerna.
Vad det beror på ? mina egna misstankar är: (ännu) Sämre batteritid om man använder ad2p samt sämre ljudkvalité (och Apple vill väl vara synonyma med bra ljudkvalité)dock anser jag att det borde vara individens val och inte apple’s…men men…
Funkar det inte att skicka filer och sådant med Bluetooth i iPhone’n alltså?
Vad ska man då ha Bluetooth till? Vad funkar just det i iPhone till då?Det finns program för att använda iphone som 3g modem nu. Du kan även surfa sammtidigt som du lyssnar på musik. Iphone fixar multitasking men apple tillåter inga sådana program för att dom drar batteri.
@hexenhammer 7948 wrote:
Funkar det inte att skicka filer och sådant med Bluetooth i iPhone’n alltså?
Vad ska man då ha Bluetooth till? Vad funkar just det i iPhone till då?mono headset (dvs vanliga blåtandsheadset) (och självklart fungerar de flesta stereoheadset, fast det blir inte stereo, och du får ingen musik genom det)
@cybertron 7975 wrote:
mono headset (dvs vanliga blåtandsheadset) (och självklart fungerar de flesta stereoheadset, fast det blir inte stereo, och du får ingen musik genom det)
Hm. Låter ju lite tramsigt att man inte ens ska kunna skicka filer mellan
bluetoothenheter. Det är ju något som är ett oerhört plus annars, om man
vill skicka bilder till polaren eller sådär… Men men. Det kanske kommer, om det
nu är som folk säger, att det är en mjukvaru-grej.@cybertron 7975 wrote:
mono headset (dvs vanliga blåtandsheadset) (och självklart fungerar de flesta stereoheadset, fast det blir inte stereo, och du får ingen musik genom det)
Dåligt… Som fan.
@josefmusic 8136 wrote:
Dåligt… Som fan.
Jag förstår inte heller varför de inte har med A2DP profil i bt stacken. Funkade riktigt bra på min Tytn att t. ex streama musik till bilstereon, klart bättre än nån kass fm-sändarlösning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.