Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Angående Hårdupplåsning ifrån operatören
-
AuthorPosts
-
Nu får telenor ta och ge sig.. 😡
Iphone 3GS
16Gb
05.15.04
4.2.1Efter mycket om och men så beställer jag en upplåsningskod för att “hård”-låsa upp telefonen för att använda kunna använda vilken operatör som helst då jag har tele2 privat och tre i jobbet…
Dom säger att det ska ta ca två veckor att få hem brevet med den såkallade upplåsningskoden, 5 veckor och ett antal samtal har jag nu fått koden, som i själva verket är ett brev man betalar ca 387:- där det står att man ska koppla sin iphone till itunes och synka så ska den låsas upp direkt. Detta ska ske efter att betalningen har gått igenom (ca 2 bankdagar) men det nämns inte i brevet..
Får inte snurr på detta, har prövat följande, Olika simkort med olika operatörer, reboot, hård-reboot, Restore till orginal, med olika kablar, olika omstartstekniker.. och inget av dessa fungerar..
Vissa av tidigare nämda tekniker har telenor kommit med som förslag..
Telenors årgärder:
– Bett mig ringa Apples egna support, Vilket visat sig att de bara vänder sig tillbaka till operatören för support av iphone..
– Bett om ursäkt för att servern som hanterar upplåsningar har “krånglat”
– Kollar på mitt IMEI-nr och hävdar att det ska vara upplåst och att betalningen har gått igenom och liknande..
– Skickat mig till deras iphone-support, som visar sig vara mer inkompetenta än kundservice själva.. Kunde inte göra något i fallet
– Tagit fram att just mitt och några till telefoner med likande IMEI-nr är krångligt och ber mig bara att fortsätta försöka låsa upp tills det fungerar.. (Har försökt på olika sätt mer än 50 ggr nu..)
– Vissa har bara sagt att dom ska kolla och sen ska ringa tillbaka, men utan återkoppling..Börjar nu tröttna rätt hårt på detta, Tips/Råd eller är det bara att ringa berörde chef i ledningen och förklara och skälla? 😉
// Marcus
Soederberg wrote:Nu får telenor ta och ge sig.. 😡Iphone 3GS
16Gb
05.15.04
4.2.1Efter mycket om och men så beställer jag en upplåsningskod för att “hård”-låsa upp telefonen för att använda kunna använda vilken operatör som helst då jag har tele2 privat och tre i jobbet…
Dom säger att det ska ta ca två veckor att få hem brevet med den såkallade upplåsningskoden, 5 veckor och ett antal samtal har jag nu fått koden, som i själva verket är ett brev man betalar ca 387:- där det står att man ska koppla sin iphone till itunes och synka så ska den låsas upp direkt. Detta ska ske efter att betalningen har gått igenom (ca 2 bankdagar) men det nämns inte i brevet..
Får inte snurr på detta, har prövat följande, Olika simkort med olika operatörer, reboot, hård-reboot, Restore till orginal, med olika kablar, olika omstartstekniker.. och inget av dessa fungerar..
Vissa av tidigare nämda tekniker har telenor kommit med som förslag..
Telenors årgärder:
– Bett mig ringa Apples egna support, Vilket visat sig att de bara vänder sig tillbaka till operatören för support av iphone..
– Bett om ursäkt för att servern som hanterar upplåsningar har “krånglat”
– Kollar på mitt IMEI-nr och hävdar att det ska vara upplåst och att betalningen har gått igenom och liknande..
– Skickat mig till deras iphone-support, som visar sig vara mer inkompetenta än kundservice själva.. Kunde inte göra något i fallet
– Tagit fram att just mitt och några till telefoner med likande IMEI-nr är krångligt och ber mig bara att fortsätta försöka låsa upp tills det fungerar.. (Har försökt på olika sätt mer än 50 ggr nu..)
– Vissa har bara sagt att dom ska kolla och sen ska ringa tillbaka, men utan återkoppling..Börjar nu tröttna rätt hårt på detta, Tips/Råd eller är det bara att ringa berörde chef i ledningen och förklara och skälla? 😉
// Marcus
Om du svarar när man ringer så kan jag berätta hur det gick med min gamla 3Gs som jag sålde….
Du har väl provat att starta om datorn/ byta usb port ?
Har du testat göra en återställning?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.