Angående Hårdupplåsning ifrån operatören

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Angående Hårdupplåsning ifrån operatören

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • Soederberg
    Member
    Post count: 24

    Nu får telenor ta och ge sig.. 😡

    Iphone 3GS
    16Gb
    05.15.04
    4.2.1

    Efter mycket om och men så beställer jag en upplåsningskod för att “hård”-låsa upp telefonen för att använda kunna använda vilken operatör som helst då jag har tele2 privat och tre i jobbet…

    Dom säger att det ska ta ca två veckor att få hem brevet med den såkallade upplåsningskoden, 5 veckor och ett antal samtal har jag nu fått koden, som i själva verket är ett brev man betalar ca 387:- där det står att man ska koppla sin iphone till itunes och synka så ska den låsas upp direkt. Detta ska ske efter att betalningen har gått igenom (ca 2 bankdagar) men det nämns inte i brevet..

    Får inte snurr på detta, har prövat följande, Olika simkort med olika operatörer, reboot, hård-reboot, Restore till orginal, med olika kablar, olika omstartstekniker.. och inget av dessa fungerar..

    Vissa av tidigare nämda tekniker har telenor kommit med som förslag..

    Telenors årgärder:

    – Bett mig ringa Apples egna support, Vilket visat sig att de bara vänder sig tillbaka till operatören för support av iphone..
    – Bett om ursäkt för att servern som hanterar upplåsningar har “krånglat”
    – Kollar på mitt IMEI-nr och hävdar att det ska vara upplåst och att betalningen har gått igenom och liknande..
    – Skickat mig till deras iphone-support, som visar sig vara mer inkompetenta än kundservice själva.. Kunde inte göra något i fallet
    – Tagit fram att just mitt och några till telefoner med likande IMEI-nr är krångligt och ber mig bara att fortsätta försöka låsa upp tills det fungerar.. (Har försökt på olika sätt mer än 50 ggr nu..)
    – Vissa har bara sagt att dom ska kolla och sen ska ringa tillbaka, men utan återkoppling..

    Börjar nu tröttna rätt hårt på detta, Tips/Råd eller är det bara att ringa berörde chef i ledningen och förklara och skälla? 😉

    // Marcus

    Tompasod
    Member
    Post count: 175
    Soederberg wrote:
    Nu får telenor ta och ge sig.. 😡

    Iphone 3GS
    16Gb
    05.15.04
    4.2.1

    Efter mycket om och men så beställer jag en upplåsningskod för att “hård”-låsa upp telefonen för att använda kunna använda vilken operatör som helst då jag har tele2 privat och tre i jobbet…

    Dom säger att det ska ta ca två veckor att få hem brevet med den såkallade upplåsningskoden, 5 veckor och ett antal samtal har jag nu fått koden, som i själva verket är ett brev man betalar ca 387:- där det står att man ska koppla sin iphone till itunes och synka så ska den låsas upp direkt. Detta ska ske efter att betalningen har gått igenom (ca 2 bankdagar) men det nämns inte i brevet..

    Får inte snurr på detta, har prövat följande, Olika simkort med olika operatörer, reboot, hård-reboot, Restore till orginal, med olika kablar, olika omstartstekniker.. och inget av dessa fungerar..

    Vissa av tidigare nämda tekniker har telenor kommit med som förslag..

    Telenors årgärder:

    – Bett mig ringa Apples egna support, Vilket visat sig att de bara vänder sig tillbaka till operatören för support av iphone..
    – Bett om ursäkt för att servern som hanterar upplåsningar har “krånglat”
    – Kollar på mitt IMEI-nr och hävdar att det ska vara upplåst och att betalningen har gått igenom och liknande..
    – Skickat mig till deras iphone-support, som visar sig vara mer inkompetenta än kundservice själva.. Kunde inte göra något i fallet
    – Tagit fram att just mitt och några till telefoner med likande IMEI-nr är krångligt och ber mig bara att fortsätta försöka låsa upp tills det fungerar.. (Har försökt på olika sätt mer än 50 ggr nu..)
    – Vissa har bara sagt att dom ska kolla och sen ska ringa tillbaka, men utan återkoppling..

    Börjar nu tröttna rätt hårt på detta, Tips/Råd eller är det bara att ringa berörde chef i ledningen och förklara och skälla? 😉

    // Marcus

    Om du svarar när man ringer så kan jag berätta hur det gick med min gamla 3Gs som jag sålde….

    whywhy99
    Member
    Post count: 288

    Du har väl provat att starta om datorn/ byta usb port ?

    Soederberg
    Member
    Post count: 24

    @whywhy99 84524 wrote:

    Du har väl provat att starta om datorn/ byta usb port ?

    Jag har prövat på 3 olika datorer, i olika nät hos olika internetleverantörer, samt olika usb-portar! 😉

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    Har du testat göra en återställning?

    Soederberg
    Member
    Post count: 24

    @muffins 84532 wrote:

    Har du testat göra en återställning?

    Flera gånger, på olika sätt..

    Mayki777
    Member
    Post count: 63

    lägg in ditt 3 kort o koppla iphonen till itunes..

    inte kortet som iphonen va låst till…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.