Angående redsn0w jailbreaking.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Angående redsn0w jailbreaking.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag följde denna guiden:
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8037-%5Bguide%5D-jailbreaka-med-redsn0w-sv.html

Nu när jag jailbreakat så kommer jag in på telefonen vilket jag inte kunde innan då den är låst till Telia och jag använder 3.
    Men nu har jag ett annat problem, den hittar simkortet men jag får ingen signal. Jag kan alltså inte ringa, surfa, eller något annat som kräver ett simkort.

Jag har en Iphone 3g.

Vad kan jag göra för att fixa detta?

muffins
    Member
    Post count: 1906

En dum fråga: Har du installerat ultrasn0w?

njocke
    Member
    Post count: 5

Ajjamän, hjälper dock inte!
    Har du någon aning om varför telefonen har en tendens att låsa sig vid uppstart 10 sek efter applelogan kommer upp?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@njocke 77437 wrote:

Ajjamän, hjälper dock inte!
    Har du någon aning om varför telefonen har en tendens att låsa sig vid uppstart 10 sek efter applelogan kommer upp?

Tyvärr har jag ingen aning om varför telen låser sig vid uppstart efter apple-loggan.
    Oftast brukar det ta längre tid att boota upp en jailbreakad telefon än vad det gör för att boota upp en icke jailbreakad telefon.
    Detta är för att kod skall läsas in och köras vid uppstart av telefonen för att behålla jailbreak-status.

Har tyvärr inte heller någon mer idè vad det kan vara för fel då du har installerat ultrasn0w.

Gå in i Cydia och installera hacktivation patch om du inte gjort det.

Mvh

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.