Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Angående uppgradering av iPhone
-
AuthorPosts
-
Du kopplade precis in din iPhone till iTunes och en automatisk ruta ploppade upp på skärmen som undrar om du vill uppgradera till den nya versionen.
Nu kommer enkla frågor som kan hjälpa dig att bestämma om du ska göra detta eller inte.
Är din telefon operatörsupplåst till en annan operatör tillfälligt?
Har du en iPhone som är inköpt på Telias abonemang, så kommer du ej att kunna köra med andra SIM-kort i din iPhone förrän en hacker hittat en upplåsningsmetod till den versionen du ska uppdatera till.Är din iPhone Jailbreakad/Flashad/Upplåst och du vill behålla det?
Då ska du inte uppgradera.Erbjuder den nya firmware-versionen på något som du tycker överväger Jailbreak?
Firmware-version 2 erbjöd en hel massor med nya funktioner och apps som gjorde iPhonen mer behaglig att använda.
Firmware-version 3 gav ännu fler funktioner som landscape och uppgraderade apps.
Är ditt jailbreak och dina installerade apps värt att lägga på is medans Jailbreak släpps till den nya versionen? Många av de program du har installerade just nu kommer inte heller att fungera till den nya versionen.Kom ihåg:
Ditt Jailbreak du har just nu, kanske blir den sista versionen som stöds på flera veckor om kanske aldrig igen. Jailbreak är inget som är garanterat eller som man kan ta för givet. Alla hackers kan sluta göra vad dem gör när dem vill, och hur dem vill. Har du då uppgraderat till den senare versionen och inte kan degradera din iPhones firmware eller modemversion, så kanske du inte kan använda din iPhone igen.
@mossarelli
Klockrent!@Myself:
Watch clean@mossarelli 54361 wrote:
@Myself:
Watch cleanEller som ryssarna säger; Vodka
jag vill också ha en ruta som säger så som du har 😉
Den är photoshoopad.
@mossarelli 54463 wrote:
Den är photoshoopad.
Jag fattade det 😉
Trub; Visst är det de men varför får vi alltid 324 trådar om samma saker som är obvious?
@mossarelli 54463 wrote:
Den är photoshoopad.
Jag fattade det 😉
Trub; Visst är det de men varför får vi alltid 324 trådar om samma saker som är obvious?
@mossarelli 54463 wrote:
Den är photoshoopad.
Jag fattade det 😉
@mossarelli 54463 wrote:
Den är photoshoopad.
Jag fattade det 😉
@mossarelli 54463 wrote:
Den är photoshoopad.
Jag fattade det 😉
Läser alla trådar men va jag inte fattar är. Går det att låsa upp 3gs nu med 3.1.3 och 12.05.01 ??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.