Ångrar köp köpte iphone 16gb 3g

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Ångrar köp köpte iphone 16gb 3g

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Member
    Post count: 162

som min rubrik lyder ångrar mitt köp, det har gått idag 2 veckor. Jag ska betala 229kr i mån i 24mån men jag kan få 3gs för det priset kan jag lämna tillbaka den och ta en 3gs istället vad tror ni

6295gl
    Member
    Post count: 220

Surt. Jag tror inte att dom kommer att gå med på ett byte. Men varför köpte du en ny iPhone två veckor innan 3GS skulle släppas?

Edit: har du köpt den via någon hemsida kan det kanske gå men knappast om du köpte den i butik.

Rausner
    Member
    Post count: 16

Hade inte telia någon deal där man fick byta ut 3g’n mot en 3gs för en “nätt” summa?

carpe
    Member
    Post count: 904

Trådskaparen No.1

volvo-s60
    Member

alltså det jag menade, enligt lagen så har man ju 14 dagar ångerköp jag går o lämna tillbaka den så väntar jag nån dag går o köper en 3gs istället. Den är köpt i telia butik mer förslag? jag lämnade min iphone på service på grund av pixel fel eller vad man ska säga nu, så jag har inte använd den det har bara gått 2veckor så jag kan passa på lämna tillbaka den men mer tips om det går är mycket tacksam för svar

volvo-s60
    Member

kan nån svara på min fråga?

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

@volvo-s60 39023 wrote:

kan nån svara på min fråga?

Har faktiskt ingen aning 😛 Men gör ett försök! du har inget att förlora liksom 🙂

brorzan
    Member
    Post count: 121

@volvo-s60 38975 wrote:

alltså det jag menade, enligt lagen så har man ju 14 dagar ångerköp jag går o lämna tillbaka den så väntar jag nån dag går o köper en 3gs istället. Den är köpt i telia butik mer förslag? jag lämnade min iphone på service på grund av pixel fel eller vad man ska säga nu, så jag har inte använd den det har bara gått 2veckor så jag kan passa på lämna tillbaka den men mer tips om det går är mycket tacksam för svar

Nej, det finns ingen lag om öppet köp.

Zike
    Member
    Post count: 571

Distansköplagen (gäller endast beställning, ej köp i fysisk butik) säger att man har rätt att ångra köp upp till 14 dagar efter köp om varan är obrukad.

Robert L
    Member
    Post count: 403

Har för mig att det står i köpeavtalet för just iPhone att ångerrätten förverkas när man bryter förpackningen. På ditt kvitto står exakt vad som gäller för dig.

volvo-s60
    Member

kan jag inte gå och säga, jag ångrar mig och den har en död pixel så jag är orolig attt det ska hända nåt, jag vill lämna tillbaka den, då får jag en ny då öppnar jag inte den och lämnar tillbaka går det har nån varit med om det mer tips nån kunlig snälla fan får värsta ångest:(

6295gl
    Member

Förmodligen kommer dom bara att skratta åt dig. 14 dagars öppet köp gäller INTE i fysik butik. OM du skulle lyckas med att övertyga dom att det är något fel på din 3G kommer du att få en annan 3G som ersättning. Att dom skulle “skänka” dig en 3GS eller häva köpet låter inte troligt.

Inte för att det har med din fråga att göra men VARFÖR köpte du en iPhone 3G två veckor före lanseringen av nya iPhone 3GS? Det verkar inte helt genomtänkt.

andlin
    Member
    Post count: 99

@volvo-s60 39059 wrote:

kan jag inte gå och säga, jag ångrar mig och den har en död pixel så jag är orolig attt det ska hända nåt, jag vill lämna tillbaka den, då får jag en ny då öppnar jag inte den och lämnar tillbaka går det har nån varit med om det mer tips nån kunlig snälla fan får värsta ångest:(

Om du har 4000kr över, sälj din Iphone 3G på Tradera. Köp en ny 3GS från Ebay.

Hade jag varit du kommit över det och lagt pengarna på något annat.

Hane
    Member
    Post count: 46

Tex vi på Phone House har 14 dagars öppet köp.
    Men isf ska förpackningen vara obruten/plomberad och produkten(inkl förpackningen) i nyskick.
    Nytecknade abonnemang får inte vara aktiverade/använda.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@volvo-s60 39059 wrote:

Är du så “smart” att du köper loss en iphone 3G 16GB i butik 2veckor innan 3GS släpps så får du tamefan skylla dig själv, du lär ju vara högt medveten om att en ny skulle släppas snarligen så varför går man då och köper en “äldre” modell då? Det förstår inte jag, hur kom du fram till det?

Näedu, är huvet dumt får kroppen lida. Plus att vi får sitta här och skratta o läsa om hur du vill något annat och ångrar något du redan visste skulle hända.

volvo-s60
    Member

hehe jag tänkte att priserna skulle vara höga det därför jag gjorde en köp.
    alltså jag har min iphone inne i telia dödpixel jag kan säga jag vill inte ha iphonen eftersom den blev sönder inom 2 veckor sen har jag kvar abbonemagnen och sen går jag beställer 3gs funkar det så? kom igen sista tipset om det går någonting

6295gl
    Member

Men snälla du. Acceptera att du har klantat till det.

Butiken där du köpte telefonen kommer, om det är fel på den, antingen skicka den på lagning eller ge dig en ny. Med ny menar jag en 3G.

Du har inte någon “laglig rätt” att häva köpet och jag har svårt att tänka att butiken kommer att göra det. (iPhone 3G blev knappast mer lättsåld sedan 3GS släpptes.)

Kungen
    Member
    Post count: 985

Borttaget

faktiskt verkar det lite kört, satsa på att få en bra deal på tradera/ blocket om du känner att du måste ha en 3gs

volvo-s60
    Member

@kungen 39119 wrote:

Men lär dig Svenska!!!!!!

faktiskt verkar det lite kört, satsa på att få en bra deal på tradera/ blocket om du känner att du måste ha en 3gs

oj va snäll du va, lär dig svenska är du nåt slags rasist eller?

Kungen
    Member
    Post count: 985

@volvo-s60 39143 wrote:

Absolut inte, och nu såhär på kvällen när man tittar tillbaka på inläggen man gjort så ser det inte så snyggt ut. Ber om ursäkt för det 😮
    Det jag menade var att det skulle bli lättare att förstå med mer punkter och kommatecken, men vet hur det kan bli när man är stressad och vill få iväg ett inlägg snabbt, speciellt när det gäller iPhone 😉

Aja, hoppas du inte tog illa upp, ber om ursäkt en än gång 😮

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

@volvo-s60 39143 wrote:

Haha! Tagga ner lite! 😛

Men om ditt problem, som alla säger här så tror även jag att det är kört att få en 3GS av Telia….

Hane
    Member

Nu kan jag inte exakt Telias policy men om vi leker med tanken.
    Hur ska dom kunna sälja den telefonen som du vill bli av med till deras pris?
    En använd telefon har inte samma värde som en plomberad.

andlin
    Member
    Post count: 99

@volvo-s60 39104 wrote:

hehe jag tänkte att priserna skulle vara höga det därför jag gjorde en köp.
    alltså jag har min iphone inne i telia dödpixel jag kan säga jag vill inte ha iphonen eftersom den blev sönder inom 2 veckor sen har jag kvar abbonemagnen och sen går jag beställer 3gs funkar det så? kom igen sista tipset om det går någonting

Det är inte min mening att låta “tyken” men har du pratat med Telia om ditt dilemma?

Fast du inte har rätt att kräva en 3GS av dem så är det inte omöjligt att det går att förhandla och de kan hjälpa dig i ren “goodwill” dvs de vill ha dig som en nöjd kund.

Gå ner till Telia butiken, var trevlig och prata med dem.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

ÄR det postorder eller dörrknackare så har du 14 dagar på dig enl. lag
    Är det i butik så får du vänta 23,5 månader, sedan går det bra…

DAvidkoh
    Member
    Post count: 64

@volvo-s60 39143 wrote:

Tycker du går till en ordbok och slår upp ordet rasist, uppenbarligen har du inte koll på ordets betydelse.

I övrigt är du körd om du köpte den i butik och får skylla dig själv.

Robert L
    Member
    Post count: 403

volvo-s60: Har du ens talat med butiken där du köpte den om dina önskemål? Före du gjort det så är det rätt meningslöst att fortsätta fråga här. Du har fått ett generellt svar på din fråga, nu har du kvar att se om det stämmer i verkligheten. Vem vet, de har kanske en bra dag i butiken du köpte den i och låter dig byta till en 3GS. Det vet du inte förrän du vart ner och snackat med dem.

Som andlin skriver: -Gå ner till Telia butiken, var trevlig och prata med dem.

(Med lite smörande kan man komma ganska långt, mycket längre än man ofta tror)

volvo-s60
    Member

a ok ska ner nu och prata med dom, men tanken va att jag behåller abb lämnar bara telen och sen gå å beställa en 3gs inte byta där direkt. Jag ska få en ny 3g för att min var dödpixel så då är den oöppnad . hehehe:D men återkommer vad dom säger i butiken

Tardblog
    Member
    Post count: 1

Köpte men en 3G för några veckor sen å provade en 3GS i går men kan säga jag har en 3G 8 gig betalar 179:- i månaden för den (Telia) å dom tar 378:- för 16 gig 3 GS å den ökningen du får är inte värt det. Sen nästa år kommer det ju en helt ny å den kommer nog vara bra mycket bättre. Så jag skulle ng inte ångra mej så mycket för det köpet du gjort. Din 3G kommer bli snabbare när 3.1 av mjukvaran kommer ut har hört den ska snabba på en heldel vet inte vad Appel gjort om dom klockat upp den men den är snabbare. :rolleyes:

Hane
    Member

Jo men det abo. som du pratar om är Telia Prata på med Mobilsurf Extra 🙂

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.