Front page › Forums › Övriga ämnen › Anime / Manga intresserade
-
AuthorPosts
-
Tänkte smärtfritt kolla om det finns personer som har ett intresse för Anime eller Manga?
Själv sitter man och följer en del serier. Exempel såklart Naruto och Bleach.
Men det är även serier somB Gata H Kei
Angel Beats
Kiss x Sis
Ichiban Ushiro no Daimaou
Etc…
Sounds good 😀 Kanske man har någon o snacka anime goja med sen ^^
mossarelli’s Anime List – MyAnimeList.net
Jag har väntat på att du skulle skapa den här tråden Padde.
Jag följer mest bara Naruto för att jag vill se slutet men det är så förbannat segt ibland. Bleach började jag inte ens titta på.
Jag sitter och väntar på att det ska börja en serie som jag får upp ögonen för. I somras följde jag Canaan och sen dess även FMAB.
Vilken applikation använder ni för att se manga i iPhone? Jag testade Manga Bear förut men jag tyckte inte den var bra. Den var smidigt att ladda ner men jobbigt att bläddra mellan sidorna och zoomen gjorde det ännu värre.
Det kom en iPhoneapp på cydia som jag tror onemanga.com släppte och hette någonting med kiwi.
[url]http://********.com/topic/50157-kiwi-comics-manga-reader/[/url]
Ähum, inte världens snyggaste repo.
Anyhow, jag brukar inte använda en app eftersom onemanga.com har en mobilsajt som fyller samma funktion.
För 3 veckor sen körde jag VNC från iPhone till PC:n bara för att läsa FMA mangan som släpptes. VNC lol…
Sedan släppte Manga Stream – Read free manga online! en app. Men Apstore tog bort den rätt fort pga den bröt mot några regler. 🙁
Jag har själv provat o se om det finns någon annan smidig manga app….. men än så länge så är det nätet som funkar bäst när det gäller att läsa manga. >_<
@mossarelli 66361 wrote:
mossarelli’s Anime List – MyAnimeList.net
Jag har väntat på att du skulle skapa den här tråden Padde.
Jag följer mest bara Naruto för att jag vill se slutet men det är så förbannat segt ibland. Bleach började jag inte ens titta på.
Jag sitter och väntar på att det ska börja en serie som jag får upp ögonen för. I somras följde jag Canaan och sen dess även FMAB.
Du borde se någon av de nämnda ovan.
AnimeSuki delar med sig ike licenserad anime. Alltså inget som är köpt av någon = free.
Köper något företag en serie, så försvinner den från sidan.
(Det ända jag kan tipsa om här på forumet… finns andra sidor med såklart)Gillar du komedi och ecchi, prova och se Kiss X Sis 😀
Angel Beats verkar lovande. Kiss x sis är halvshota och väldigt på gränsen vad man kan kalla anime i mina ögon för det kunde lika bra ha haft porrinslag. Sen att det är näst intill incest trivs jag inte med riktigt.
@mossarelli 66388 wrote:
Kiss x sis är halvshota och väldigt på gränsen vad man kan kalla anime i mina ögon för det kunde lika bra ha haft porrinslag
Sådant gillar man 😀 Lite hentai skadar ingen 😮 Tycker själv det är synd att det inte finns med i serien 😛 Massa tease…
Spana in Random Curiosity för mer tips om bra anime ^___^
Planzet verkar vara en intressant kommande film ^^
The story is set in 2053 when mankind faces annihilation from space.@freebo 66630 wrote:
Twitter / Jay Freeman (saurik): Am at a panel discussion a …
Jag är lite onykter, förklara hans tweet tack.
@paddesan 66637 wrote:Planzet verkar vara en intressant kommande film ^^
The story is set in 2053 when mankind faces annihilation from space.Ser dåligt ut på trailern när man vet vilka studios som gjort filmen. I ena stunden ser det ut som en dålig kopia av FF och i andra stunden är det näst intill verklighetstroget.
22 Maj 2010 så det dröjer till Jul tills den kommer på DIBIDI and BURURE-IJag dömde Angel beats efter omslaget först men det är en helt ok serie.
Ska fortsätta kolla på den när animefreak fungerar igen.
Black Lagoon: Roberta`s Blood TrailNote: The first OVA was broadcast edited on television in two different versions, a long version which was aired on MBS on June 27, 2010 and a short version which was aired on seven other stations between June 27 and 30. The uncut version of Black Lagoon Roberta’s Blood Trail, Episode 1, premiered at Anime Expo on July 1, 2010, more than two weeks ahead of its Japanese DVD & Blu-ray release date of July 17.
Den här ser jag framemot 😀
paddesan;68152 wrote:
black lagoon: Roberta`s blood trailnote: The first ova was broadcast edited on television in two different versions, a long version which was aired on mbs on june 27, 2010 and a short version which was aired on seven other stations between june 27 and 30. The uncut version of black lagoon roberta’s blood trail, episode 1, premiered at anime expo on july 1, 2010, more than two weeks ahead of its japanese dvd & blu-ray release date of july 17.
den här ser jag framemot :d
yees!
Jag håller på och tittar igenom serien Hajime No Ippo. Är halvvägs och tycker att hela serien är klockren. Death Note var en av mina favoriter.
Galaxy Express 999 som släpptes i Sverige någon gång på åttiotalet där dom hade klippt ihop ett antal avsnitt. Försöker nu lokalisera HELA serien och gärna på Japanska med engelsk text. Någon som har koll på om serien finns på DVD och om det går få tag i den? Hela serien är på 113 avsnitt och det finns flera filmer med.
Välkommen Jani.
Jani, jag läste din post i presentationstråden. Har du lust att skriva alla dina nybörjarfrågor om iPhone i ett privat meddelande till mig? Jag har skrivit en introduktionskurs för iPhone men jag känner att jag saknar nybörjarfrågor. Ta även frågor du redan fått svar på.
Death Note var sjukt kul att kolla på när den kom. Jag och min kompis satt bänkade framför DN varje tisdag (tror jag) och kollade hela tiden tillsammans i skolan. Sen på Fredag var det Naruto.
Tur att man inte hade en slapp skola så att man inte hann med att kolla på 135 avsnitt Naruto i skolan lol. /ironi -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.