Anmäl täckningsproblem med 3G till Telia!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Anmäl täckningsproblem med 3G till Telia!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 456

Pratade precis med kundtjänst hos Telia och de hade färdiga formulär (till Apple) för att rapportera om täckningsproblem med 3G. Tjejen jag pratade med kände mycket väl till och samlade in uppgifter om adress etc.

Läste på IDG’s hemsida idag, IDG.se – Störst på IT – dagliga IT-nyheter, tester, gratis forum, guider, skolor och nyhetsbrev mm och där fick man uppfattningen att Telia inte hade en aning om några problem med 3G täckning och väldigt få som hade rapporterat om det… Snacka om att mörka om problemet. Tjejen jag pratade med sa att det vara samma problem i hela europa.

Informerade dem även om att uppdateringen till 2.0.1 inte fungerade bra och gav felmeddelande om operatörsinställningar hela tiden.

Tycker alla som har problem med täcking ska ringa Telias kundtjänst 90200 eller 90400 för företagare.

CyberPet
    Member
    Post count: 12

@jompao 8212 wrote:

Tycker alla som har problem med täcking ska ringa Telias kundtjänst 90200 eller 90400 för företagare.

Ja, om det är dålig täckning så måste de ju informeras, oavsett om det är Apples fel eller inte.

sockeplast
    Member
    Post count: 5

Hmm, jag upplever faktiskt att det har blivit sämre 3g täckning efter 2.0.1.
    Nu kör telefonen Edge på ställen där den hittade 3G täckning innan.
    Jag sitter dessutom på ett kontor mitt i centrala Linköping, så man kan ju förvänta sig lite 3G här.

Man får hoppas på en omvänd effekt till nästa uppdatering.
    Eller kan det vara så trisst att det är ett hårdvaruproblem??

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.