Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ännu ett problem, router+wifi
-
AuthorPosts
-
Tjena allihop.
Mitt problem är följande:
Jag kan ansluta till själva routern men den funkar knappt! Försöker jag surfa via wifi går det aplångsamt, laddar jag ner en app tar det antingen nåra timmar lr så står det att ja får koppla den till datorn och föra över den på det sättet.Är jag hos en kompis laddar jag ner apparna blixtsnabbt och allt funkar problemfritt.
Är det några felaktiga routerinställningar lr vad är det frågan om?
Testat resetta routern?
Är det lika segt när du surfar över trådlösa med datorn?Jag kör trådlöst till min stationära dator hela tiden. Funkar utmärkt då. skitkonstigt
Det är som att den tappar uppkopplingen hela tiden.
T.ex. Fick en gratis låt från “12 days of christmas” appen. Den tankar 2mg skitfort (så snabbt som routern klarar) sen stannar den med 5mb kvar.
Är routerinställningarna fel??
@oscar9 50594 wrote:
Det är som att den tappar uppkopplingen hela tiden.
T.ex. Fick en gratis låt från “12 days of christmas” appen. Den tankar 2mg skitfort (så snabbt som routern klarar) sen stannar den med 5mb kvar.
Är routerinställningarna fel??
Kan ju inte bero på routern om en annan hårdvara klarar av att köra via trådlösa och det inte uppstår nå problem.
Routerns namn/modell och FW version?
Jailbrekat? 3.1.2? 3GS? Marmeladsmörgås? Lite mer info vore inte fel…
Hehe. Aja -> 3GS, inte jailbreakad (än). Fick den i jul så tror det är senaste uppdateringen.
Kör på säkerheten: WPA-PSK + WPA2-PSK.
Router: Netgear WNR834B v2.Nått mer? Testat hos 2 vänner där det fungerat skit bra för övrigt.
Återupptar tråden då det fortfarande inte är löst…
Kan tillägga att jag har dynamiskt IP inställt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.