Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › anslutning till betalnät
-
AuthorPosts
-
Hej jag har problem med min telefon,
När jag ute och reser brukar jag ansluta min telefon till hotellets nätverk och då skall man skickas till sidan för att skriva in användare och lösenord, men jag kommer inte dit.
Telefonen står på ansluter hela tiden.
I Wifi står det ansluten till tex. telenor och signaler är ok.
Det måste vara någon inställning som tillåter vidaresänd till annan sida, men jag kan inte hitta den.
Någon som har något förslag?@sgolden 46611 wrote:
Hej jag har problem med min telefon,
När jag ute och reser brukar jag ansluta min telefon till hotellets nätverk och då skall man skickas till sidan för att skriva in användare och lösenord, men jag kommer inte dit.
Telefonen står på ansluter hela tiden.
I Wifi står det ansluten till tex. telenor och signaler är ok.
Det måste vara någon inställning som tillåter vidaresänd till annan sida, men jag kan inte hitta den.
Någon som har något förslag?Du ska först gå in på Wifi och välja hotellets hotspot, brukar heta detsamma som hotellet. Sen öppnar du safari och skriver nån url adress, då kommer den sidan upp där du ska skriva användarnamn och lösenord.
Det ska inte stå Telenor i din wifi, tror du har blandat ihop Operatör och Wifi funktionen.
har inte blandat ihopa nätverket heter telenor (är i norge) och är ansluten på wifi sidan, har också tilldelats ipadress.
skriver också som det står på lappen webadress tex. VG Nett – Forsiden men detta hjälper inte telefonen står bara på ansluter när jag startat safari och skriver någon adress.
på min dator där det fungerar står också nätverk telenor så detta är inte fel.Det låter okänt för mig, reser ganska mycket och har inte haft det problemet. Kan det vara så att du kan bara ansluta en wifi åt gången med ditt lösenord, alltså koppla bort din laptop för att kunna koppla din iphone?
@ponyboy 46626 wrote:
Det låter okänt för mig, reser ganska mycket och har inte haft det problemet. Kan det vara så att du kan bara ansluta en wifi åt gången med ditt lösenord, alltså koppla bort din laptop för att kunna koppla din iphone?
Huvudet på spiken! Jag hade samma problem sist, var tvungen att hämta ut två userid’s och passwords I receptionen på Hilton i CPH
Edit: ser nu att du inte ens kommer till login-sidan ;-/
Jag har exakt samma problem, jag jobbar på ett hotell och vill ansluta till homerun. Saken är den att jag fått ett nytt lösenord av telia, och nu när jag har fått detta går det inte att slå in det någonstans. Den ansluter till homerun med det gamla sparade lösenordet.
Och när man ansluter till betalnätverk finns det inget “glöm nätverk”, detta är jävligt irriterande. Jag har sökt runt på detta och hittat fler med problemet, men ingen med lösningen.
Hoppas någon här vet hur man ska göra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.