Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Anteckningar i iPhone, synka med något i datorn?
-
AuthorPosts
-
Skulle vara midigt om man kunde skriva en anteckning i datorn och synka över den till telefonen. Går det?
Det enda med anteckning jag hittat är på poster i “Kontakter”, där finns ett litet fält.
Men det är ju inte samma sak.Så kan man synka anteckningar med något liknande i datorn?
Prova Evernote, det tycker jag är svin bra!!
Tack för tipset. 🙂
Men Evernote är väl inte enbart dator – iPhone eller iPhone – dator?
Den använder väl sig av internet med?Du kan skriva in en anteckning i ett program i datorn, iphone eller på nätet du kan även lägga till ett program till din webläsare som du bara markerar en text sen klickar på det programet så sparar du ner anteckningen till ditt evernotekonto
@jca 38253 wrote:
Du kan skriva in en anteckning i ett program i datorn, iphone eller på nätet du kan även lägga till ett program till din webläsare som du bara markerar en text sen klickar på det programet så sparar du ner anteckningen till ditt evernotekonto
Men jag synkar alltså med evernote på nätet som sedan går via iTunes?
I vilket format är det när det hamnar på telefonen?
Får väl testa det. 🙂
Det har inget med Itunes att göra. Gå in på hemsida och skapa dig ett konto o ladda hem appen i appstore sen ska det bara vara och köra.
ser att din iPhone e jailbreakad, iFile+SSH=Done
Evernote rockar, enda problemet är just att den går upp på nätet och det är ju kanske inte så kul om man är utomlands t. ex.
Det skönaste är att det är så enkelt att kopiera ner vad som helst från datorn när man surfar etc, bara högerklicka och välja add to evernote som kommer det markerade i evernote. Sen kommer allt fram i iPhonen när du kör evernote appen.
Tycker dock de kunde utveckla den mer, t. ex vore fint att kunna ha påminnelser, typ den och den tiden dagen så visa upp den evernoten etc.
när jag lägger till gratisvarianten i iTunes så syns den i vyn med installerade program, men det installeras inte på telefonen. Det finns inte med i listan över installerade program om man klickar på telefonen och väljer fliken “program”. Får leta efter vad felet är…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.