Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Antenn/förstärkare för att förbättra mottagning
Hej!
Vi har iPhones på mitt kontor. Problemet är att det är dålig mottagning (misstänker att det beror på tjocka väggar).
Finns det någon sorts antenn/förstärkare som kan förbättra mottagningen?
Jag har faktiskt aldrig sett något (seriöst) sådant marknadsföras. Dock, du vet att mottagningen förbättras markant om du slår av 3G?
Tack för tipset, det fungerade! Vad är nackdelen med att stänga av 3G, förutom att man surfar långsammare på internet?
Jo jag vet att det finns Förstärkare som kan hjälpa mottagningen, men har tyvärr tappat bort länken nu. den fanns utomlands och kunde beställas hem för 364$.
typ: Kjell & Company – Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik
http://www.malux.se/se/uploads/antenn_yagi.pdf
@hka 56706 wrote:
Man både surfar och talar långsammare… Nä då, det är ingen skillnad förutom surf
det går inte att stänga av 3G om du har Tre abonnemang, för att dom kör enbart med 3G. har både testad och pratat med Tre support om det.
Stämmer alldeles utmärkt det. Har man TRE som operatör får man lida många gånger om 😉
YouTube – 3G Repeater – Stuga säljs av Trådlöst