Antenn/förstärkare för att förbättra mottagning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Antenn/förstärkare för att förbättra mottagning

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej!

Vi har iPhones på mitt kontor. Problemet är att det är dålig mottagning (misstänker att det beror på tjocka väggar).

Finns det någon sorts antenn/förstärkare som kan förbättra mottagningen?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag har faktiskt aldrig sett något (seriöst) sådant marknadsföras. Dock, du vet att mottagningen förbättras markant om du slår av 3G?

HKA
    Member
    Post count: 10

Tack för tipset, det fungerade! Vad är nackdelen med att stänga av 3G, förutom att man surfar långsammare på internet?

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

Jo jag vet att det finns Förstärkare som kan hjälpa mottagningen, men har tyvärr tappat bort länken nu. den fanns utomlands och kunde beställas hem för 364$.

typ: Kjell & Company – Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik

http://www.malux.se/se/uploads/antenn_yagi.pdf

Freebo
    Member

@hka 56706 wrote:

Tack för tipset, det fungerade! Vad är nackdelen med att stänga av 3G, förutom att man surfar långsammare på internet?

Man både surfar och talar långsammare… Nä då, det är ingen skillnad förutom surf

dreamcode
    Member
    Post count: 80

det går inte att stänga av 3G om du har Tre abonnemang, för att dom kör enbart med 3G. har både testad och pratat med Tre support om det.

Freebo
    Member

Stämmer alldeles utmärkt det. Har man TRE som operatör får man lida många gånger om 😉

Nalle55a
    Member
    Post count: 73
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.