Använd din iPhone som tangentbord och mus för datorn.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Använd din iPhone som tangentbord och mus för datorn.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Laddade ner ett ganska coolt program till min telefon som gör att att man kan använda iPhonen som mus och tangentbord till datorn. Programmet heter: Remotepad om ni vill testa det (det är gratis).

Men jag skulle villja ha ett program som gör att man kan se det som är på dataskärmen i sin iPhone. Är det någon som vet om det finns något sådant program i Appstore som är gratis och funkar med windows vista? 😉

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jaadu VNC finns i appstore men den kostar en del.
    vill du ha gratis program så finns det Befree 4 iphone. Den finns inte i appstore, du kan ladda ner den här: E.W.E.-Software Downloads och installera den i din dator. Har använt den i 6 månader och den funkar utmärkt.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@steffeiphone 30936 wrote:

Men jag skulle villja ha ett program som gör att man kan se det som är på dataskärmen i sin iPhone. Är det någon som vet om det finns något sådant program i Appstore som är gratis och funkar med windows vista? 😉

Prova Mocha VNC Lite, gratis i AppStore 😉 Men då behöver du en VNC-server på Vistan, prova Download TightVNC 🙂 Om du installerar Veency på iPhonen, via Cydia, kan du också köra tvärtom 😛

steffeiphone
    Participant

Tack så mycket, alla andra får gärna lämna mer tips men bara för IPhone som inte är jailbroken 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

går ju inte att connecta mdc Mocha VNC Lite =. Kan man inte se vilket IP man ska connecta till i VNC-server programmet?

Mekke
    Member

@carpe 30945 wrote:

går ju inte att connecta mdc Mocha VNC Lite =. Kan man inte se vilket IP man ska connecta till i VNC-server programmet?

Jag har för mej att man kan det, men jag vet inte… Det var så länge sen jag hade Vista 😛

carpe
    Member

Jag kör XP 😛

Mekke
    Member

Okej, längesen jag hade Windows då 😛

carpe
    Member

Jag löste det, dock så gick inte programmet som du la upp en länk till Mekke, utan jag fick g00gla fram mig till en annan version.

steffeiphone
    Participant

@carpe 30950 wrote:

Jag löste det, dock så gick inte programmet som du la upp en länk till Mekke, utan jag fick g00gla fram mig till en annan version.

Kan du inte lägga upp den länken du hittade på google här?:) jag fick heller inte mekkes program att fungera:(

steffeiphone
    Participant

@steffeiphone 30951 wrote:

Kan du inte lägga upp den länken du hittade på google här?:) jag fick heller inte mekkes program att fungera:(

Äsch jag löste det själv 😛 Såhär funkar det,

1. Ladda ner: Mocha Vnc Lite från Appstore till din iPhone
    2. Ladda ner datorversionen på Mocha VNC for iPhone – iPod Touch. Free Lite Version.
    3. Följ hemsidans råd.

Alex johansson
    Member
    Post count: 1

Jag använder min Iphone som surf sticka och är trött på min tutchpad så skulle skaffa RemotePad.
    men när jag skrev in ip adressen funka det ej.
    funkar det ej om jag surfar med den?

tack på förhand
    har en Iphone 3g

K-mountain
    Member
    Post count: 200

@”steffeiphone”]Men jag skulle villja ha ett program som gör att man kan se det som är på dataskärmen i sin iPhone. Är det någon som vet om det finns något sådant program i Appstore som är gratis och funkar med windows vista? )”[/QUOTE wrote:

Team Viewer är ju gratis:) fungerar som mus och du ser skärmen på din iDevice (iaf iphone 3Gs).
    Enklaste sättet tycker jag! 🙂

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.