Använda Iphone 3g som ett trådlöst nätverkskort.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Använda Iphone 3g som ett trådlöst nätverkskort.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej alla,

Slängde ihop en ny pc idag av gamla delar som låg och skräpade hemma.
    Men har inte trådlöst nätverkskort i den burken och orkar inte dra en kabel 15m från barnens rum in till routern. så min fråga är finns det någon app som gör att min iphone blir ett trådlöst nätverkskort?

Alltså jag vill inte använda min 3g anslutning i telefonen utan mitt bredband 24Mbit.

Några tips ?

Olliver
    Member
    Post count: 95

tethering borde funka om du har iphonen wifi-kopplad till routern

paino
    Member
    Post count: 104

koppla in iphonen till datan via usb sladd och gå in på nätverk i inställningar så kan du avända mobilen som ett mobiltbredband

Zike
    Member
    Post count: 571

@paino 45072 wrote:

koppla in iphonen till datan via usb sladd och gå in på nätverk i inställningar så kan du avända mobilen som ett mobiltbredband

@scarface76 45064 wrote:

Alltså jag vill inte använda min 3g anslutning i telefonen utan mitt bredband 24Mbit.

Det där med tehtering bör funka. Skulle kunna testa det här och nu, men har inte min kabel i närheten :/

Scarface76
    Member
    Post count: 17

Tackar för tipset, testade nu och det funkade. Men hur vet jag att telefonen använder mitt telia bredband och inte 3g anslutningen ? eftersom jag inte har fastpris avtal så är jag inte så sugen på att pröjsa 20:- / megabyte….

Deaktiverar jag 3g i sbsettings så stänger telefonen av internetdelningen.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Enklast är väl att kolla datorns IP-adress på IPkoll.se och jämföra med IP-adresserna som listats för WLAn och 3G i SBsettings

Robert L
    Member
    Post count: 403

Tethering är för att använda iPhonen som 3G modem, inte för att använda den som W-Lan adapter. Att du tappar internetdelningen när du stänger av 3G bekräftar bara detta.

Så sorry, du sitter just nu och surfar för 20kr/Mb.

Olliver
    Member
    Post count: 95

ja, det stämmer tyvärr, testade just, du kan alltid slå av 3G under nätverk så ser du att tethering lägger av.

borde finnas en workaround, ngt cydia program eller så

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.