Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Använda Iphone som modem till min bärbara pc
-
AuthorPosts
-
Okej jag har uppdaterat till OS3 på min iphone och det ska gå att använda den som ett modem till min bärbara PC enligt en kille på Telia.
Jag tecknade ett abonnemang som heter Telia homerun och förklarade att jag ville ha Iphonen som modem till min pc på semestern.Jag förklarade även att jag skulle upp till Norrlands skogarna.
Enligt honom tyckte han det var bäst att uppgradera till OS3 på iphonen och efter det skulle det bara vara ett knapptryck och Iphonen fungerade som ett modem till den bärbara.
Nu var jag så dum att jag inte frågade hur man gjorde och försöker hitta en guide någonstans.Och eftersom jag postar här så har jag inte hittat nån :rolleyes:
Om jag inte har helt fel för mig, så måste den bara JB, då kan du ladda ner ett program som fixar de, men inte annars i 3.0 tror jag inte ?
Jag kan ha fel, men…// TwiZteD
Alltså det ska vara så enkelt i OS3.0 att man går till
1. Inställningar –> Allmänt –> Nätverk –> Internetdelning –> PÅ eller AV
Jag valde då att koppla upp mig via USB och då är internetdelningen på.Jag satte då in usb kabeln i Datorn .Jag kollade i mina nätverksplatser men inte fasen hittade jag någon iphone där?Verkar skitbra det här!
Jag stängde av Wifi på den bärbara och iphonen,Jag testade med och utan 3G på iphonen.Visst ska man kunna surfa utan 3G?
Min telefon är jailbreakad dessutom.
Hm verkar inte lovande det här 🙁
Måste göra något fel.Ska jag skapa en anslutning?Enligt testen på sidan där man slår på och av intenetdelning i iphonen ska jag hitta iphonen i mina nätverksplatser.Såhär står det—>
Anslut via USB
1.Anslut iphonen till datorn
2.Välj iphonen i inställningarnas lista med nätverkstjänsternu ska det alltså fungera,Hittar dock inte Iphonen 🙂
Inställningar –> Allmänt –> Nätverk –> Internetdelning –>
Varför har inte jag alternativet “internetdelning” ?
För mej funkar det perfekt, brukar köra sådär när det har åskat på kvällen och pappa har kopplat ur o stängt routrarna och gått o lagt sej.. Då har jag inte tillgång till internet på annat sätt än iPhonen, för bara han kan slå på dom! 😛 (lösenord :()
Iaf, jag tror jag vet vrf det funkar så lätt för mej.. Jag har ju Mac 😛 Bara att plugga in den så funkar det, som med allt annat till Mac 😀
Men kom ihåg att koppla in den, slå på tethering, så borde iPhonen finnas som Ethernet.. Asså, den är inte helt självständig, den kommer under ethernet, lr hur man nu kan säga 😛
@carpe 36832 wrote:
Du har tre, måste väl ha en speciell ipcc-fil för det 😉
jag följde en “help.benm” guide. Och den kände av att jag hade Tre och installerade.
Ska leta efter “ethernet” grejer som du snackar om ;P
Det är det är med att hitta sin iPhone under nätverksinställningar som skiter sig =S
Edit: Löste allt genom att dra hem PdaNet ifrån Cydia, Sätta USB Mode i PdaNet. Och sedan ladda hem ett server-program till Windows, url till det syns i PdaNet.
Tog jag världens omväg med min lösning nu tro?
Okej tackar! Nu vet jag vad som är fel!!!!!!Det är en MAC 🙂 närå jag skoja bara!
Anledningen varför det inte fungerade på den bärbara är för att MAN MÅSTE HA ITUNES installerat vilket är helt sjukt men som sagt det är ju en Apple!
Får lite hatkänsla när Itunes måste vara inblandat precis överallt men faktum är att utan Itunes fungerar det uppenbarligen inte.Tycker om itunes ungefär lika mycket som Realplayer = Bloatware
Men det är min uppfattning och jag vet att det finns många som gillar Itunes men jag tycker programmet är så felbyggt och önödigt och styrt för att låsa ut användaren istället för att hjälpa,Typ samma som iphonen är från början,Man får inte göra dittan och dattan.;)
*Edit* sen undrar jag varför det står 0,5mbit när man kopplar upp sig via iphonen?? Borde man inte kunna kräma ut mer ur en 3G telefon?
@carpe 36832 wrote:
Du har 3.
@carpe 36837 wrote:jag följde en “help.benm” guide. Och den kände av att jag hade Tre och installerade.
Ska leta efter “ethernet” grejer som du snackar om ;P
Det är det är med att hitta sin iPhone under nätverksinställningar som skiter sig =S
Edit: Löste allt genom att dra hem PdaNet ifrån Cydia, Sätta USB Mode i PdaNet. Och sedan ladda hem ett server-program till Windows, url till det syns i PdaNet.
Tog jag världens omväg med min lösning nu tro?
Du tog den gamla tetherlösningen som jag postade en guide om för länge sen här på forumet.
@thewiruz 36843 wrote:Okej tackar! Nu vet jag vad som är fel!!!!!!Det är en MAC 🙂 närå jag skoja bara!
Anledningen varför det inte fungerade på den bärbara är för att MAN MÅSTE HA ITUNES installerat vilket är helt sjukt men som sagt det är ju en Apple!
Får lite hatkänsla när Itunes måste vara inblandat precis överallt men faktum är att utan Itunes fungerar det uppenbarligen inte.Tycker om itunes ungefär lika mycket som Realplayer = Bloatware
Men det är min uppfattning och jag vet att det finns många som gillar Itunes men jag tycker programmet är så felbyggt och önödigt och styrt för att låsa ut användaren istället för att hjälpa,Typ samma som iphonen är från början,Man får inte göra dittan och dattan.;)
*Edit* sen undrar jag varför det står 0,5mbit när man kopplar upp sig via iphonen?? Borde man inte kunna kräma ut mer ur en 3G telefon?
Hastigheten beror på vilket område du är i. Jag har max 1 Mbit inne i min stad i nedladdningshastighet.
@thewiruz 36843 wrote:
Får lite hatkänsla när Itunes måste vara inblandat precis överallt men faktum är att utan Itunes fungerar det uppenbarligen inte.
Ehm, det är väl egentligen rätt självklart varför? 😛 iTunes innehåller ju alla drivrutiner för alla Apples produkter, och har du inte dom kommer du inte långt 😉
Har man bara gjort som Apple tänkt sig så funkar det bra.
Hur gör man då om man inte har en annan internetuppkoppling än Iphone. Ny dator utan Itunes. Hur laddar man hem Itunes utan internetdelning…om man behöver iphone för att komma åt internet…
Borde inte Appel laggt drivrutinerna i telefonen??
Suck//Micke
då du har jailbreakat den så ser jag inte några problem alls.
installera mywi och så har du gjort iphonen till en wifirouter, du kan sätta lösenord själv osv..
bara att slå av och på när du behöver….
sedan mappar du upp din bärbara med wifiTjenare jo jag undrar vf ska man ha Mywi om det redan finns internetdelning i inställningar?? och om någon surfar via min MyWi då borde väl jag kunna se va han har varit inne på och sånt??? och var se jag det någon stans?
Du kan trådlöst koppla upp dig mot iphonen och använda dess 3G uppkoppling. Desutom slipper du intstallera iTunes på kring datorerna.
Skicka gärna en enkel guide till mig, helst min epost som är staticground@live.se
Alltså min iphone, det finns inte internetdelning, vissa säger ngt om ipcc fil, hur skaffar jag den, alltså hur gör jag så jag kan ha mobilt bredband med min iphone? Vore jätte tacksam över om jag kunde få en enkel guide, är inte så insatt i datorer och precis lärt mig min iphones grundsaker. Har jailbreakat den med hjälp av en vän, har Iphone 3GS 16 GB Svart 3.1.3
Så en guide, lite enklare än vanligt är väl det jag syftar på, iaf så enkel som möjligt, vad jag ska skaffa och länk till det och det, kommer cara superglad om någon kan ta sig tid och hjälpa mig.
Tack i förhand // Robin Vaxhed
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.