Använda iPhone som WiFi adapter

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Använda iPhone som WiFi adapter

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

God afton kära iPhone älskare =)

Jag undrar om någon vet om det är möjligt att använda iPhone 3GS som en WiFi Adapter till min laptop så jag inte behöver använda 3G uppkopplingen som finns via internetdelningen.

Alltså att jag kan ansluta till Wlan nätverk på min laptop med hjälp av min iphone då min laptop har ingen WLan adapter.

Tack på förhand
    Jetti

Freebo
    Member
    Post count: 4365

tethering är inte mitt område så jag kanske är ute och cyklar på hal is men titta på PDAnet i Cydia. Kräver alltså jailbreak

frias
    Member
    Post count: 16

Jag tror han vill använda sin iphone som en wifidongel.. Alltså använda iphonen för att få wifi till datorn.. Tyvärr vet jag inget program, skriv ifall du hittar något!

Jetti
    Member

Just precis som en WiFi Dongel, glömde bort va den hette 😀 Internetdelningen som finns i OS3.0 funkar utmärkt men 3G är segt att kolla Tv3 Play m.m

Chill
    Member
    Post count: 72

I min 3G så kan man ansluta den till tex grannens WiFi och koppla in den till datorn och surfa via det så då borde man kunna det med din med 🙂

Jetti
    Member

Du menar alltså att du har internetdelningen aktiverad och sedan också ansluten till ett WiFi nätverk och det funkar? måste testas! Återkommer med info

EDIT:
    Har testat nu och kört med hastighetstest hos bredbandskollen och hastigheten ändras inte om jag kör med bara 3G eller WiFi på iPhonen men det kanske är så att den inte stödjer högre hastighet? fast jag har kommit upp i ca 6mbit på 3g nätet nåra gånger :>

jompao
    Member
    Post count: 456

En separat wifi usb-pinne till din laptop kostar inte många spänn, verkar enklast…

Jetti
    Member

Bah ska jag behöva köpa något om det går att få det att fungera på iPhonen så är inget för krångligt =) Samt så köper jag isf ett sånt där instickskort 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

testa MyWi i Cydia, gör det du är ute efter. Är du inte nöjd med ett ad-hoc nätverk så får du nog bränna hejdlösa 50 bagis på en USB sticka =)

kirk
    Member
    Post count: 15

Tjenna ja lånar tråden lite.. Jag har lite problem med Mywi så ja tänkte kolla om nån mer har strul med det,, det startar som det ska men när ja aktiverar Wifin så vill den bara kanske var 5:e gång och det står typ starta om din telefon och gör en soft start.. är det nån mer som haft det problemet??

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.