Använda svensk iPhone i USA

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Använda svensk iPhone i USA

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej

Jag är helt ny här och har inte ens någon iPhone. Är dock mactaliban sen länge och har väl funderat på det men jag har trots allt en telefon som fortfarande fungerar så…
    Men, jag ska till USA efter jul och vi ska hyra bil i två veckor. Men ska man ha en gps (vilket många rekommenderar) så blir det en ganska dyr extrakostnad. Då börjar man ju fundera på om man skulle köpa sig en iPhone i stället, eventuellt en begagnad, och ta med sig den till USA och använda som gps? Vad finns det för fällor i det resonemanget? Man måste väl ha nåt amerikanskt abonnemang om det inte ska bli alldeles för dyrt? Hur mycket bandbredd äter gps-funktionen? Kontantkort? Hur gör man? Finns det kartor att ladda in? Många frågor blev det…
    Eller borde jag hyra en gps och strunta i att skaffa iPhone (för detta syfte?)

Mvh / skogge

JohnFa
    Member
    Post count: 461

För det första tror jag inte att iPhone 3G är tillräckligt stark som GPS för att man ska kunna använda den som riktigt GPS. Har testat den en gång, och den uppdaterar inte alls lika snabbt som en vanlig GPS, vilket gör att man lätt kan missa avfarter och liknande. Den kan plotta rutten ganska bra tycker jag, men uppdateringsfrekvensen var ingen höjdare. Tyckte jag iaf. Kanske finns nån som testat den ytterligare.

För den andra, så eftersom iPhone är operatörslåst så kan du inte bara kasta i ett SIM-kort och använda då den kommer vara låst till Telia. Du kan använda ett turbosim för detta syfte. I såna fall rekommenderar jag att du kikar i Rebelsim-tråden som finns i jailbreak/upplåsnings-forumet.

JohnFa
    Member

För det första tror jag inte att iPhone 3G är tillräckligt stark som GPS för att man ska kunna använda den som riktigt GPS. Har testat den en gång, och den uppdaterar inte alls lika snabbt som en vanlig GPS, vilket gör att man lätt kan missa avfarter och liknande. Den kan plotta rutten ganska bra tycker jag, men uppdateringsfrekvensen var ingen höjdare. Tyckte jag iaf. Kanske finns nån som testat den ytterligare.

För den andra, så eftersom iPhone är operatörslåst så kan du inte bara kasta i ett SIM-kort och använda då den kommer vara låst till Telia. Du kan använda ett turbosim för detta syfte. I såna fall rekommenderar jag att du kikar i Rebelsim-tråden som finns i jailbreak/upplåsnings-forumet.

JohnFa
    Member

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.