Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Använda telia sim-kort i halebop iphone – går det?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har idag en vanlig iPhone 3G med bindningstid kvar till sommaren men är sugen på att skaffa en iPhone 3GS och ge bort min nuvarande iPhone. Jag har då kollat vad som är mest förmånligt och kommit fram till att Halebop (med studenterbjudande) är den billigaste lösningen. Jag hade då tänkt att köpa en 3GS från Halebop, men inte använda abonnemanget utan istället stoppa in mitt nuvarande SIM-Kort från Telia. Så, kort fråga, kan jag göra det? Fungerar Telias simkort utan att jag måste jailbreaka iphonen?
Jag kanske ska förklara hur jag räknat också. Priset för en 16gb Iphone 3GS är 3600 kr under om jag binder mig för 18 månader, och studenterbjudandet för abonnemanget är 29 kr i månaden. Jag får det alltså till 4122kr. Sen kanske det är en anslutningsavgift också på 199.
Har funkar förut finns trådar om det på forumet & du hittar om du söker på google. Har själv en 3gs ifrån halebop. Annars är det ju GRYMT enkelt att jail/unlocka den tar 30s.
Är det inte så att halebop är ett dotter bolag till Felia kan inte tänka mig något annat en att det ska funka att sätta felia kort i en halebop nalle eller tvärt om..
Halebop kortet funkar i ett Telia låst iphone och vice versa. Är du osäker kan du alltid fråga deras kundtjänst.
kundtjänst svarar nog inte på det faktiskt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.