Front page › Forums › Övriga ämnen › Använda tv som datorskärm
-
AuthorPosts
-
Hej.
Min skärm till min stationära dator gick sönder igår och jag råkar ha en 22″ LCD stående, tänkte om jag kunde använda den istället för att köpa en ny skärm ?Har testat koppla med VGA-kabel men jag får ingen bild.
Någon som kan hjälpa mig ?Om det är en liten lcd tv så måste du antingen välja rätt kanal också.
@thian 28022 wrote:
Hej.
Min skärm till min stationära dator gick sönder igår och jag råkar ha en 22″ LCD stående, tänkte om jag kunde använda den istället för att köpa en ny skärm ?Har testat koppla med VGA-kabel men jag får ingen bild.
Någon som kan hjälpa mig ?Jag har en 23″ Samsung LCD tv som jag har som datorskärm, men testa kanalinställningar, annars så kanske kabeln är pajj ;/
Köpte en ny datorskärm istället.
De i affären sa att inte skulle bli någon vidare upplösning på tv:n ..Men tack för svaren 🙂
Iofs är upplösningen ingen hit,men det funkar iaf.
bygger vidare på tråden lite 😛
Vad ska man ha för kabel för att koppla datorn till tvn. Har en Dell XPSM1530 (:o hemskt ja, vill ha en mac:( ) Tvn har scart.
Kan nån länka vad för kabel man ska ha?
Tack
Finns adapterkablar på Clas ohlson,siba med flera,dator-scart brukar vara det vanliga,finns även diverse videokort att koppla till usb,men dom som funkar ok är rätt dyra.
Kolla vad du har för portar på datorn,brukar finnas S-video.hmm, inte riktigt koll på vad det är för hål jag har.
HDMI finns iaf, sen är det några som ser ut ungefär såhär:
|O| (fast ringen är fyrkantig)
Och ett som ser ut som en tv med en pil UT ifrånhehe hjälpte det?
Länka gärna om du har nåt exempel vet inte vad jag ska söka på:PDen fyrkantiga är firewire eller nätverk,den med TV-symbolen kan vara en se-video,och isf är det s-video scart adapter du ska ha.För att vara säker kan du kolla med dells hemsida.
Dom flesta dellburkar brukar ha se-video,eftersom dom dom senaste åren haft DVD som standard.En Clas Ohlson Internetbutik – Allt för en enklare vardag ?
Hur blir bilden? svartvit? dålig?
Du får färgbild,men oftast blir upplösningen lite taskig.
Hur bra bild man får beror på TVn och också på grafikkortet och videosteget i datorn.
Adapterkabeln finns hos dom flesta elektronikkedjor och i olika längder.
Kör själv med en 5-meters från Clas ohlsson,så jag kan köra datorspel på min 40″. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.