Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Användning av Internet
-
AuthorPosts
-
Gjorde som många andra igår o skaffade mig en iphone!
De ja har funderingar över är om de drar någon avgift om man ansluiter wi-fi till sitt trådlösa nätverk hemma.
ja undrar också hur man kan kolla hur många fria sms/minuter/mb man har kvar i månaden när man tecknat imidi abonnemanget med telia.
Går de även att byta abonnemang senare till t.e.x telia till vänner? De blir då lite billigare i månaden dvs..
Tack på förhand 😀
Kopplar du upp dig mot ditt egna WiFi nätverk hemma så är det givetvis gratis. WiFi trafik är gratis så länge du inte är tvingad att beta för själva WiFi-uppkopplingen.
Du ser samtalsminuter & nerladdad MB under:
Inställningar > Allmänt > Användning
Du måste nog nollställa manuellt varje månad för att hålla koll gentemot ditt Telia Abonnemang. Jag tror att datamängden som visas endast är den som skickats över 3G. Jag har surfat och streamat internetradio hemma över WiFi utan att det ökat.
Telia har väl något nr man ringer för att få se sådant? 🙂
Du kan inte byta från något av iPhone abonnemangen till exempelvis vänner.
Det sa de till mig på Telia. Däremot tvärtom skulle gå bra.
Jag tog till vänner med faspris på datatrafik. (199kr/mån)
Detta för att om jag inte är nöjd med iphone så vill jag inte ha ett dyrt abonnemang med en massa “fria” minuter/sms m.m. till en vanlig telefon.Info om hur mycket du ringt för m.m. hittar du under “mina sidor” på Telia Surfport.
Orkar inte göra en ny topic så frågar min fråga här då rubriken passade någorlunda.
Går det att stänga av 3G på iphonen när man inte använder detta för att spara batteri? Vet att många andra telefoner har denna funktion och skulle ju vara nice om även iphonen var utformad på detta sätt.
@marer 6048 wrote:
Orkar inte göra en ny topic så frågar min fråga här då rubriken passade någorlunda.
Går det att stänga av 3G på iphonen när man inte använder detta för att spara batteri? Vet att många andra telefoner har denna funktion och skulle ju vara nice om även iphonen var utformad på detta sätt.
Svar JA. Inställningar >> Allmänt >> Nätverk
@iohan 6025 wrote:
Kopplar du upp dig mot ditt egna WiFi nätverk hemma så är det givetvis gratis. WiFi trafik är gratis så länge du inte är tvingad att beta för själva WiFi-uppkopplingen.
Du ser samtalsminuter & nerladdad MB under:
Inställningar > Allmänt > Användning
Du måste nog nollställa manuellt varje månad för att hålla koll gentemot ditt Telia Abonnemang. Jag tror att datamängden som visas endast är den som skickats över 3G. Jag har surfat och streamat internetradio hemma över WiFi utan att det ökat.
Så man kan inte se hur mkt sms man har skickat då??!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.