Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Apn inställningar Tele2 IOS 4.1
-
AuthorPosts
-
Jag uppdaterade min Iphone 4 till 4.1 igår med TinyUmbrella eftersom den är operatörslåst och har jailbreakat den med Limera1n och sedan låst upp med Ultrasn0w. Allt funkar perfekt förutom 3g-uppkopplingen som jag ej får igång.
Det fattas ett par saker i Inställningar/Allmänt/Nätverk som gör att jag ej kan ställa in APN, MMS etc. Efter att jag uppdaterade till 4.1 står det även “Sweden 3G” som operatör, innan stod det Tele 2 som jag har som operatör. Kan detta ha med o göra att inställningarna fallit bort?
Har även testat att installera APN Settings from Cydia, men inget är förändrat.
Kan även tillägga att jag försökt tvinga in Tele2_se.ipcc inställningarna via Itunes men inget ändras efter att den uppdaterat och jag startat om telefonen.
Någon mer här som har samma problem? Dvs Iphone 4 v4.1 som är op-låst + Tele2?
Sweden 3G betyder iaf att den använder sig utav 3G-nätet.
Sweden 3G delas idag av Tele2 & Telia.
Mvh
jag hade också samma problem, det var mycket iriterande, så jag hämtade hem make it mine och skrev tele2
Uppdatering: Nu funkar det!
Jag testade för skoj skull att ta ur simkortet när telefonen var igång och satte i det igen. Då “vaknade den till” och identifierade nätet som Tele 2 direkt och därmed hittade den alla APN och MMS inställningar! Jag var väldigt nära att gå tillbaks till 4.0.1 där ett tag… 😀
Kunde du köra unlock på nya jailbreak eller?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.