Apn inställningar Tele2 IOS 4.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Apn inställningar Tele2 IOS 4.1

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Jag uppdaterade min Iphone 4 till 4.1 igår med TinyUmbrella eftersom den är operatörslåst och har jailbreakat den med Limera1n och sedan låst upp med Ultrasn0w. Allt funkar perfekt förutom 3g-uppkopplingen som jag ej får igång.

Det fattas ett par saker i Inställningar/Allmänt/Nätverk som gör att jag ej kan ställa in APN, MMS etc. Efter att jag uppdaterade till 4.1 står det även “Sweden 3G” som operatör, innan stod det Tele 2 som jag har som operatör. Kan detta ha med o göra att inställningarna fallit bort?

Har även testat att installera APN Settings from Cydia, men inget är förändrat.

Kan även tillägga att jag försökt tvinga in Tele2_se.ipcc inställningarna via Itunes men inget ändras efter att den uppdaterat och jag startat om telefonen.

Någon mer här som har samma problem? Dvs Iphone 4 v4.1 som är op-låst + Tele2?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Sweden 3G betyder iaf att den använder sig utav 3G-nätet.

Sweden 3G delas idag av Tele2 & Telia.

Mvh

apple 3g
    Member
    Post count: 482

jag hade också samma problem, det var mycket iriterande, så jag hämtade hem make it mine och skrev tele2

ekeneken
    Member
    Post count: 7

Uppdatering: Nu funkar det!

Jag testade för skoj skull att ta ur simkortet när telefonen var igång och satte i det igen. Då “vaknade den till” och identifierade nätet som Tele 2 direkt och därmed hittade den alla APN och MMS inställningar! Jag var väldigt nära att gå tillbaks till 4.0.1 där ett tag… 😀

Mayki777
    Member
    Post count: 63

Kunde du köra unlock på nya jailbreak eller?

swag
    Member
    Post count: 357

så fort jag installera Ultrasn0w så funkar inte mitt sim kort står kan inte läsa in nätverkslista .men avinstallera jag Ultrasn0w så funkar det men visa appar funkar inte .tagit ut mitt kort statat om men samma ändå.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.