Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › APN Samlingstråd
-
AuthorPosts
-
Hej, tänkte lista några av de svenska leverantörernas Access Point Names. Inte hittat någon sån tråd innan och sett en hel del frågor ang. just detta.
Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk
[B]Tre:[/B] data.tre.se
[B]Telia:[/B] online.telia.se
[B]Telenor:[/B] internet.telenor.se, (services.telenor.se??)
[B]Tele2Comviq:[/B] internet.tele2.se
[B]Halebop:[/B] halebop.telia.se
[B]Djuice:[/B] internet.djuice.se
[B]Parlino:[/B] internet.parlino.se
[/CODE]Är det någon som ser något fel / kan bidra med mera fakta så äre bara att posta så uppdaterar jag inlägget! (Jag har tyvär rinte möjlighet att prova alla själv =))[CODE]
Tre: data.tre.se
Telia: online.telia.se
Telenor: internet.telenor.se, (services.telenor.se??)
Tele2Comviq: internet.tele2.se
Halebop: halebop.telia.se
Djuice: internet.djuice.se
Parlino: internet.parlino.se
[/CODE]Är det någon som ser något fel / kan bidra med mera fakta så äre bara att posta så uppdaterar jag inlägget! (Jag har tyvär rinte möjlighet att prova alla själv =))
Bra tråd, smart tänkt! 😀
Kan kanske lägga till Parlino för dom som kör det: internet.parlino.se 😉
Min APN är Blankt. Och jag kör med 3(tre) som funkar utmärkt.
Satte lite “klister” på tråden.
Jättebra tänkt!
Hej jag ska hjälpa en kompis han har Vodafon vad har de för Apn?
MMS inställningar söker jag med.
Har sökt på forumet och inte hittat.Vodafon = Telenor i sverige numera väl ?
// TwiZteD
Tack då vet jag att Vodafon och Telenor är detsamma.
Tänkte hjälpa till lite och bidra med Glocalnets APN: “internet.glocalnet.se”
Källa: Inställningar – Glocalnet
APN Samlingstråd
Hej, tänkte lista några av de svenska leverantörernas Access Point Names. Inte hittat någon sån tråd innan och sett en hel del frågor ang. just detta.Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk
Hej!Har uppdaterat luren igår kväll men kommer inte åt internet och när jag försöker lägga in apn finns det inte mobilt datanätverk….
Har 3gs och använder 3 som operatör
Tacksam för svar
@biboo 69039 wrote:
APN Samlingstråd
Hej, tänkte lista några av de svenska leverantörernas Access Point Names. Inte hittat någon sån tråd innan och sett en hel del frågor ang. just detta.Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk
Hej!Har uppdaterat luren igår kväll men kommer inte åt internet och när jag försöker lägga in apn finns det inte mobilt datanätverk….
Har 3gs och använder 3 som operatör
Tacksam för svar
Hade samma problem, löste det genom att fabriksåterställa fonen och sedan återställa den till senaste säkerhetskopian. Efter mindre än 5min fungerade allt som vanligt…gjorde precis samma sak på frugans =) Hoppas att det hjälper dig oxå…
@hubbe 69081 wrote:
Hade samma problem, löste det genom att fabriksåterställa fonen och sedan återställa den till senaste säkerhetskopian. Efter mindre än 5min fungerade allt som vanligt…gjorde precis samma sak på frugans =) Hoppas att det hjälper dig oxå…
Tack Hubbe, har redan återställt den 2 ggr men utan framgång. Ska prova igen.
Hälsnigar bibooFörsökte igen att återställa den men utan framgång. Mobilt datanätverk kommer inte upp och det går inte att surfa…Tack ändå Hubbe
när du säger att du återställt telefonen 2 gånger menar du då i inställningar i telefonen eller via itunes ?
@dreamcode 69125 wrote:
när du säger att du återställt telefonen 2 gånger menar du då i inställningar i telefonen eller via itunes ?
Via Itunes
Hej
Har ett problem o läst lite,
Uppdatera min 3GS från 3.1.3 till 4.0
Mitt 3 nät funkar inte men mitt wifi.läste man ska gå till inställningar – allmänt – nätverk – sen mobil nätverk o fylla i nått med APN.
Kluxet är har inte Mobilt nätverks som ja kan klicka på elr APN
Men VPN har jag. Vart hittar jag detta?SKa jag göra ??
Testat göra nätverks återställningar.
Tack för svar:o
Kan vara värt att ändra originalposten. Tele2 har ändrat APN från internet.tele2.se till surf.tele2.se
Den gamla fungerar dock ett tag till..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.