App för att hålla koll på datatrafiken??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone App för att hålla koll på datatrafiken??

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Tjo

Söker någon app som kan räcka hur mycket data man har skickat och tagit emot på 3G/EDGE varje månad, hittade detta på app store, någon som testat det?

Download Meter for Wi-Fi/ 3G/ EDGE/ GPRS – reduce spending on mobile internet for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Eller har någon annan som har tips på liknande program som gör samma sak?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Är det statistik som du ska kunna gå tillbaka att titta på? Eller bara för dig att hålla koll på hur mycket du surfat pågående månad för att inte överskrida din gräns?
    Om det är det sistnämnda så finns det ju i inställningar, och det är bara nollställa i slutet varje månad =)

Merlinen
    Member

@muffins 76236 wrote:

Är det statistik som du ska kunna gå tillbaka att titta på? Eller bara för dig att hålla koll på hur mycket du surfat pågående månad för att inte överskrida din gräns?
    Om det är det sistnämnda så finns det ju i inställningar, och det är bara nollställa i slutet varje månad =)

Jo men problemet är ju att komma ihåg att noställa, samt den räcknar ALL trafik inkl. wifi .

Jag vill ju bara veta trafiken som går på 3G eller Edge.

swegooner
    Member
    Post count: 18

@merlinen 76239 wrote:

Jo men problemet är ju att komma ihåg att noställa, samt den räcknar ALL trafik inkl. wifi .

Den räknar inte wifi, bara trafik i mobilnäten…

Merlinen
    Member

@swegooner 76279 wrote:

Den räknar inte wifi, bara trafik i mobilnäten…

Nix, den räcknar wifi också, fick nu på lördag +6GB på den räcknaren och körde bara wifi hela den dagen.

Men jag har köpt det där programet och det lilla jag hunnit testa så verkar den vara exakt det jag sökte efter 🙂

BTW vilken dag är det Telia börjar/nollar data mätaren?? vet att det inte var 1a varje månad iallafall.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@merlinen 76282 wrote:

Nix, den räcknar wifi också, fick nu på lördag +6GB på den räcknaren och körde bara wifi hela den dagen.

Men jag har köpt det där programet och det lilla jag hunnit testa så verkar den vara exakt det jag sökte efter 🙂

BTW vilken dag är det Telia börjar/nollar data mätaren?? vet att det inte var 1a varje månad iallafall.

Då är din mobil helt fucked lilla du…

“Mobil nätverksdata” som finnes under inställningar->Allmänt->Användning
    räknar endast det som surfas via 3G/EDGE.

Sätt en thingtjong när du ska nollställa i kalendern så löser det sig

Angående nollställning så ska det stå i fakturan. Men Telia brukar vara kryptiska och så måste man antagligen ringa och prata med dem..

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

För mig nollar Telia runt den 18 iaf.

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

@merlinen 76239 wrote:

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

Om du har Telia kan du skicka ett sms till nummer 4466 med texten datamängd. Du får då tillbaka ett sms med information om förbrukad datamängd. Meddelandet är kostnadsfritt.

Mätaren som finns i iPhone mäter även trafik över wifi, därför kan den vara svår att använda för att hålla koll på 2G/3G surf.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

Hane
    Member
    Post count: 46

Det låter väldigt underligt eftersom jag har efter 13 månaders användande utan återställning följande siffror:

Skickat: 269 MB
    Mottaget: 4.2 GB

Notera att jag använder iPhonen till webradio 6h on dagen på jobbet som är anslutet till Wlan.

Merlinen
    Member

@teliakundservice 76368 wrote:

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

Om du har Telia kan du skicka ett sms till nummer 4466 med texten datamängd. Du får då tillbaka ett sms med information om förbrukad datamängd. Meddelandet är kostnadsfritt.

Mätaren som finns i iPhone mäter även trafik över wifi, därför kan den vara svår att använda för att hålla koll på 2G/3G surf.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

Ok, tackar

Men vilken dag i månaden är det ni nollar mätaren??

dreamcode
    Member
    Post count: 80

jag har Download Meter och den är mycket bra tycker jag.
    Den räknar wifi och 3g användning men dom mäts separat.
    Dun kan ställa in vilket datum det ska återställas och du kan med lägga in hur mycket data du får använda varje månad sen får du varning om du håller på att överskrida det.

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

@merlinen 76376 wrote:

Ok, tackar

Men vilken dag i månaden är det ni nollar mätaren??

Hej!

Om du har en tjänst med fast pris för datatrafiken så nollas datamängden den sista dagen på månaden/ den första dagen på nästa månad.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@teliakundservice 76394 wrote:

Hej!

Om du har en tjänst med fast pris för datatrafiken så nollas datamängden den sista dagen på månaden/ den första dagen på nästa månad.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

Gäller detta även halebop?

ruppin
    Member
    Post count: 4

Jag måste faktiskt hålla med några förgående talare i tråden. Wifi-datatrafik räknas inte in i mängden MB som står i inställningssidorna.

Jag testade nyss genom att sätta på Spotify i fem minuter med Wifi på och såg då ingen skillnad på mängden datatrafik. Och gjorde sedan samma sak med mobil anslutning och såg där en tillökning med ett antal MB.

Notera att jag har en 3G (iOS4) men tror inte det spelar någon roll på vilken modell det görs.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.